کد خبر 655988
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

دبیر هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی ایران گفت: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی با پرواز هواپیماهای روسی و جنگنده‌های نهاجا اقتدار را عرضه می‌کنند.

 به گزارش مشرق، بیژن بنکدار امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی ایران، اظهار داشت: این نمایشگاه از 15 سال پیش در راستای توسعه صنعت هوایی و هوانوردی در جزیره کیش در قلب خلیج‌فارس بنیان‌گذاری شد و هر دو سال یکبار با وجود اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه برگزار شده است.

وی ادامه داد: این واقعه مهم امروز به صحنه اقتدار و غرور ملی تبدیل شده است و با ثبت آن در صحنه‌های بین‌المللی و اقتدار جهانی نمایشگاه‌های هوایی با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان صنایع هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان مهمترین عرصه قابلیت‌ها در صنایع هوایی و هوانوردی در رقابت‌های شرق و  غرب واقع شده است.

دبیر هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی ایران، گفت: در نمایشگاه امسال همزمان در شرایط بین‌المللی بیش از یکصد شرکت داخلی و خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، مالزی، انگلستان، روسیه، ترکیه، آمریکا، ژاپن، فرانسه و غیره مشارکت کرده‌اند که فرصت مناسبی جهت تعامل و همکاری‌های بین‌المللی بین شرکت‌های داخلی و خارجی خصوصاً در عرصه دانش‌بنیان فراهم شده است.

بنکدار ادامه داد: امسال در عرصه نمایش‌های هوایی شاهد اجرای عملیات آکروباتیک شوالیه‌های روسی، هواپیماهای سوخو و جت‌ها خواهیم بود که با انجام مانورهای جذاب و پرشور با شکافتن آسمان اقتدار را به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: اکنون قدم‌های اساسی در جهت شناسایی قابلیت‌ها در ایران قدرتمند در سطح بین‌المللی با گام‌های استوار و توانمند برداشته شده است.

بنا بر این گزارش، در نمایشگاه امسال هوایی و هوانوردی 6 فروند هواپیمای تیم آکروباتیک، بالتیک مستقر هستند ضمن آنکه 5 فروند جنگنده سوخو 27 و جنگنده‌های نهاجا در این ایرشو مانور خواهند داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس