بزرگترین کاروان پیاده روی اربعین در ایران که حرکت خود را از ملاشیه اهواز آغاز کرده بود به شهر حمیدیه رسید و مورد استقبال همشهریان شهید مجید سیلاوی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق از اهواز، کاروان سفینه النجاه که متشکل از 20 هزار نفر از مردم است است به شهر حمیدیه رسید و مورد استقبال اهالی این دیار شهیدپرور قرار گرفت.

اهالی حمیدیه با دود کردن اسفند، توزیع چای، شربت و قهوه از زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) استقبال کردند، همچنین عشایر عرب حمیدیه نیز با بر افراشتن بیرق‌های طایفه و عشیره خود به پیشواز زائران آمدند.

تعدادی زیادی جوانان شهر حمیدیه نیز چند کیلومتر قبل از ورودی شهر به استقبال از این کاروان آمدند و آنها را تا شهر مشایعت کردند.

همشهریان سردار شهید مجید سیلاوی با زبان عربی و فارسی مقدم زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را گرامی داشتند.

جمع زیادی از مردم شهرستان اهواز از مناطقی چون ملاشیه، شهرک رزمندگان (شهرک اهواز)، گلدشت، کوی مندلی، کوی علوی، سه راه خرمشهر، سه راه سوسنگرد، کیان، کیانشهر، نهضت‌آباد (لشکرآباد)، زعفرانیه (سپنتا)، کوی سیاحی، کوی سید خلف، سلیم‌آباد، عین 2، خشایار، شهر کوت عبدالله شهرستان کارون و منطقه عین 2 در قالب کاروان سفینهَ النجاهَ به سمت کربلا حرکت کردند تا به زیارت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بروند.

سردار شهید مجید سیلاوی از بنیانگذاران سپاه حمیدیه و فرمانده این محور عملیاتی در تاریخ ششم بهمن ماه سال 1340 در محله حصیرآباد اهواز (کوی ابوذر فعلی) دیده به جهان گشود.

وی به همراه سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) و چند تن دیگر از دوستانشان در اوایل جنگ سپاه حمیدیه را تشکیل می‌دهند.

شهید سیلاوی تا قبل از شهادت همچنین فرمانده عملیات تیپ 37 نور نیز بود که سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرماندهی آن را بر عهده داشت.

سرانجام سردار شهید مجید سیلاوی از بنیانگذاران سپاه حمیدیه فرمانده این محور عملیاتی در تاریخ 12 شهریور سال 1360 در عملیات شهید رجایی و شهید باهنر در منطقه عملیاتی کرخه به شهادت رسید.

پیکر پاک سردار شهید مجید سیلاوی با حضور اقشار مختلف مردم اهواز تشییع و در قطعه یک گلزار شهدای اهواز و در کنار دیگر شهیدان والامقام آرام گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس