کد خبر 651105
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۵

رسانه ها از حرکت سه زیردریایی ارتش روسیه به مقصد سواحل سوریه در مدیترانه خبر دادند.

به گزارش مشرق، روزنامه ساندی تایمز انگلیس نوشت: سه زیر دریایی روسی با هدف پیوستن به هفت کشتی تحت فرمان رزمناو پتر کبیر، به سمت سواحل سوریه حرکت کردند.

خبرنگار المیادین در این باره گزارش داد: سه زیر دریایی روسیه به مقصد ساحل سوریه حرکت کرده اند، بر اساس خبری که ساندی تایمز منتشر کرده است این زیر دریایی ها از مسیر دریای مدیترانه خود را به هفت کشتی تحت فرماندهی رزمناو پتر کبیر و ناو هواپیمابر کوزنتسوف خواهند رساند.

این زیردریایی ها که از دریای بالتیک و پایگاه سواستوپول در شبه جزیره کریمه حرکت کرده اند به موشک های بالدار مجهز هستند و در ضربه زدن به برخی اهداف در سوریه استفاده خواهند شد.

ناوگان دریایی روسیه در سوریه به دو رزمناو  مقابله کننده با زیر دریایی ها و چند کشتی امدادی مجهز است. کشتی های روسی حامل حدود سی جنگنده و بالگرد نظامی از جمله سوخو، میگ و k52 هستند.

بر اساس اظهارات منابع وابسته به ناوگان شمال، اقدام روسیه در ارسال چنین تجهیزاتی با هدف تضمین حضور نظامی - دریایی روسیه در آب های مهم جهان، تامین امنیت حمل و نقل دریایی، حمایت از تمامی فعالیت های اقتصادی و تجاری جمهوری فدرال روسیه و مقابله با خطرات جدید از جمله رویارویی با دزدان دریایی و تروریسم بین الملل است.

روسیه اعلام کرد برای اولین بار در تاریخ این کشور جنگنده های نیروی دریایی در ماموریت جنگی حاضر می شوند و ماوریتشان حضور در رزمایش نیست.

همچنین بر اساس اظهارات رئیس کمیسیون دفاع و امنیت مجلس فدرال روسیه، جنگنده ها و بالگردهایی که ناو هواپیمابر کوزنتسوف حمل می کند در کنار ماموریت های معینی که برایشان تعریف شده است در افزایش پشتیبانی از نیروهای عملیاتی سوریه نیز حاضر می شوند.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس