کد خبر 651242
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱

افراد مسلح به مراسم عزاداری حسینی در شهر کادونا حمله و شماری از شیعیان را به شدت زخمی کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز در گزارشی از نیجریه نوشت: دیوارهایی سیاه و تلی از خاک، همه چیزی است که از خانه یکی از رهبران شیعه در نیجریه پس از سوزانده شدن آن، توسط افرادی قمه بدست در شهر ناآرام کادونا در شمال این کشور باقی مانده است.

این درگیری ها پس از آن آغاز شد که دولت ایالتی کادونا جنبش اسلامی نیجریه را به دلایل امنیتی غیرقانونی اعلام کرد. این اقدام دولت ایالتی کادونا باعث خشم طرفداران جنبش اسلامی نیجریه شد و نگرانی هایی در این باره بوجود آمد که هر کدام از اعضای آن ممکن است زندانی شوند.

شیعیان می گویند این ممنوعیت عملا جوانان سنی متاثر از تبلیغات وهابی‌ها را تحریک کرد تا در مراسم عزاداری روز عاشورا اقداماتی را ضد جنبش اسلامی نیجریه انجام دهند.

موسی ابوبکر یک راننده که شاهد درگیری ها در بخش «تادونوادا» در کادونا بود گفت مردانی جوان که قمه در دست داشتند در آن روز به طرف اعضای جنبش اسلامی نیجریه حمله ور شدند و خانه های آنها را به آتش کشیدند. وی افزود: هر کدام از اعضای این جنبش شیعه که به دست این جوانان قمه به دست می افتادند به شدت ضرب و جرح می شدند.

پس از آنکه ارتش نیجریه 347 نفر از اعضای جنبش اسلامی نیجریه را در شهر زاریا کشت، خشم شیعیان رو به افزایش بوده است. دستگاه قضائی نیجریه اعلام کرد اجساد این شیعیان پس از درگیری های دسامبر سال 2015 در گورهای جمعی دفن شد.

علامه شیخ ابراهیم زکزاکی دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه از آن زمان بدون هیچگونه اتهامی در محلی نامشخص زندانی است. طرفداران شیخ زکزاکی با نوشتن شعارهایی روی دیوارها در کادونا آزادی او را خواستار شده اند.

در تهاجم ماه دسامبر ارتش نیجریه، علامه شیخ ابراهمیم زکزاکی به شدت زخمی شد. بنا بر گزارش سال 2009 مرکز تحقیقاتی «پیو» در آمریکا، شیعیان حدود چهار میلیون نفر از جمعیت نیجریه را تشکیل می د هند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پسر ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 0
    درود خداوند بر اهل بیت(ع) و پیروانش لعنت خداوند بر دشمنان اهل بیت(ع)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس