فرمانده هوا و فضای سپاه با تأکید بر اینکه هیچ‌یک از هزاران موفقیت ایران از طریق سازش به‌دست نیامده است، گفت: اگر در دوران دفاع مقدس به درخواست دشمن تن می‌دادیم، مرز ایران و عراق از اهواز رد شده بود.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در همایش ملی مانور قدرت که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به خاطره‌ای از شهید شفیع‌زاده به‌عنوان فرمانده تبریزی توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهید شفیع‌زاده از بنیان‌گذاران اصلی توپخانه بودند که سهم مهمی در ساخت اولین موشک‌های زمین به زمین داشتند و کادر این تیم را از نیروهای غیرت مند آذربایجان انتخاب کرده بودند.

وی در ادامه، بسیج را یکی از معجزات ولایت‌فقیه و امام خمینی دانست و افزود: نه ماه پس از انقلاب و 10 ماه قبل از جنگ دستور تشکیل بسیج را دادند که اگر این نبود، معلوم نبود سرنوشت دفاع مقدس به کجا می‌انجامید.

فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تأکید بر اینکه بسیج نه تنها باعث نجات ایران شد، گفت: حشد الشعبی در عراق و سوریه نقش مهمی در مقابله با تکفیری‌ها و داعش دارد که الگوی بومی بسیج است.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه امروزه ارتش‌های کلاسیک بدون کمک نیروهای مردمی قادر به موفقیت در جنگ نیستند، تصریح کرد: ایران قریب به 4 دهه درگیر این موضوع بود که این تجربه به سایر کشورها منتقل شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ‌یک از هزاران موفقیت ایران از طریق سازش به‌دست نیامده است، گفت: اگر در دوران دفاع مقدس به درخواست دشمن تن می‌دادیم، مرز ایران و عراق از اهواز رد شده بود.

این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه رفتار با دشمن را از آمریکا باید یاد بگیریم و اینکه با ایران چگونه برخورد می‌کنند، ابراز داشت: در آمریکا سرفصل درسی دارد با نام «مذاکره با دشمن» که بر اساس آن، برخی امتیازات قدیمی که گرفته‌اند را با منت پس می‌دهند و امتیاز جدیدی می‌گیرند و این دقیقاً همان کاری است که در برجام رخ داد.
 
سردار امیرعلی حاجی‌زاده در همایش مانور ملی قدرت در تبریز اظهار کرد: مشکل اصلی ما درجا زدن در حل مشکلات و مسایل کوچک و جزیی است و این در حالی است که توانمندی ملت ما در حل مشکلات بزرگ‌تر به کرات ثابت شده است.

وی با اشاره به پیروزی‌ انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن گفت: هر شکست نقطه‌ی آغازی برای پیروزی‌ها و موفقیت‌های بعدی به شمار می‌آید و به لطف پروردگار کشور ما به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده که دیگر نیازی به تدابیر بیگانگان ندارد.

وی عنون کرد: اگر در زمان جنگ تحمیلی کمبود صلاح و تکنولوژی داشتیم، امروزه از صفر تا صد طراحی و تولید تمامی سلاح‌ها و تکنولوژی‌ها را خود بر عهده داریم و از نیرو‌های متخصص و نیروی انسانی متخصص و باایمان خود بهره‌مند می‌شویم.

سردار حاجی‌زاده افزود: تولید  موشک‌های شهاب یک و دو متوقف شده و آنچه که امروزه تولید می‌شود دیگر کپی نیست و موشک‌هایی مانند ذوالفقار و دفاع در نوع خود بی‌نظیر هستند.

وی بیان کرد: زمان تولید موشک‌ها نیز از 10 سال در گذشته به کم‌تر از یک سال کاهش یافته است و اگر زمانی برآوردن سلاح‌های جنگی و حتی سیم‌خاردار نیز مشکل داشتیم، امروزه با تکیه بر دانش و تخصص موشکی خود در این زمینه استقلال کامل داریم.

وی با بیان اینکه پیچیدگی حاکم در بخش نظامی چندین برابر بخش غیرنظامی است، گفت: با وجود سختی‌ها و مشکلات فراوان در بخش نظامی از عهده‌ی حل این مسایل برآمده‌ایم، اما برای حل مشکلات در بخش اقتصادی باید عزم ملی و همت داشته باشیم و همگی برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: با پیگیری مشکلات و بهره‌مندی از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب و با استفاده از زیرساخت‌ها و منابع بی‌نظیر موجود در کشورمان می‌توان در حل مشکلات چاره‌سازی کرد و همچنین استفاده از نیروهای تازه‌نفس و تحصیلکرده نیز مشکل بیکاری جوانان را تا حدودی حل می‌‎کند.

وی با اشاره به فشارهای جنگ تحمیلی و تبعات آن گفت: در زمان جنگ تحمیلی سلاح کافی و مناسب، سازماندهی و آموزش وجود نداشت و قبل از پایان جنگ به موهبت‎های زیادی از جمله یگان زرهی و موشکی، گروهان، گردان و توپخانه دست یافتیم و وجود شهدای هسته‌ای نشانگر تداوم جنگ در قالب‌های دیگری است.

وی عنوان کرد: با وضعیت اقتصادی فعلی که بر کشور حاکم است، باید خود مردم کمر همت بسته و به شناسایی استعدادها و مشکلات بپردازند و گاها توان اجرایی مردم بهتر از سایرین، پاسخگوی نیازها بوده و راهپیمایی عظیم اربعین و ورود مستقیم مردم  در این امر،نشانگر اهمیت ایم موضوع است.

به گزارش تسنیم ، سردار حاجی‌زاده بیان کرد: عبور از خود و در الویت قرار دادن مسایل ملی از جمله ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و برخی با دریافت حقوق‌های نامتعارف و حل مشکلات شخصی خود این چارچوب را رعایت نمی‎کنند.

وی با اشاره به مسئله‌‎ی برجام گفت: هرچه در برجام و توافقات هسته‎ای پس گرفته‌ شده است، از قبل به نام کشور ما و در مالکیت آن بود و برجام چیز جدیدی را نصیب ملت و کشور ما نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی با این ادعا که دوره‌ی نظامی‌گری تمام شده است، استفاده از توان موشکی را بی‌جا تلقی می‌کنند و باید رو به این افراد گفت که اگر تنها 10 کیلومتر از هشت هزار کیلومتر مرز زمینی را با این ادعا توانستند اداره کرده و امنیت را برقرار کنند، حق با آن‌هاست که البته این نیز امری ناشدنی است. 
 
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    4 0
    انشاالله بریم برتی ساخت موتور توربوفن .
  • دانشجو ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    بخش موشکی به تنهایی کافی نیست بخش موشکی نیاز به مکملی در بخش هوایی دریایی و زمینی و از هر سه مهمتر نیاز به سامانه سنجشی-هدایتی و کنترلی فضایی برای لجستیک هر چهار بخش هست با ماهواره های بومی با میکرو سوئیج ها لینک ها و پروتکل های محرمانه که در دست کشوری نباشه که در زمان جنگ که همه جی پی اس ها گلوناس ها بیدوها اینترنت ها موبایل ها گوگل ها و..قطع میشه دچار شوک نشیم!.
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    موشک های اسراییل پاکستان اتمی هستن و عربستان هم موشک های قوی تری داره ما خیلی عقبیم هنوز
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    1 0
    تحریم ها و فلاکت مردم موفقیت بود ؟
  • آریایی اصیل ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    نابغه این رو وقتی شما بدونی مطمئن باش بقیه هم میدونن.تحریم هستیم میفهمی؟نمیدن بهمون هیچی نمیدن به خدا..حتی یه محموله الیاف کربن که از ژاپن خریده بودیم توقیف شد.هیچ کالایی استراتژیک حتی خام بهمون نمیدن اونوقت شما اومدی سخنرانی میکنی که موشکی کافی نیست؟بله کافی نیست ولی فعلا همین موشکی باعث شده کسی جرات نکنه چپ بهمون نگاه کنه تا ببینیم بعد برای هواپیما های جنگنده چه فکری باید بکنیم.هواپیمای مسافربری بهمون نمیدن چون یک دهم درصد احتمال میدن باهاشون بریم سوریه و اونوقت شما از خرید جنگنده و ماهواره سخن میرانی؟؟؟کمی فکر هم خوبه...نکنه جدی جدی قضیه سیب و گلابی رو باور کردی؟؟؟
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    "موشک‌هایی مانند ذوالفقار و دفاع"، موشک دفاع کدوم موشکه؟ من دفعه اوله دارم می خونم! دوستان اگر کسی اطلاعی داره رو کنه منم بدونم
  • بسم الله الرحمن الرحیم ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    فرودگاه ها و آشیانه هایی که آمریکایی ها پیش از انقلاب ساختن بدرد امروز نمیخوره . بدرد همون موقع هم نمیخورد . آشیانه هایی بتونی که فقط در مقابل آفتاب و باد و باران از هواپیما محافظت میکنه و نمیتونه در مقابل بمب ها واسته . محل فرودگاه هم یا لب دریا در دید رادارها و موشکهای نیروی دریایی دشمن (مثل بوشهر و بندر عباس و چابهار و امیدیه ) یا در دشتهای خیلی باز مثل اصفهان و همدان و در کنار شهرها مثل تهران و تبریز و مشهد . نیروهای مسلح باید این پایگاه ها را به هواپیمایی غیر نظامی واگذار کنن و پایگاه های جدیدی در دشت های بسته ی بین رشته کوه ها ی زاگرس و البرز و هندوکش و ... بسازن و آشیانه ی جنگنده هارو ببرن در عمق کوه های چند صد یا چند هزار متری تا بمب اتم هم نتونه نیروی هوایی مارو رو زمین نابود کنه .
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    اکثرا سردران به این موضوع اذعان داشتند که اکثر پول وقت و هزینه ی ما صرف موضع پدافندی شده ان شالله ببینیم با توجه به این امر که رهبری هم گفتن که بریم سراغ تهاجم ببینیم چه میکنند. من احساس میکنم یه جنگنده جدید ساختیم.فقط صداشو در نمیارن
  • علی ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    دانشجوی عزیز باعث خوشحالی که شما به این موضوعات علاقه مند هستید اما اطلاعات شما کامل نیست. محکم به درسی که میخونی بچسب و در اظهار نظر عجله نکن.
  • امیر ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    سردار فدایی داری دوست داریم دوست دارم در زمینه ساخت سخت افزارهای کامپیوتری و نرم افزار های تمام فارسی و سیستم عامل وطنی فراتر از ویندوز و کاملا به زبان فارسی نیز پیشرفت ببینم آرزوم اینه که یک کلمه و حرف انگلیسی در سیستم عامل رایانه ام نبینم از پایگاه داده گرفته تا منو های ساده سیستم عامل
  • ناصر ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    هسته ای تعطیل شد از فلاکت خارج شدیم فلاکت شناس!؟؟؟ فلاکت خام فروشی نفتی بود که با تحریم با سر سقوط کردیم
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    در حال حاضر که اختیار تمام سیستمهایی که نام بردی به دست دشمنان ماست توانستند کنترل پهپادهای امریکا را به دست بگیرند پس این احتمال را باید میدادی که نه تنها توانایی ساخت بعضی از این امور را دارند بلکه دارند از آنها استفاده میکنند
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    به احتمال خیلی زیاد گمان میکنم کارشناسان نظامی ما هم اندکی اطلاعات نظامی دارند و خطرهایی که شما گوشزد کردید را شاید به فکرشان رسیده است
  • آریایی اصیل ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    اسرائیل و پاکستان گروهی مثل منافقین و عده ای لیبرال داخلی نداشتن که فعالیت هاشون رو لو بده.اگر فعالیت هامون لو نمیرفت از خط قرمز رد میشدیم و کسی جلو دار ما نبود.موشکهای عربستان هم نسل اول یه موشک چینی با تکنولوژی پایین هستن.تو هر چیز عقب باشیم تو موشک عقب نیستیم.دانشمند گرامی.
  • آریایی اصیل ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    تحریم ها و فلاکت مردم زیر سر فتنه داخلی و مخالفان داخلی نظام هست که بعد از سال 88 با دادن کد به آمریکا و نقطه ضعفهای نظام پیشنهاد به تحریم بخشهای حساس دادن تا نظام ضعیف و بعد سرنگون بشه و در داخل هم با سو مدیریت و ایجاد مشکل معیشت مردم رو به چالش کشیدن تا صبر و تحمل مردم لبریز بشه و مردم تشویق به شلوغ کاری بشن و علیه حکومت بسیج بشن.افراد ساده اندیش و ترسو و خودباخته هم همراه اون موج شدن که خوشبختانه مردم همراهی نکردن باهاشون تا حالا.
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    مناقصه بین المللی برگزار کنند، بفروشن موشک ها رو. البته با توجه به توازن قوای کشورها و نه هر کشوری!! برای مثال برزیل یا کشورهای امریکای جنوبی.
  • آریایی اصیل ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    خسته نباشی به جای این پیشنهادات برو دو کلمه زبان یاد بگیر.
  • آریایی اصیل ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    تو پدافند ظرفیت و پتانسیل داشتیم و تکنولوژیش رو قبلا که تحریم نبودیم خریده بودیم.زیاد احساس نکن مگر ساخت جنگنده شوخیه؟قاهر که یه جنگنده خیلی خیلی ساده و با تکنولوژی پایینه و امکانات آنچنان نداره هنوز نتونستیم رونمایی کنیم .
  • آریایی اصیل ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    هم اینکه کشورمون امنیت کامل داره و مثل عراق و سوریه کشورمون دچار خفت و بدبختی و عرصه تاخت و تاز هر بی سروپایی نیست و کشور داغونی مثل ترکیه نمیتونه اونطور که تو عراق و سوریه سرش رو پایین میندازه و تجاوز میکنه به کشور ما چپ نگاه کنه و همونطور که اونقد امنیت و امکانات و فراغت خیال داشتی که بشینی این خبر رو بخونی و این نظر بی ربطط رو بزاری یعنی موفقیت بوده.
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    الان که ملت مفلوک ترند کوره چشاتو باز من.
  • صدق الله العلی العظیم ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    چشم
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    ما یک سلاح بسیار بسیار برنده به نام بسیج و بسیجی داریم که 8 سال در مقابل کل جهان ایستاد و حالا تنها راه ضربه به ما از داخل است که متاسفانه از داخل دارند بر علیه بسیج کار گسترده می کنند به سخنان مقام معظم رهبری در جلسه امروز بسیج توجه کنید و رنج نامه او را حتما بخوانید
  • مغز متفکر ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    انشاالله با سرعت بریم به سمت تولید آواکس....واقعا دیگه وقتش رسیده
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    سردار خیلی خیلی خیلی و هزاران هزار خیلی خیلی عزیزی خداوند شما سرداران با شرف و عزت را برای رهبرم و مردم عزیزم حفظ فرمایند و خاری در چشم منافقین داخلی و دشمنان خارجی باشید مانند استخوانی در گلوی آنها . یا حسین
  • ناشناس ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    در مکتب شهادت تحریم حرف مفت است .
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    حالا الان تحریم ها برداشته شده؟
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    تو خیلی عقبی نه ما
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    برجام و بتن ریختن چطور موفق بوده
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    به امید خدا و تلاش بهترین ها را برای دفاع از دین خدا و مردم عزیزمان خواهیم داشت.
  • حسین ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    منم موافقم البته از عمق150 متر ب پایین ،بمب اتمی هم کارگر نمیوفته . دوستان منفی نگا نکنن فرمایش این کامنت کاملن درسته البته + کارخونه های حساس و بیمارستانها و...
  • شهره ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    افتخارمیکنم که یک ایرانیم با وجودپیشرفتای نظامی که داشتیم حیفکه خیلی ازاین اقازاده ها میخان انکارکنن وبرن باامریکای جنایتکار سازس کنن
  • متنفر از غربزدگان ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    حالا که قلب رآکتور رو دادن خارجیا با بتن پر کنن ، تحریمها لغو شد؟؟؟
  • ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    0 0
    برجام موفقیت بود ؟! خخ
  • ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    0 0
    من در سالن حضور داشتم ایشان گفتند:"زمان تولید موشک‌ها نیز از 10 سال در گذشته به کم‌تر از یک سال کاهش یافته است" نه یک سال که فکر کنم خبرنگار عزیز اشتباه شنیده!
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    0 0
    درود یر سردار رشید اسلام
  • قیطران از روستای حی ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    0 0
    درود بر سپاه پاسداران
  • رزمنده8سال دفاع مقدس ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    0 0
    اقتدار همراه با ایمان باشد که نابود کننده دشمن است
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    0 0
    ایشان گفتند دو سال
  • شناس ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    ب این میگن پدافند غیر عامل تا دشمن نتونه ضربه کاری بما وارد کنه.موافقیم
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    تنها با موشک نمیشه جنگ کرد ودر جا شکست میخوریم دشمن وارد کشور شد کار موشک تمام شد
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    1 0
    باید 100 تا سوخو 35 و 30 تا سوخو 34 و 200 تا ka52 بخریم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس