گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.
 
*********

 
 کیهان
 
طراحان حمله به عراق و افغانستان به کلینتون رأی می‌دهند
بسیاری از نومحافظه‌کارانی که جزو جمهوری‌خواهان هستند و جنگ عراق و افغانستان را راه انداختند به هیلاری کلینتون رأی می‌دهند.
وبسایت رادیو فرانسه در گزارشی نوشت: محافظه‌کاران آمریکا به هیلاری کلینتون رأی می‌دهند. ویلیام کریستول از بزرگان نومحافظه‌کاران آمریکا چندی پیش گفت: او و همفکرانش ترامپ را «مرد خطرناک» و «شارلاتان» می‌دانند و با شعار انتخاباتی «ترامپ هرگز» به میدان آمده‌اند. ویلیام کریستول که مدیر نشریه «ویکلی استاندارد» است اعتراف می‌کند که برای اولین بار در عمرش آماده شده است تا به یک کاندیدای حزب دموکرات رأی دهد.
«برت استفان» برنده جایزه «پولیتزر» و نویسنده «وال‌استریت جورنال»- که بزرگترین روزنامه ایالات متحده محسوب می‌شود- بطور مرتب ترامپ را مورد حمله قرار می‌دهد و حتی در مقابل حیرت همگانی علناً خواهان رأی دادن به هیلاری کلینتون شده است. او می‌نویسد پیروزی کاندیدای دموکرات‌ها بهترین امید برای محافظه‌کاران است.
برت استفان می‌نویسد، هر نظری درباره کلینتون داشته باشید مهم نیست؛ کافی است بدانید که او یک لیبرال است، در حالی که رقیبش یک ضد لیبرال است.
به نوشته برت استفان، ترامپ یک «مارین لوپن است که به لب‌هایش ماتیک نزده است». در واقع، نومحافظه‌کاران اعتقاد دارند که تنها آمریکاست که می‌تواند بشریت را از هرج و مرج و آشفتگی‌ها نجات دهد و دموکراسی را در جهان بگستراند. «برت استفان» عقیده دارد که سربرآوردن چین در آسیا و اوضاع آشفته خاورمیانه را با ضعف حضور آمریکا- که توسط اوباما طراحی شده است- باید توضیح داد. به عقیده او سیاست خارجی ترامپ «روایت افراطی» نسخه اوباما خواهد بود.
«برت استفان»، برعکس از مواضع هیلاری کلینتون ابراز خرسندی می‌کند؛ او می‌نویسد در سوریه هیلاری کلینتون نخواهد گذاشت که بشار اسد از خطوط قرمز ما عبور کند. او برای اثبات مدعای خود از سیاست «محکم» هیلاری کلینتون در لیبی یاد می‌کند؛ به نظر او کلینتون همواره جای خود را در کنار «عقاب‌ها» انتخاب کرده است.
شاید به دلیل همین همنشینی با عقاب‌هاست که «پل ولفوویتز»، معاون پنتاگون در زمان جرج بوش و حمله به عراق و افغانستان و از رهبران نومحافظه‌کاران آمریکا، هم از خانم کلینتون دفاع می‌کند و روز سه‌شنبه آینده به او رأی خواهد داد.
آیا واقعاً خانم کلینتون، آنطور که روزنامه «ویکلی استاندارد» در زمان انتخاب او برای وزارت امور خارجه نوشت، یک «ملکه جنگجو»ست؟ آیا نئوکان‌های آمریکا او را «خودی» می‌دانند؟
برخی از کارشناسان می‌گویند هیلاری کلینتون از همان زمان که همچون بانوی اول آمریکا در کاخ سفید بسر می‌برد از سیاست‌های خارجی همسرش بیل کلینتون حمایت می‌کرد و به چشم خود دید که چگونه حمله نظامی آمریکا در «کوزوو» به برچیدن دستگاه صرب‌ها یاری رساند و صلح را در بالکان مستقر کرد. این کاری است که نومحافظه‌کاران آمریکا با آن موافقت کامل دارند.
در ادامه گزارش رادیو فرانسه آمده است: استراتژی دو رقیب انتخاباتی آمریکا برای ایران چیست؟ آنچه در سخنرانی‌های رسمی تاکنون شنیده شده است، نشان می‌دهد که هر دو کاندیدا مواضع تندتری نسبت به اوباما علیه ایران دارند. ماهها پیش خانم کلینتون در یک مصاحبه وقتی از او پرسیدند که با چه کشوری بیش از همه خصومت دارید، بی‌هیچ تأملی از ایران نام برد.
ترامپ نیز بارها واکنش‌های منفی و پرخاشجویانه‌ای درباره ایران از خود نشان داده است. او یکبار گفت که اگر به قدرت برسد بسوی کشتی‌های ایرانی که در اطراف ناوگان آمریکا در خلیج فارس می‌گردند شلیک خواهد کرد. درباره قرارداد برجام نیز بیش از یک بار گفت که آن را باطل اعلام خواهد کرد.

ربط تغییر 3 وزیر و اقتصاد با چپ پارادایم!
معاون وزیر جهاد کشاورزی مدعی شد تغییر 3 وزیر  در راستای رشد اقتصادی 8 درصد بوده است.
علی قنبری (از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم) ضمن یادداشتی در روزنامه شرق  که پر از کلمات قلنبه و سلنبه است می‌نویسد: پارادایم اقتصاد در کشورهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. پس از تغییر سه وزیر حوزه فرهنگ، ورزش و آموزش تعبیری از تیم اقتصادی مطرح شد، به این ترتیب که مابقی وزرا تیم اقتصادی هستند. این در حالی است که اگرچه تجارت می‌تواند در اقتصاد و بهبود شاخص‌های کلان اقتصاد تاثیر بگذارد، اما پارادایم اقتصاد و پارادایم تجارت و... مسیرهای متفاوت و فضا و شاخص‌های متفاوتی دارند و نمی‌توان اشتغال، کار، تعاون، کشاورزی و... را اقتصادی نامید، اما آموزش را غیراقتصادی دانست.
وزارتخانه‌های فرهنگ، ورزش و آموزش نیز از دید نهادگرایان و نئولیبرالیست‌ها اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل رشد اقتصادی به شمار می‌روند.
وی ادامه می‌دهد: این دولت مرزبندی اقتصادی را برداشته و با رویکردی مبتنی بر پارادایم‌های  تبیین شده به تفکیک کابینه پرداخته است. به دیگر سخن اگر آموزش را غیراقتصادی بدانیم، به زیرساخت رشد و توسعه اقتصادی، بی‌توجه بوده‌ایم...
نباید بعد کمی و عددی اقتصاد بر ابعاد کیفی و زیرساختی و نهادی آن غالب شود. برای تداوم رشد 5 درصدی پیش‌بینی شده برای سال جاری، دولت می‌تواند به توسعه پایدار روی بیاورد و لازمه این توسعه، توجه به بسترهای رشد متناسب با ساختار جمعیتی است. برای مثال پراکنش بی‌کاری حاکی از تراکم بالای جوانان در جمعیت بی‌کار است و اقتصادهای نوظهوری مانند چین و هند با ارائه مدل‌های رشد مبتنی بر سرمایه انسانی، با به کارگیری نیروی بی‌کار به بازار کار ارزان دنیا تبدیل شدند و صنایع بزرگی را به کشورهای خود جذب کردند. قنبری می‌افزاید:  بنابراین پارادایم اقتصاد با مرزبندی وزارتخانه‌ تبیین نشده بلکه عملکرد بهره‌وری و رشد حوزه همه بخش‌ها و زیربخش‌های اقتصاد در همه وزارتخانه با نسبت‌های متفاوت کمی و کیفی پراکنده شده است و در هم‌تنیدگی بسیار بالایی در همه حوزه‌ها دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بعد از این مقدمه مفصل مدعی شد: به بیان دیگر می‌شود گفت تعویض اخیر سه وزیر کابینه دولت یازدهم هم به نوعی با رویکردی اقتصادی و در راستای تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی صورت گرفته است. ایجاد الزامات تحقق رشد هشت درصدی متوسط پنج ساله برنامه ششم توسعه ایجاب می‌کند که بخش تجارت مورد توجه و تمرکز بیشتری از طرف دولت قرار گیرد و سایه ابهامات از خصوصی‌سازی برداشته شود تا با حذف فضاهای رانتی‌ ناشی از حضور دولت و ترکیب آن با بخش خصوصی در امر تجارت، شفافیت اقتصادی افزایش یابد و پتانسیل بالای رشد اقتصادی ناشی از گسترش تجارت بین‌الملل که مبتنی بر مزیت‌های اقتصادی است. محقق شود. تحریم اقتصادی یک متغییر مجازی، برای اقتصاد ایران بود که پس از حذف آن با توجه به رویکرد نئوکلاسیکی آثار این تغییر در یک دوره کاملا برطرف شده و به همین دلیل، با اصلاح این شوک، پایه رشد اقتصادی ساختاری در اقتصاد ما برای سال‌های اجرای برنامه ششم پایین خواهد بود. تحقق رشد اقتصادی پیش‌بینی شده برای سال 95 که اولین سال پساتحریم اقتصاد است. از عملکرد بسیار منضبط و علمی تیم اقتصادی کشور خبر می‌دهد اما باید گفت ماه‌های پایانی این سال در تحقق اهداف کمی برنامه ششم توسعه نقش بسیار مهمی دارند چرا که شوک مثبت ناشی از بازگشت درآمدهای نفتی به روند رشد اقتصادی کشور تحقق یافته است و این موضوع به دست آوردن رشد اقتصادی هشت درصدی پیش‌بینی شده در برنامه ششم را سخت می‌کند. دولت می‌تواند پس از تحقق رشد پساتحریمی، برای تثبیت این رشد اقدام به طراحی و تدوین سیاست‌های توسعه‌ای کند.

رسانه‌ها اعتراض نمی‌کردند دولت پیگیر فساد در صندوق فرهنگیان نبود
سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت فساد و تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان محرز است.
حسین مقصودی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا در خصوص اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در خصوص فساد صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: آنچه که در این مدت از زبان‌های مختلف درباره سوءاستفاده مالی و تخلف صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان بیان شد عنوان اختلاس بود؛ به عنوان مثال آقای صادقی نماینده مجلس از عنوان اختلاس برای تخلف صورت گرفته استفاده کرد.
وی درباره جزئیات تخلف صورت گرفته یکی از اشخاص در صندوق ذخیره فرهنگیان، عنوان کرد: یکی از افرادی که در این تخلف سهم بسزایی داشته است آمده و بدون تسلیم وثیقه و با ارائه سه فقره چک بانکی 800 میلیارد تومان وام گرفته است، به چه کسی با ارائه سه فقره چک وام می‌دهند آن هم نه یک یا دو میلیون بلکه 800 میلیارد تومان، آن هم هنوز اقساط آن پرداخت نشده است و بدهی به صندوق دارد.
مقصودی با بیان اینکه حدود سه سال از تخلف انجام شده در صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گذرد، تصریح کرد: در این سه سال هیچ‌کدام از آقایان دولتی در این باره سخنی نگفتند و همواره سکوت کردند و این سوءاستفاده مالی را به گوش مردم و فرهنگیان نرساندند تا اقدامی در این خصوص انجام دهند، ما آمدیم و بعد از سه سال این سوءاستفاده مالی که در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته بود را به مردم اعلام کردیم؛ ما می‌گوییم هر اتفاقی افتاده بالاخره فساد صورت گرفته است اگر چنین نیست که ما می‌گوییم و حرف آقای روحانی درست پس چرا مدیرعامل و چندنفر دیگر که در فساد صندوق ذخیره فرهنگیان دست داشتند در بازداشت به سر می‌برند.
وی با اشاره به اعلام جرم دادستان در خصوص فساد صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: اگر اینگونه که آقای روحانی می‌گوید هست پس چرا دادستان درباره تخلف صورت گرفته اعلام جرم کردند و افراد را متهم به انجام تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان کردند؛‌ خود آقایان قبول دارند که اختلاس صورت گرفته است وگرنه مدیرعامل و افراد دیگر که در این پرونده دست داشتند بازداشت نمی‌شدند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این سخن آقای روحانی که گفته بود نباید فساد را در ملأ عام افشا کرد، گفت: آقای روحانی می‌گوید نباید فساد را در بوق و کرنا کنیم باید با فساد مبارزه کنیم؛‌ اینجا سؤالی در ذهن ما ایجاد می‌شود که آیا فقط برای افرادی که در جناح آقای روحانی هستند باید اینگونه باشد یا به تمام افراد تعمیم داده می‌شود؟ دولت حاضر فسادی را هنوز به اثبات نرسیده از دولت قبل را در بوق و کرنا کرد و در رسانه‌های منتسب به خود اقدام به انتشار مطالبی در این خصوص کرد بدون اینکه فساد اثبات شود؛ آقای روحانی باید در سخنرانی‌هایش حد و مرزهای افشا را تبیین کند و بگوید تنها برای افرادی که در جناح راست قرار دارند افشاگری صورت گیرد تا تکلیف مشخص شود.
مقصودی ادامه داد:‌ آیا اگر فساد را در بوق کرنا نکنیم به آن رسیدگی می‌شود یا خیر؟ سه سال از تخلف صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گذرد و آقایان هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان ندادند و به مردم نیز اعلام نکردند، فسادی که واقعا محرز بوده است؛ دولت فسادهایی را که محرز نیست را در بوق و کرنا می‌کند ولی با فسادی که منتسب به جریان خود و محرز نیز است برخورد نمی‌کند و به مردم نیز اعلام نمی‌کند.

با این دست‌فرمان لطفاً از آزادی رسانه‌ها دفاع نکنید!
آزادی رسانه‌ها از کجای رفتار دولت در سرکوب منتقدان برمی‌آید؟
روزنامه وطن امروز با طرح این پرسش نوشت: شاید باور نکنید که حتی برای یک گزارش اقتصادی با عنوان «سقوط آزاد بورس» هم مواخذه شدیم. به گمانم اینها در راستای همان ورزش پیاده‌روی و «دو» است که رئیس جمهور تأکید دارند در هوای سالم پسابرجام انجام گیرد به جای بحث و نقد دوندگی از روزنامه تا دادگاه و در دادگاه هم از این اتاق به آن اتاق، چه؛ قبلاً هم حضرت‌شان تأکید کرده بودند «عقل سالم در بدن سالم»! بویژه برای ما «قابلیت‌های ناچیز» که هم «بیسوادیم» و هم «ترسو»!
حیرت از تناقض‌گویی آشکار رئیس جمهور است. از طرفی منتقدان و معترضان را با الفاظی چند که با هتاکی قرابتی انکارناپذیر دارد می‌نوازند و ایشان را به جهنم حواله می‌دهند و از سوی دیگر اظهار می‌دارند که «نقادی هنر است نه هتاکی». خب! بفرمایند مصداق نقادی چیست؟ مگر داریم هتاکی بالاتر از بستن دهان منتقد و گشودن زبان تهدید در قبال روشنگری و تنویر اذهان عمومی؟ تنویری که از قضا چون خلاف منافع شخصی «ذخایر کشور»(!) است و جیب‌شان به خطر می‌افتد به زعم شما ایجاد یأس و ناامیدی و تشویش اذهان عمومی است. طبعاً رسانه مطلوب از منظر دولت امنیتی، رسانه‌ای است که چشم بر روی فسادها و اختلاس‌ها و ارتشاهای مدیران دولت ببندد و به قول حضرت‌شان «فسادها را زیر و رو نکند» و فقط در وصف دستاوردهای موهوم «برجام» شعر بسراید.
رسانه‌ای که نه از کرسنت و معاهدات فاشیستی نفتی حرفی بزند و نه در قبال هتاکی‌های عربستان و نقض آشکار حقوق بشر سخن بگوید که اگر بگوید به جرم نقض امنیت مواخذه می‌شود. اگر هم مقابل این ادعا که «تحریم‌ها» برداشته شده بپرسیم کدام تحریم‌ها؟ یا از دلواپسانیم یا از کاسبان تحریم. از زمانی که دولت تدبیر و امید بر سر کار آمده چنان فضای امنیتی بر رسانه‌ها حاکم شده که در اکثر موارد انفعال این رسانه‌ها را در پی داشته است. صدا و سیما حق پخش یک گزارش اقتصادی را هم ندارد. برنامه‌هایی مثل «ثریا» در برهه‌هایی به تعطیلی کشانده و بسیاری از گفت‌وگوها به بهانه نقض برجام لغو شد. به بهانه‌های واهی خبر 20:30 از سوی دولت تحت فشار قرار گرفت و تا مرز تعطیلی پیش رفت. روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های منتقد و غیرهمسو با دولت هم که همواره یک پایشان دادگاه مطبوعات بود و درگیر رفع توقیف و پرداخت جریمه. حذف مکرر خبرنگاران منتقد از نشست‌های خبری را هم که به این لیست اضافه کنیم، نمی‌دانم آزادی رسانه ها از کجای اینها درمی‌آید؟
این تنها چند نمونه از موارد متعددی است که دولت با زبان تهدید نسبت به رسانه‌ها هتاکی کرده و نفس‌شان را در این هوای مطبوع پسابرجام گرفته است. «نشکنیم قلم‌ها را به بهانه واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیر اساسی، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد». مع‌الاسف باید به عرض آقای رئیس جمهور برسانم که «با حلوا حلوا کردن، دهان شیرین نمی‌شود» یا به قول شما «با شعر و شاعری چیزی درست نمی‌شود»، چرا که اتفاقاً هم قلم‌ها را شکستید و هم دهان‌ها را بستید، متأسفانه آن هم به بهانه‌های بسیار واهی و غیرمنصفانه.
 
 
خراسان
 
مجوز 80 میلیاردی دولت برای تکمیل 7 زندان
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به وزارت کشور و دادگستری، مقرر شده مبلغ 80 میلیارد تومان  از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، برای تکمیل و اتمام عملیات بازسازی، به سازی و ایمن سازی هفت اردوگاه زندانیان با توجه به مجوزهای ناشی از مفاد قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در اختیار سازمان زندان‌ ها قرار گیرد و این سازمان باید هر سه ماه یک بار در خصوص نحوه اجرای این مجوز، به سازمان برنامه و بودجه گزارش دهد.
 
کمک 4 میلیون تومانی کابینه برای فوت 2 هموطن!
بر اساس مصوبه نیمه آبان ماه هیئت دولت که به وزارتخانه های اقتصاد و کشور ابلاغ شده، قرار است مبلغ چهار میلیون تومان کمک بلاعوض، بابت فوت دو هموطن در حوادث غیرمترقبه رخ داده در استان همدان و به ازای هر نفر دو میلیون تومان، از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، در قالب اعتبارات هزینه ای در اختیار استانداری همدان قرار بگیرد تا با رعایت قوانین و مقررات مربوطه هزینه شود.
 
 
ایران
 
محکومیت 2 متهم پرونده سفارت عربستان
وکیل ‌مدافع دو نفر دیگر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان از ابلاغ حکم پرونده موکلانش خبر داد. محمد نریمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از موکلانم به 6 ماه حبس محکوم شده و موکل دیگرم به 91 روز حبس تعلیقی محکوم شده است.


مدیر مسئول کیهان دادگاهی شد
مدیرمسئول روزنامه کیهان برای پاسخگویی به شکایات متعدد دستگاه‌های دولتی از جمله؛ ریاست‌ جمهوری، شورای عالی امنیت ملی، سازمان بهزیستی، وزیر دادگستری، وزارت ارشاد، میراث فرهنگی در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت. به گزارش خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری در مقابل اتهامات وارده از خود دفاع کرد.


موافقت با درخواست استمهال هفت فعال اصلاح‌طلب
یکی از وکلای پرونده هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب از موافقت با درخواست استمهال موکلان خود و برگزاری جلسه دادگاه به زمان دیگر خبر داد. حجت کرمانی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص دادگاه دیروز هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقایان محمدرضا خاتمی، محمد نعیمی‌پور، محسن صفایی فراهانی، حمیدرضا جلایی‌پور، حسین کاشفی، علی شکوری‌راد و خانم آذر منصوری به همراه وکلای خود یعنی بنده، امیر حسین‌آبادی و هوشنگ پوربابایی در جلسه دادگاه حاضر شدند و دادگاه بدون ورود و رسیدگی به پرونده با درخواست استمهال وکلا و موکلین موافقت کرد.


کریمی قدوسی: مذاکره درباره جیسون رضائیان  از موضع قدرت بود
جواد کریمی قدوسی از نمایندگان مخالف دولت در مجلس مذاکره ایران با امریکا بر سر زندانیان دو کشور را از سر قدرت خواند. به گزارش فارس، این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یکشنبه شب در نشست واکاوی نتیجه اعتماد به امریکا در برجام در جمع دانشجویان گفت: 20 نفر زندانی در امریکا داشتیم که زندانی‌ها را آزاد کردند و همچنین 17 نفر را که تحت تعقیب بودند منع تعقیب آنها صادر شد. پیش از انقلاب 200 میلیون دلار از امریکایی‌ها طلب داشتیم که یک روز قبل از آزادی جیسون رضائیان با سود آن و با هواپیما پول را به ایران آوردند و تحویل مأموران ما دادند و بانک سپه را از تحریم خارج کردند.


تکذیب خرید رأی «۵ میلیون تومانی» نمایندگان
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبری مبنی بر خرید 5 میلیون تومانی رأی برخی نمایندگان، این اظهارات را دروغ محض خواند.به گزارش میزان، غلامرضا کاتب با بیان اینکه هیچ انسان عاقلی رأی خود را نمی‌فروشد، وجود زد و بند در مجلس فعلی و صرف هزینه‌های مالی برای تغییر رأی نمایندگان را بی‌پایه و اساس خواند و گفت: این حرف‌ها دروغ محض است و حتی یک درصد هم صحت ندارد و چنین چیزی امکان پذیر نیست.
 
 
آرمان

تلاش دولت براي رفع مشكلات ايثارگران

مشاور امور ايثارگران رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: دولت و مجلس تلاش بسياري در رفع مشكلات ايثارگران و خانواده‌هاي آنها دارند اما اين تلاش‌ها بايد افزايش يابد. سيد احمد هاشمي‌نژاد بيشترين خدمات به ايثارگران را مربوط به دولت اصلاحات دانست و افزود: دولت‌ها بايد خدمات و تلاش ايثارگران در جنگ و انقلاب را ارج بنهند. وي با بيان اينكه مجالس نيز بايد بيشتر از اين به فكر ايثارگران باشند، اظهار داشت: با توجه به اينكه شهداي مدافع حرم نيز اين روزها به خيل شهداي انقلاب اسلامي افزوده شده‌اند، بايد به خانواده اين افراد نيز خدمات رساني شود. وی تصريح كرد: سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران به خانواده و اين عزيزان خدمات خوبي ارائه مي‌دهد اما كافي نيست و بايد بيش از اين موارد به جانبازان خدمات رساني كرد.

  

تاييد تعرفه‌هاي انتخابات ۹۶

قائم مقام وزير كشورگفت: طبق جدول زمان بندي انتخابات اكنون بايد صندوق‌هاي انتخابات را آماده كنيم. محمدحسين مقيمي اظهار كرد: ما براي برگزاري انتخابات سال ۹۶ طبق جدول زمان‌بندي خود حركت مي‌كنيم كه بايد در اين مقطع نمونه تعرفه‌هاي انتخابات را به شوراي نگهبان ارسال مي‌كرديم كه اين كار را انجام داديم كه فكر مي‌كنم اين تعرفه‌ها به تاييد شوراي نگهبان رسيده است. وي خاطرنشان كرد: پس از اين بايد تعرفه‌ها را چاپ كنيم، دفتر انتخابات وزارت كشور نيز تمام اقدامات خود را طبق برنامه زمان بندي شده انجام مي‌دهد. وي درباره همزماني ثبت نام انتخابات شوراهاي شهر و روستا با تعطيلات نوروز و اينكه آيا تغييري در اين زمان بندي ايجاد مي‌شود يا خير گفت: ما طبق برنامه پيش مي‌رويم و ايرادي ندارد كه ثبت نام‌ها در ايام تعطيل باشد. انتخابات سال ۹۶ در ۲۹ ارديبهشت برگزاري مي‌شود و همه برنامه‌ها طبق همين تاريخ انجام مي‌شود.

  

مجلس اجازه ورود به مسائل شخصي افراد را ندارد

نايب رئيس فراكسيون مستقلان در مجلس با تاكيد بر اينكه مجلس اجازه ورود به مسائل شخصي افراد را ندارد، چنين رفتاري را غيراخلاقي دانست و گفت: نمايندگان صرفا موظف به كنترل برنامه‌هاي ارائه شده با اسناد بالادستي و نظرات مجلس هستند. غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي با بيان اينكه روز راي‌اعتماد به‌صورت داوطلبانه براي دفاع از دانش آشتياني نطق كرده، اعلام كرد: نكته حائز اهميت اين است كه صلاحيت كسي كه براي تصدي يك وزارتخانه به مجلس معرفي مي‌شود، ازسوي نهادهاي نظارتي و امنيتي بررسي مي‌شود و نمايندگان صرفا موظف به كنترل برنامه‌هاي ارائه شده با اسناد بالادستي و نظرات مجلس هستند. نماينده رشت در مجلس خاطرنشان كرد: ورود به مسائل شخصي افراد نه در اختيار مجلس است و نه اخلاقي است.

بارزاني‌ها بدانند مديون ايران هستند

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا گفت: بارزاني‌ها بايد بدانند كه مديون ايران هستند و در هر معادل‌هاي اگر ايران نباشد آنها وضعيت خوبي نخواهند داشت و اگر از سياست‌هاي ايران فاصله بگيرند معلوم نخواهد بود كه ايران سر بزنگاه به آنها كمك كند يا نكند. سرلشكر يحيي صفوي با بيان اينكه اقليم كرد در عراق مي‌تواند به عنوان يك عامل وحدت بخش با دولت مركزي عراق حركت كند، گفت: كردها در عراق جمعيتي حدود ۷ الي ۸ ميليون نفر دارند و بعد از تركيه بيشترين تعداد كردهاي منطقه درعراق هستند. وی با بيان اينكه بارزاني‌ها حفظ اربيل را مديون جمهوري اسلامي ايران هستند، تصريح كرد: داعشي‌ها تا چند كيلومتري اربيل پيش آمده بودند و اربيل نزديك به سقوط بود تا اينكه جمهوري اسلامي ايران به كمك اقليم كردستان عراق آمد و مركزيت آنها كه اربيل بود را نجات داد. صفوی اظهارکرد: اقليم كردستان عراق بدون حمايت‌هاي ايران نمي‌تواند سرپاي خود بايستد.

ارائه خدمات رايگان به زائران مراسم اربعين

رئيس ستاد مركزي اربعين حسيني گفت: علاوه بر اسكان و تغذيه رايگان درداخل عراق كه جنبه مردمي دارد در داخل مرزها نيز دريافت غذا، اسكان و بهداشت و درمان رايگان است. ذوالفقاري اظهار كرد: : برخي از كساني كه در سامانه سماح ثبت نام كرده‌اند هنوز مداركشان را تكميل نكرده‌اند كه اين تعداد رقمي در حدود ۲۰۰ هزار نفر است. در رابطه با صدور ويزا اين امر تا ۲۸ آبان ادامه دارد كه البته تمديد نخواهد شد زيرا از روز ۲۸ آبان تا اربعين فقط ۲ روز باقي مي‌ماند كه صدور هرگونه رواديد دراين مدت باقي مانده منطقي نيست. وي افزود: در مورد هزينه‌هاي سفر اربعين بايد بگويم كه همه دست اندركاران ستاد اربعين در تلاش‌اند تا هزينه‌اي سفر را كاهش دهند زيرا بسياري از افرارد آرزوي سفر به عتبارت را دارند و اين وظيفه ماست كه هزينه‌هاي سفر را تسهيل كنيم.

 
 
جمهوری اسلامی
 
اظهارات "جنتی" درباره‌ی اتاق‌های فکر پنهان 
 
علی جنتی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع خود گفت: این وزارتخانه با اتاق‌های فکر پنهان روبرو است. وی افزود: این اتاق‌های فکر از ابتدای شروع دولت یازدهم برای تخریب بخش‌های مختلف دولت شروع به کار کرده‌اند که ابتدا اتاق فکر بوده و بعد تبدیل به اتاق عملیات شده‌اند. وی گفت: بعضی از این اتاق‌ فکرها با بهره‌گیری از رسانه‌هایی که در اختیار داشتند، یک بار مسئله تک‌خوانی خانم‌ها را مطرح کردند در حالی که در طول سه سال فعالیت من در وزارت ارشاد تنها به سه خانم اجازه داده شد که در دهه فجر برای خانم‌ها بدون دوربین و موبایل برنامه اجرا کنند اما مرتب از ما سوال می‌شد که چرا به خانم‌ها اجازه خوانندگی دادید؟! حتی کار به جایی رسید که در صحن علنی مجلس این موضوع مطرح شد و در کمال بی‌تقوایی عکسی از یک خواننده خانم که اصلا در ایران خوانندگی انجام نداده بود، نشان دادند و بعد از آن به من کارت زرد دادند.
 
آمار جالب از دستاوردهای عملیات موصل

*‌ از آغاز عملیات آزادسازی استان نینوای عراق، 1846 کیلومتر مربع از خاک این کشور از اشغال داعش آزاد شده و 935 داعشی از پای در آمده‌اند. به گزارش شبکه العالم، سرگرد رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون، در محور جنوبی این شهر 93 روستا را از اشغال داعش آزاد کرده و 2000 خانواده را به مناطق امن انتقال داده‌اند. وی در بیانیه‌ای که دوشنبه منتشر شد، افزود: 935 تروریست کشته و 106 نفر نیز بازداشت شده‌اند و 109 خودرو بمب‌گذاری شده منهدم شده است. نیروهای امنیتی عراق در این مدت همچنین 52 خودرو زرهی تروریست‌ها را منهدم و 26 خودرو دیگر را به غنیمت گرفته‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    من هم موافقم باید بیشتر بشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس