افشاگر برنامه‌های جاسوسی دولت واشنگتن و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، ریاست جمهوری دونالد ترامپ را کم اهمیت ارزیابی کرد و بار دیگر از تصمیم خود برای افشای اسناد مربوط به جاسوسی آمریکا از شهروندانش دفاع کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ادوارد اسنودن افشاگر برنامه‌های جاسوسی دولت واشنگتن و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه در یک کنفرانس اینترنتی در استکهلم از طریق ویدئو از روسیه تاکید کرد: دونالد ترامپ فقط رئیس جمهور است. این یک پست مهم است ولی این تنها یکی از پست های زیاد است.

اسنودن 33 ساله به خاطر افشای اسناد طبقه بندی شده دولت آمریکا در سال 2013 از سوی دستگاه قضایی این کشور تحت تعقیب است. اسنودن اسناد و اطلاعات زیادی را درباره جاسوسی آمریکا از شهروندانش و رهبران سیاسی جهان فاش کرده است.

اسنودن افزود: نگران افزایش تلاش های دولت ترامپ برای دستگیری ام نیستم و همچنان از تصمیم خود برای فاش کردن اطلاعات مربوط به جاسوسی آمریکا دفاع می‌کنم.

وی در ادامه گفت: برای من اهمیتی ندارد. واقعیت این است که بله، دونالد ترامپ یک مدیر جدید را برای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا انتخاب کرده، کسی که از من به عنوان یک مثال خاص استفاده می کند تا بگوید، نگاه کنید، مخالفان باید با مجازات مرگ روبرو شوند.

اسنودن اظهار داشت: ولی اگر روزی من با یک اتوبوس برخورد کردم یا با حادثه‌ای با یک پهپاد یا هواپیما مواجه شدم، شما چه چیزی را درک خواهید کرد؟ این برای من چندان اهمیتی ندارد چرا که همچنان از تصمیم خودم دفاع می کنم.

وی از شرکت کنندگان در این کنفرانس خواست تا از نتایج انتخابات آمریکا دلسرد نشوند و همچنان از دولتها بخواهند تا به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس