مقامات آمریکایی که پیش از این رسما روسیه را به حملات سایبری برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری 2016 متهم کرده‌اند، حالا مدعی هستند که مسکو در تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات‌‌ها در اروپا است.

 به گزارش مشرق، در ادامه اتهام‌زنی‌ها به مسکو، آمریکایی‌ها می‌گویند روسیه به فکر حملات سایبری به اروپا هم هست.
 
ادعای آمریکا مبنی بر قصد روسیه برای اثرگذاری در انتخابات‌های اروپا 

چند وقتی است که یکی از موضوعات تنش‌ساز در روابط آمریکا و روسیه، موضوع ادعایی حملات سایبری مسکو به واشنگتن و تلاش آن برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری 2016 بوده است.

روسیه بارها ضمن « بی اساس» خواندن همه اتهامات آمریکا، آنها را رد کرده و همچنین تاکید کرده که مسکو خود، هدف حملات سایبری روزانه واشنگتن بوده است.

حالا وال استریت ژورنال در خبری به نقل از مقامات دولت باراک اوباما، مدعی شده که روسیه علاوه بر آمریکا، درصدد حملات سایبری و اخلال در انتخابات‌ها در کشورهای اروپایی است.

مقامات امریکایی که نامی از آنها برده نشده به این روزنامه گفتند: «تلاش حملات سایبری مورد حمایت روسیه که مبارزات انتخاباتی را درنوردیده، شاید در روز انتخابات(18 آبان) به اوج برسد اما محتمل است که تا سال آینده و حتی سال 2018 ادامه یابد چرا که مسکو در تلاش برای اثرگذاری بر سیاست در آمریکا و انتخابات‌های مهم در اروپا است».

در ادامه این گزارش آمده است: «مقامات کاخ سفید و کارشناسان می‌گویند که شاید مداخله روسیه در اروپا قویتر از آمریکا شود چرا که مسکو طی مدت‌های طولانی روابط بسیار نزدیکی با برخی چهره‌های سیاسی در آنجا برقرار کرده است و با احزاب سیاسی اروپا گریز پیوندهایی ایجاد کرده است؛ احزابی که با موج و سیل مهاجران و پناهجویان تقویت شده‌اند».

وال استریت ژورنال می‌گوید که از جمله انتخابات‌هایی که روسیه درصدد اثرگذاری بر آنها است، انتخابات ماه مارس در هلند، انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل و می در فرانسه و انتخابات در آلمان است.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که «حتی اگر روسیه در انتخاب شدن و پیروزی متحدانش در انتخابات‌های سال آینده توفیق نیابد، تداوم مداخله روسیه در آمریکا و اروپا، در خدمت یک هدف بلندمدت کرملین خواهد بود و آن متلاطم کردن و ایجاد آشوب در بین دشمنان شناخته شده ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در غرب است که این موضوع سبب می‌شود او راحت تر بتواند در انتخابات 2018 ریاست جمهوری روسیه بار دیگر بر این مسند بنشیند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس