یک خانواده سوری که توانسته‌اند از شرق حلب بگریزند، می‌گویند تروریست‌ها مانع خروج مردم شده‌اند.

به گزارش مشرق، «رابرت فیسک» روزنامه‌نگار باسابقه روزنامه «ایندیپندنت» روز سه‌شنبه مصاحبه‌ای را با یک خانواده سوری که توانسته‌اند از مناطق تحت تسلط تروریست‌ها در حلب بگریزند، منتشر کرد.

دولت سوریه هفته‌هاست که چندین گذرگاه امن برای خروج غیرنظامیان و افراد مسلح حاضر در شرق حلب که حاضر به تسلیم هستند از ایجاد کرده، اما افراد کمی تاکنون از این منطقه خارج شده‌اند.

اظهارات اعضای این خانواده گوشه‌هایی از حقایق آنچه در بخش شرقی حلب می‌گذرد. پیش از این هم گزارش‌هایی از ممانعت تروریست‌ها از خروج غیرنظامیان با هدف ایجاد سپر انسانی منتشر شده بود، اما این تقریبا اولین بار است که یکی از خانواده‌هایی که در شرق حلب حضور داشته، وضعیت در این منطقه را توصیف می‌کند.

فیسک به نقل از «خالد کدورا» 50 ساله که به همراه سمیرا همسرش و فرزندشان از شرق حلب گریخته‌اند، نوشته است که او «تعریف می‌کند که چطور در دو هفته گذشته چند صد فرد مسلح به زور اسلحه اجازه نداده‌اند که چند هزار غیرنظامی از این منطقه تحت محاصره بگریزند.»

وی افزود: «آن‌ها حتی 6 نفر از جمله یک زن باردار را هم هدف قرار داده و کشته‌اند. او توضیح داد که چطور وقتی خالد و سمیرا به همراه پسرشان به غرب شهر رسیدند، گروه احرار الشام برادر 27 ساله خالد، حمزه، را بازداشت و او را به اعدام محکوم کرده است. او می‌گوید این خبر از شبکه "حلب امروز" که در کنترل معارضین است پخش شده و حالا آن‌ها بابی‌قراری در حال تماس تلفنی با شرق حلب هستند تا ببینند که آیا این حکم اجرا شده یا نه.»

خالد در ادامه مصاحبه نحوه فرار از حلب را توضیح داده و می‌گوید در تاریکی شب زمانی که نگهبان‌ها برای استراحت ورودی گذرگاه‌ها را ترک کردند، آن‌ها موفق شده‌اند از شرق حلب خارج شده و خود را به نیروهای ارتش برسانند.

به گفته وی، تروریست‌ها برای جلوگیری از خروج مردم از شهر، مدعی شده بودند که هرکس از شهر خارج شود، توسط نیروهای دولتی اعدام می‌شود.

پس از خروج این خانواده، شماری از دوستان او و نگهبان‌هایی که گذرگاه‌ها را ترک کرده بودند، توسط تروریست‌ها بازداشت شده‌اند.

این خانواده برای توصیف قساوت گروه‌های تروریستی فعال در شرق حلب می‌گویند این گروه‌ها آنقدر خشن هستند که جبهه النصره در برابر آن‌ها گروهی مهربان به حساب می‌آید.

فیسک در بخشی از این گزارش نوشته است: «این روایت آن‌هاست و آن‌ها آن را اینطور تعریف کردند و این خوانندگان هستند که باید قضاوت کنند که آیا زندگی دیگرانی هم که در شرق حلب زندگی می‌کنند، همین‌طور است یا نه. همانطور که ما روزنامه‌نگاران دوست داریم بگوئیم، "تائیدیه مستقلی" برای گفته‌های این خانواده وجود ندارد، دلیلش هم این است که روزنامه‌نگاران غربی از ترس اینکه مدافعان شرق حلب سرشان را ببرند، جرأت نمی‌کنند وارد این منطقه شوند (تا شرایط را بررسی کنند).»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    اينها تروريستهاي مورد حمايت عربستان وغربي ها هستند كه مردم را سپر بلاي خود كرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس