مشاوران رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی اتفاق نظر ندارند.

 به گزارش مشرق، به نقل از جروزالم پست، مشاوران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در مورد انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی که یکی از وعده‌های وی در دوره پیش از انتخابات بود اختلاف نظر دارند.

ولید فارس، مشاور ترامپ در این باره گفت: بسیاری از نخست‌وزیرهای اسرائیل عمیقا خواستار این موضوع هستند. بسیاری از روسای جمهور آمریکا نیز همین نظر را دارند و او (ترامپ) نیز همینطور خواهد بود.

فارس با اینحال گفت: اما او (ترامپ) این اقدام را در صورت توافق انجام خواهد داد. این مشاور ترامپ در مصاحبه با بی بی سی  گفت:  موضوع دیگری که به اعتقاد او باید به آن توجه داشته باشیم این است که او آماده است و سریعا برای حل مشکل میان  فلسطین و اسرائیل، موضوعی که سالهاست ادامه دارد، اقدام خواهد خواهد کرد. تلاش برای توافق میان اسرائیل و فلسطین برای او کار سختی نیست. دستکم در این مسیر حرکت کرده و 8 سال تلف نخواهد کرد و یا از اکنون به مدت 4 سال دست روی دست نخواهد گذاشت.

اما دیوید فریدمن، مشاور ترامپ به جروزالم پست گفت که یکی از اولین اقدامات دولت باید پیگیری وعده‌هایی باشد که ایوانکا، دختر ترامپ، ماه گذشته مبنی بر تلاش پدرش برای انتقال سفارت آمریکا به تل‌آویو مطرح کرده بود. فریدمن دراین باره گفت: این کمپین وعده‌ها است و تمام نیت‌ها بر حفظ وعده‌ها قرار دارند.

جیسون گرینبلات، مشاور دیگر ترامپ در مصاحبه با رادیو ارتش اظهارات مشابهی را مطرح کرد.

نیر بارکات، شهردار قدس اشغالی به سرعت پس از انتخاب ترامپ در توییتی نوشت: در دوره ریاست‌جمهوری شما مطمئنم که به قدرتمند سازی شهرمان از طریق تایید دوباره حق حاکمیت و انتقال سفارت آمریکا به قدس ادامه خواهید داد.

کنگره بارها خواستار انتقال سفارت آمریکا شده و در سال 1995 قانون سفارت قدس را به تصویب رساند که به موجب آن انتقال  دولت آمریکا ملزم به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی تا 31 مارس 1999 شد.

با اینحال باراک اوباما در کنار بیل کلینتون و جرج بوش از اجرای این قانون امتناع کردند و تاکید داشتند که این اقدام به سود منافع امنیت ملی آمریکا نیست.

مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت خارجه در جلسه گزارش دهی واشنگتن گفت: از زمان تاسیس اسرائیل، دولت تشکیل شده از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات سیاست پایدار را مبنی بر عدم حاکمیت هیچ یک از طرفین ( فلسطین- اسرائیل) بر بیت‌المقدس را اتخاذ کرده است و دولت اوباما نیز به این سیاست ادامه خواهد داد.

تونر در پایان گفت که دولت اوباما تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا منطق پشت این اقدام را به دولت جدید آمریکا تفهیم کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • معلم ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    مگر مسلمان ها و اعراب مرده باشند تا این کار عملی شود. این اقدام نابودی اشغالگران را حتمی می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس