معاون نخست وزیر ترکیه امروز یکشنبه اعلام کرد که باید رقه توسط نیروهای عرب آزاد شود، نه کُردها.

 به گزارش مشرق، «نعمان کورتولموش» معاون نخست وزیر ترکیه امروز یکشنبه درباره کردهای سوریه و نقش آنان در عملیات رقه اظهارات و انتقاداتی را مطرح کرد.

کورتولموش با کنایه تلویحی به کُردها تأکید کرد که سیطره نیروهای غرب عرب بر شهر رقه در ثبات منطقه تأثیری نخواهد داشت.

این مقام ترکیه‌ای درباره عملیات «منبج» نیز اعلام کرد: به رئیس ستاد مشترک آمریکا ابلاغ کردیم که بیرون راندن شبه نظامیان کُرد از منبج اولویت ترکیه است.

در همین راستا، نیروهای دموکراتیک سوریه طی بیانیه‌ای روز گذشته از آغاز عملیات آزادسازی رقه تحت عنوان عملیات «خشم فرات» خبر دادند. این نیروها اعلام کرده‌اند این عملیات با هماهنگی ائتلاف ضد داعش آغاز شده و به تنهایی این عملیات را پیش‌ می‌برند.

نیروهای دموکرات سوریه تأکید کردند که حفظ جان غیرنظامیان از مهم ترین اولویت‌های این عملیات است و از اهالی رقه خواستند با نیروهای دموکراتیک سوریه همکاری کنند.

سخنگوی این نیروها ضمن درخواست از مردم رقه برای رفتن به مناطق امن از سازمان‌های حقوق بشری خواست به غیرنظامیان سوری در رقه امداد رسانی کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد ترکیه در امور داخلی سوریه دخالت نکند و تأکید کرد که این نیروها ترکیه را یک کشور همسایه می‌دانند اما در صورت مورد هدف قرار گرفتن از خود دفاع می‌کنند.

روزنامه الاخبار لبنان امروز گزارش داد که ترکیه در این عملیات شرکت ندارد و از این روی احتمال دارد که خط قرمزهای آمریکا در منبج و الباب را زیر پا گذارد.

به گزارش این روزنامه، این عملیات که توسط آمریکا رهبری می‌شود بیشتر جنبه تبلیغاتی برای نامزد دموکرات این کشور است و واشنگتن قصد ندارد که داعش را از این شهر بیرون براند(جزئیات بیشتر).

نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین تأکید کردند که مرکزی برای فرماندهی عملیات آزادسازی رقه تأسیس شده و یادآور شد که این عملیات به دلیل حساسیت بالایی که دارد ممکن است طولانی شود به سادگی به نتیجه نخواهد رسید.

نیروهای دموکرات متشکل از نیروهای کُرد، عرب، مسیحی و ترکمن‌های سوریه‌اند که کنترل شمال شرق سوریه را به دست گرفته‌اند و در عملیات علیه داعش تا کنون موفق شدند شهر منبج را آزاد کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    اولویت بخوره تو سرش داعش پرور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس