حضور خودروهای زرهی حزب‌الله در القصیر با این شکل علنی، پیامی قوی به اسرائیل است که نشان می‌دهد سرزمین‌های شمالی فلسطین اشغالی و منطقه الجلیل در موقعیتی بسیار خطرناک قرار دارند.

سرویس جهان مشرق - حزب‌الله لبنان چند روز پیش و هم‌زمان با روز شهید اولین مانور نظامی خارجی خود را در منطقه القصیر سوریه در استان حمص برگزار کرد، تصاویری که از رژه نظامی استراتژیک حزب‌الله لبنان منتشر شده، هیاهوی تبلیغاتی گسترده‌ای را در میان محافل مطبوعاتی به راه انداخته است، این در حالی است که حزب‌الله لبنان طبق معمول از واکنش نشان دادن به مطالب مطرح شده در وب‌سایت‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری خودداری می‌کند.

حزب‌الله لبنان برای اولین بار است که چنین حجمی از مانور نظامی را در اراضی سوریه انجام می‌دهد. مقاومت لبنان برای انجام این مانور منطقه القصیر را انتخاب کرده که نمادی از آغاز مبارزات این حزب در سوریه در کنار ارتش این کشور برای حمایت از لبنان در برابر خطر تکفیری‌هاست که القصیر را به مقر امن خود برای تهدید لبنان با خودروهای بمب‌گذاری‌شده تبدیل کرده بودند. حزب‌الله لبنان عملیات خود در سوریه را در سال 2013 از القصیر آغاز کرد، از آن زمان تاکنون گزارش‌های صهیونیستی و آمریکایی بر پایه اطلاعات گرفته شده از ماهواره‌های مختلف نشان‌دهنده وجود سکوهای پرتاب موشک‌های دوربرد در این منطقه و تونل‌ها و کمینگاه‌های متعلق به حزب‌الله و کارگاه‌های تولید مهمات در این شهر است.

یکی از تیم‌های نظامی شرکت‌کننده در این مانور، یگان ویژه حزب‌الله لبنان موسوم به یگان رضوان است که از نخبه‌ترین مبارزان حزب‌الله تشکیل شده است، انتخاب سید هاشم صفی‌الدین عضو شورای فرماندهی حزب‌الله و رئیس شورای اجرایی حزب به نمایندگی از سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان برای نظارت و سخنرانی در این مانور نشان‌دهنده اهمیت مانور مذکور برای نیروهای مقاومت است.

گرچه برخی تصور می‌کنند که این اقدام منطقه‌ای حزب‌الله لبنان می‌تواند پیام‌های داخلی برای عرصه سیاسی این کشور داشته باشد، اما به نظر می‌رسد پیام‌های اصلی این مانور نظامی عرض‌اندام در برابر دو دشمن حزب‌الله یعنی تروریست‌های تکفیری و صهیونیستی است. این چیزی بود که مجله عبری زبان اسرائیل دیفنس نیز به آن پی برده و تصاویر منتشر شده از این مانور نظامی را تحت عنوان عرض‌اندام حزب‌الله منتشر کرده و نوشته که پیام‌های این مانور متوجه اسرائیل است.

 اهداف منطقه‌ای استراتژیک‌ترین مانور حزب‌الله در سوریه//آماده

قطعاً این مانور نظامی با هماهنگی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و ارتش این کشور انجام شده است، این در حالی است که دمیتری مدودوف نخست‌وزیر روسیه چندی پیش به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و هدف از این سفر را جلوگیری از تثبیت موجودیت ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه اعلام شده است. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت زمان‌بندی این مانور نظامی پیشاپیش نشان‌دهنده شکست تلاش‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تقویت نقش ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه است. به این معنا، می‌توان گفت که محور مقاومت برای حضور نظامی در سوریه از کسی اجازه نگرفته است تا کسی بخواهد در ادامه این روند محدودیت یا قیدوبندی ایجاد کند. مانور مذکور در شرایط زمانی خود نماد استقلال حزب‌الله بوده و اعتمادبه‌نفس این حزب به بازدارندگی در برابر دشمن صهیونیستی و تکفیری را نشان می‌دهد.

این مانور در شرایط حساسی در تاریخ سوریه و منطقه انجام می‌شود. حزب‌الله لبنان پس از نزدیک به چهار سال از تجربه مبارزات بی‌سابقه در تاریخ خود و جان‌فشانی‌های گسترده نشان می‌دهد که حزبی شکست‌خورده و دچار فرسایش شده نیست. این مانور کذب بودن ادعاهای ارزیابی‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی مبنی بر فرسایش قوای نظامی حزب‌الله لبنان را اثبات می‌کند. مانور مذکور تأکید می‌کند که حزب‌الله لبنان علاوه بر نیروی انسانی آموزش‌دیده، باتجربه و با ایمان، از تجهیزات و امکانات پیشرفته و توسعه‌یافته نیز برخوردار است. لازم به ذکر است که رسانه‌ها و ارزیابی‌های اطلاعاتی صهیونیستی ترس زیادی از یگان ویژه رضوان دارند و این یگان را مسئول اصلی اجرای حملات زمینی به سرزمین‌های اشغالی جهت تصرف الجلیل یا دیگر مناطق و شهرک‌های صهیونیست نشین معرفی می‌کنند.

اهداف منطقه‌ای استراتژیک‌ترین مانور حزب‌الله در سوریه//آماده 

حزب‌الله نشان داد که ارزیابی‌های نظامی رژیم صهیونیستی مبنی بر تملک تجهیزاتی به اندازه ارتش‌های کلاسیک دنیا از سوی حزب‌الله بیهوده نیست و این حزب با ابزارهای قدرتی که در اختیار دارد دو مأموریت مهم یعنی حمایت از دولت سوریه به عنوان یکی از حلقه‌های محور مقاومت و حمایت از موجودیت لبنان در برابر جریان‌های تروریستی و تکفیری را به انجام رسانده است. این موضوع ترجمان همان سخن سید حسن نصرالله آیت که گفته بود عناصر حزب‌الله در هر موقعیتی که نیاز باشد، حضور دارند.

هم زمانی انجام این مانور با روز شهید و سالروز شهادت عامل بزرگ‌ترین عملیات شهادت‌طلبانه حزب‌الله لبنان بر ضد رژیم صهیونیستی که بالغ بر 151 صهیونیست را به هلاکت رساند، می‌تواند اولین نوک پیکان پیام‌های مانور مذکور را متوجه صهیونیست‌ها کند. حضور خودروهای زرهی حزب‌الله، آن هم در خارج سرزمین‌های لبنان نشان‌دهنده میزان قدرت و بازدارندگی این حزب در برابر خطرات و تهدیدات دشمن صهیونیستی است.

طبعاً انجام رژه‌ای نظامی در این حجم نیازمند هماهنگی با یگان‌های ارتش سوریه در منطقه است، علاوه بر این که باید به این نکته توجه کرد که حزب‌الله لبنان می‌داند که چنین اقدامات نظامی زیر نظر ماهواره‌های رژیم صهیونیستی و هواپیماهای بدون سرنشین آن‌ها انجام می‌شود و پیام‌های برپایی چنین رزمایش قطعاً در تل‌آویو دریافت خواهد شد. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت انجام مانور نظامی در این اراضی باز در موقعیت استراتژیک موردنظر می‌تواند چالشی برای قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی و ناکامی تلاش‌ها و ادعاهای تل‌آویو برای جلوگیری از انتقال سلاح‌های پیشرفته از اراضی سوریه برای حزب‌الله باشد.

اهداف منطقه‌ای استراتژیک‌ترین مانور حزب‌الله در سوریه//آماده 

حزب‌الله با این مانور ثابت کرد که جنگ آینده این حزب با رژیم صهیونیستی محکوم به معادله‌هایی نظیر مرزهای مشخص لبنان یا محیط‌ها و بسترهای حضور این حزب نبوده و این حزب در مساحتی با عمق و توسعه جغرافیایی و نظامی و استراتژیک گسترده فعالیت‌های ضد صهیونیستی خود را دنبال خواهد کرد.

در همین راستا بود که شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به این مانور گزارش داد که حزب‌الله لبنان قدرت نظامی بالاتر از سطح بسیاری از ارتش‌های کلاسیک را در اختیار دارد. این گزارش تأکید می‌کند که حضور خودروهای زرهی حزب‌الله در القصیر با این شکل علنی پیامی قوی به اسرائیل است که نشان می‌دهد سرزمین‌های شمالی فلسطین اشغالی و منطقه الجلیل در موقعیتی بسیار خطرناک قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مشرقی تیر ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    الا ان حزب الله هم الغالبون
  • احدحسین زاده ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    ماشاء الله حزب الله. ماشاء الله سید حسن نصرالله . ماشاء الله سردار سلیمانی. مرگ بر آل سعود . مرگ بر صهیونیسم . مرگ بر اردوغان خائن
  • ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    دو تا آپاچی کل این آهن پاره های دهه 50 الی 60 شوروی سابق پودر میکنه
  • ناشناس ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    خدایا شکرت .به کوری چشم امریکا و اسراییل و داعش حزب الله هر روز قدرتمند تر می شود .
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    پیچش تاریخی همان که رهبری فرمودند جهان آبستن حوداث دردناک وسپس فرج وگشایشی شگفت آور برای مومنان و مستضعفین است
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    omran
  • حمید ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    مطمئن باش اگر جرأت و قدرتش را داشتند این کار را می کردند، آنها میدانند این بار حماقتشان منجر به نابودی اسراییل خواهد شد. منتظر نظر تو حقیر و ترسو نبودند و نیستند، تو برو بخواب
  • قاسم ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    یعنی تو جنگ 33 روزه اسرائیل دوتا آپاچی نداشت؟یه نصیحت برات دارم حرفی بزن که خودت با اون حرف مسخره نشی.
  • عباس ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    تو یکی برو دنبال خرید پوشک به جای این حرف ها
  • سيد محمد ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    آپاچي يا آهن پاره هاي ديگه مهم نيست مهم ايمان هدايت كننده اين آهن پاره ها است ... مهم اينه كه حزبي كه بر باور خميني از وعده هاي الهي استوار شد از فعاليت چند جوان حول محور روحانيت به جايي رسيد كه مياد براي نجات يك دولت در حوزه مقاومت نقش ايفا ميكنه ... وقتش برسه و لازم باشه آپاچي هم در تملك ميگيرند ... عصباني باش ... :)
  • یاسین ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    اون اپاچی ها رو با یک دوش پرتاب سام قدیمی میشه فرستاد قبرستون
  • جواد ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    دو تا دوش پرتاپ میثاق هم آپاچی ها رو دود میکنه
  • مهدی ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    خوبه حالا این آهن پاره ها آپاچی می خواد.تانک های مرکاوای اسرائیل که بازوکا هم زیادش بود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس