روز گذشته اکثریت کشورها به قطعنامه «حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین» در کمیته امور اجتماعی، انسانی و فرهنگی وابسته به سازمان ملل رای مثبت دادند.

 به گزارش مشرق، روز دوشنبه 170 کشور به قطعنامه "حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین" در کمیته امور اجتماعی، انسانی و فرهنگی وابسته به سازمان ملل رای مثبت دادند.

بر اساس این گزارش، 7 کشور به این قطعنامه رای مخالف و 5 کشور هم رای ممتنع دادند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این قطعنامه بار دیگر بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود از جمله حق برخورداری از کشوری مستقل تاکید کرد. همچنین قطعنامه مذکور تمامی کشورها، سازمان‌ها و نهادهای وابسته به سازمان ملل را به حمایت از ملت فلسطین و تلاش برای دست‌یابی این ملت به حق تعیین سرنوشت در اسرع وقت تشویق م‌ کند.

در این قطعنامه بر ضرورت پایان اشغال سرزمین‌های اشغالی سال 1967 و تحقق صلح و سازش دائمی و عادلانه میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی با استناد به قطعنامه‌های سازمان ملل، طرح صلح مادید و طرح صلح عربی به منظور ایجاد راه حلی دائم برای منازعه فلسطینی صهیونیستی تاکید شده است.

ریاض منصور ناظر دائم فلسطین در سازمان ملل نیز تاکید کرد که این قعطنامه که با رای اکثریت تصویب شد، ثابت کرد که جامعه بین الملل همچنان از حق ملت فلسطین به رغم تمامی دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن صهیونیستی برای تاثیرگذاری بر افکار و آرای عمومی جهانیان دفاع می‌کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس