کد خبر 660076
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

کیفیت هوای استان تهران برای دومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و عدد شاخص‌های ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون روی ۱۲۶ قرار گرفت تا تنفس برای کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و گروه‌های حساس سخت شود.

به گزارش مشرق، دستگاه‌های سنجش شاخص‌های آلاینده‌های اداره کل محیط زیست استان تهران و شرکت کنترل و کیفیت شهرداری تهران امروز دوشنبه 8 آذر ماه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان دادند.

عدد 126 برای شاخص‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در سطح استان تهران حکایت از پایین آمدن کیفیت هوا برای گروه‌های حساس، کودکان، بیماران قلبی و ریوی و سالمندان دارد و این افراد باید از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

این آلوده شدن کیفیت هوا برای گروه‌های حساس در حالی است که عدد شاخص‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شهرری 171 را نشان می‌دهد که بیانگر ناسالم شدن کیفیت هوا برای تمامی افراد است.

افزایش ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، پدیده وارونگی دما و آلوده شدن کیفیت هوا در حالی صورت گرفته که امروز تمامی ادارات دولتی و مدارس در تعطیلی به سر می‌برند و انتظار می‌رفت که با تعطیلی میان هفته شاهد کاهش آلاینده‌ها باشیم.

روز گذشته نیز کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و این شرایط ایجاد شده پس از بارندگی‌ها اخیر انجام شده و هر زمان باد و بارش کاهش یافته شرایط آلودگی گریبان تهرانی‌ها و ساکنان کلانشهرها را می‌گیرد.

آلودگی هوای مستمر و یازده‌روزه در آبان در یک هفته گذشته به‌دلیل ورود سامانه بارشی به نیمه شمالی کشور کاهش یافته بود اما دوباره این آلودگی‌ها تهران را در بر گرفته است و به گفته کارشناسان سازمان هواشناسی در ساعت‌های آتی نیز در صورت تغییر نیافتن شرایط ادامه می‌یابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس