کد خبر 652003
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

پس از تائید ضمنی واشنگتن مبنی بر وجود برنامه حمله سایبری به روسیه، این کشور اعلام کرد: هکرهای آمریکایی موفق نشدند به اسرار کرملین دست یابند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک روز یکشنبه ضمن اعلام این موضوع به نقل از دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه، نوشت: امنیت سامانه های رایانه ای در روسیه به اندازه کافی بالا و در سطح مورد نیاز قرار داد.

وی اظهار کرد: اقدام های حفاظتی رایانه ای برای جلوگیری از هرگونه نفوذ بر پایه سطح تهدیدها از جانب نمایندگان رسمی دیگر کشورها انجام می شود.

شبکه خبری ان بی سی آمریکا دیروز به نقل از یک مقام امنیتی این کشور بدون ذکر نام اعلام کرد که هکرهای آمریکایی به چند سامانه رایانه ای تاسیسات مهم دولتی روسیه از جمله کاخ کرملین، رسانه ها، شبکه توزیع برق و ارتباط جمعی نفوذ کرده و آماده پاسخگویی سریع در برابر حمله هستند.

این شبکه تلویزیونی افزوده است، اگر مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است روز سه شنبه برگزار شود، دخالت کند از اقدام سایبری ضدروسی استفاده خواهد شد.

مارک استروکس سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز با تائید ضمنی وجود چنین برنامه سایبری به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: واشنگتن از اقدام های خود در این زمینه اطلاعاتی منتشر نمی کند. پاسخ به تهدیدهای سایبری حتمی است و آمریکا از منافع ملی خود دفاع می کند.

وی افزود: آمریکا هر زمان و در هر موردی که مناسب ببیند اقدام می کند، اما مطابق رسم معمول قرار نیست در مورد اقدام هایی که انجام می شود یا قرار است صورت گیرد، آگاهی رسانی شود. در مورد پاسخ احتمالی هم سخنی نخواهیم گفت، اما یادآور می شوم شما برخی اقدام ها را خواهید دید و از برخی دیگر اطلاعی نخواهید داشت.

اوایل ماه جاری نیز پس از آنکه جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد به حمله های سایبری که روسیه پشت آن قرار دارد، موثرترین پاسخ داده می شود، گروه هکری آمریکایی با نام «د جستر» به پایگاه وزارت امور خارجه روسیه حمله اینترنتی کرد.

آندره کروتسکیخ نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در عرصه امنیت اطلاعاتی نیز در واکنش به تهدید بایدن گفت که این تصمیم برای آمریکا بازی با آتش است. هر اقدامی بی پاسخ نمی ماند. تلاش واشنگتن برای ترساندن مسکو ساده لوحانه و غیرمسئولانه است و آنها (آمریکایی ها) سعی می کنند با آتش بازی کنند، اما شعله ها می تواند خانه آنها را بسوزاند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    شکست نخورده نفوذ کردن برای امادگی واسه حمله نهایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس