نماینده‌ای که در ماجرایی نادر وقت مجلس را برای امور شخصی گرفت و بیانیه‌ای در دفاع از خانواده خود در خانه ملت خواند، اخیرا با اصرار خود و بانوان دیگر برای شمارش آرا در مجلس، باز هم خودی نشان داد.

آفتابی شدن فاطمه حسینی بعد از مدت‌ها برای امر خطیر شمارش آراسرویس سیاست مشرق - چندی پیش اخباری از ورود رانتی - پولی برخی از افراد به لیست امید در رسانه‌ها منتشر شد. گوینده این خبر الهه کولایی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب بود که بعد از مدتی به طور معناداری این مطلب را تکذیب کرد اما انتشار و سپس تکذیب این موضوع بابی را در جریان اصلاحات به‌وجود آورد که قابل بررسی است و نمی توان تنها به یک تکذیب در قبال آن راضی شد آنهم با وجود انتقادات خود اصلاح‌طلبان از نمایندگان لیست امید که آنها را دسته‌چندمی می‌نامند.

برخی از این رسانه‌ها در قبال این افراد نوشته‌اند که «‌حتی گوگل هم نام نمایندگان لیست امید را نمی‌شناسد»‌ و بعد از مدتی روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد به بررسی عملکرد این نمایندگان در مجلس دهم پرداخت و مشخص شد که برخی از این نمایندگان در این چند ماه حتی میکروفن خود را هم روشن نکرده‌اند.

دیروز که جلسه علنی رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی روحانی بود نیز محلی برای محک عملکرد نمایندگان لیست امید بود. در این زمینه می‌توان به نطق جالب و استدلال‌های عجیب  و به یاد ماندنی پروانه سلحشوری نماینده لیست امید در تهران اشاره کرد که در سخنانی جالب توجه گفت: « یکی از دوستان بنده به من گفت به خاطر خدمات آقای سلطانی فر(وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان) در استان گیلان نذر کرده‌ام به هر زیارتی که می‌روم دو رکعت برای ایشان بخوانم. آیا این برای شما ( نمایندگان) کافی نیست؟»

 آفتابی شدن فاطمه حسینی بعد از مدت‌ها برای امر خطیر شمارش آرا

این استدلال عجیب سلحشوری در شبکه‌های اجتماعی با واکنش طنز مخاطبان همراه شده است و اغلب با پررنگ کردن جمله «‌آیا این برای شما کافی نیست؟» به مواجهه با این موضوع به صورت انتقادی پرداخته‌اند که سطح نمایندگان چرا به این صورت باید باشد.

{$sepehr_media_1837963_400_300}
 
از سوی دیگر فاطمه حسینی فرزند صفدر حسینی که ماجرای بیانه‌خوانی‌اش در غیر موضوع مجلس در حمایت از خانواده خود از جمله موارد عجیب مجلس دهم بوده است نیز پس از چندی، دوباره در مجلس شورای اسلامی و در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، تنها برای شمارش آرا خودی نشان داد.

موضوع از این قرار بود که برای شمارش آرا نمایندگانی به قسمت انتهایی مجلس که پست سکوی ریاست است، می‌روند وقتی هیأت رئیسه اسامی نمایندگانی را برای شمارش آرا را اعلام کرد. نمایندگان زن مجلس اعتراض کردند که چرا نام هیچ یک از آنها اعلام نشد؛ علی لاریجانی در پاسخ به این انتقاد گفت: جنسیت در شمارش آرا نقشی ندارد.

لاریجانی با اصرار بانوان نماینده، درخواست کرد که یکی از نمایندگان زن برای شمارش آرا حضور پیدا کنند که فاطمه حسینی به نمایندگی از زنان مجلس در روند شمارش آرا مشارکت داشت.

  آفتابی شدن فاطمه حسینی بعد از مدت‌ها برای امر خطیر شمارش آرا

اینکه فاطمه حسینی بعد از ماجرای حمایت از خود و خانواده‌اش که لکه سیاهی در کارنامه خود و مجلس دهم است، بعد از ماه‌ها در امر شمارش آرا که یک کار بسیار معمولی است اصرار دارد خود را نشان می‌دهد، نشان از سطح برخی از نمایندگان لیست امید است.

به هر جهت با اخباری که درباره چگونه لیست بندی اصلاحات برای مجلس دهم گاها در رسانه‌ها درز می‌یابد به نظر می‌رسد که بایستی بیشتر نسبت به چگونگی جانمایی این افراد در مجلس از سوی اصلاحات تأمل کرد؛ نمایندگانی که اغلب فعالیت‌شان در مجلس با حاشیه‌هایی همراه است که در سطح مجلس و نماینده طراز اول نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 44
  • غوک ترسناک ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    اَه اَه مشرق انرژی منفی می پراکنی ها . لااقل عکس های دیگری می گذاشتی
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    مردمان روشنفکر! تهران افتخار کنند به این رأی دادنشون
  • سلیمی ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    ازنماینده گان کم تجربه یابی تجربه نبایدتوقع بیشتری داشت وقتی که مردم تهران به لیست فقط رای مدهندنه چیزدیگر بهترازاین نمی شه بااین حرفهای ابکی
  • ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    آیه قرآن« ان الله لا یغیر مابقوم حتی یغیر مابانفسهم» « خداوند سرنوشت هیچ قوم و گروهی را تغییر نمی دهد مگر آنکه خودشان در تغییر دخالت دارند». این نماینده کسانی هستند که مردم برگزیدند. وای بر مردمی که در انتخاب فاضل بر مفضول کوتاهی کردند و افراد دارای توانایی را فدای افراد لیستی کردند.
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    یعنی شان و لیاقت مردم تهران در مجلس، در حد همین افراد بود؟!!!
  • یکی ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    " بچه های" مجلس.خدا عاقبتمون رو بخیر کنه
  • حقیقت ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    با سلام: نمیگذارند اصل قضیه افشا بشه. مردم هم فهمیدن در این رای اعتماد اسراری نهفته است
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    ملتی که اینان نمایندگانش باشند که حجتش برای رای دادن به یک وزیر رضایت دوستش از وی و نماز خواندن او برای آن فرد است،جای تاسف دارد!!!
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    انسان بخاطر تمامی اعمال و رفتارش در اخرت باید جواب بدهد مسلما رای دهندگان به امیدی ها مشمول الذمه اند با این کوته فکری خود پرستیژ و اعتبار کشور را بازیچه کردند
  • اجله ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    از وکیل الدوله بیش از این کارایی انتظار نباید داشت.
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    چه شود این مهدکودک.واقعا جای تاسفه وقتی لیستی وبدون هیچ تحقیقی از لیست BBCحمایت شودو رای هم بیارن.خودکرده را تدبیرنیست همشهریان تهرانی.
  • الهه ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    نمایندگانی که با رانت در لیست قرار بگیرند و نماینده شوند نتیجه اش همین است.
  • بله ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    از کوزه همان برون تراود که در اوست! تهرانی ها اکثرشون جلف و جفنگ شدند در نتیجه اینها هم میشن نماینده اونها! تازه اینها که نوشته خوباشند!
  • رستگار ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    جلسه مجلس رو از تلويزيون ديدم ، واقعا براي اين نمايندگان و اين مردم متاسفم
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    رسانه ها از افراد مختلف، برداشت های خاص خود را می کنند. نادان کسی است که باور کند.
  • mohtaj ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    رفته بود نظارت کنه یه وقت از سفره شون چیزی کم نشه!!!!!
  • حسین ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    خانم سلحشوری و امثال آن مجلس شورای اسلامی را با مجلس خانگی زنان اشباه گرفته که برای تحریک احساسات دینی انان به نمازخواندن نذری یک نفر برای دیگری استناد کرده واقعا شرم آور هست هر کس از راه برسد واینچنین چیزی برزبان براند مردم دیگر کشورها چه قضاوتی در مورد مجلس ایران می کنند متاسفانه سیستم ورود به مجلس و کسب پستهای حساس نظام همه دستخوش ولنگاری جریانات سیاسی آلوده شده و ندای حق طلبانه بعضی ها به جایی نمی رسد باید خون گریست
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    خیلی از تهرانی ها مث بنده به این عتیقه ها رای ندادن .. لطفا مودب باشید
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    خداراشاکرم که رأی ندادم.
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    به قول افساد طلب ها با کیا شدیم 70 میلیون؟؟!!!!!!!!!!!! یعنی باید اسم پروانه خانم را در کتاب گینس به عنوان فیلسوف ترین نماینده دنیا ثبت کنند؟ با نظریه این برای شما کافی نیست؟؟
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    منورالفکرهای تهرانی!
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    این افراد با رای مردم تهران بالا می ایند و ایا مردم تهران شعور و خرد و فکر ندارند؟
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    ناشناس عزیز 11:23 سلام. من خدای نکرده قصد توهین نداشتم. جمله من سوالی بود و جوابش هم مسلّما منفیه. شان و لیاقت مردم تهران هرگز در حد نماینده نماهایی مثل این خانم نیست. شان و لیاقت هموطنان تهرانی در حدّ کسانی چون شهید سیدحسن مدرس است. ولی متاسفانه اهمال و نرفتن پای صندوق و خانه نشینی ماها عرصه را برای جولان این عناصر باز کرد.
  • 8هزار میلیارد ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    این هم نمونه ای از مدعیان تمدن.حالا انتظار داشته باشید کشور ساخته بشه.
  • ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    0 0
    مردم تهران درک سیاسیتان را در سخنان طنز گونه سلحشوری ببینید « ایا این برای شما کافی نیست»
  • ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    0 0
    یعنی استدلال سلحشوری تو حلقمون دمش گرم کلی خندیدیم تلوزیون خیلی وقته همچین برنامه ی طنزی نذاشته بود خانم سلحشوری تو طنز خیلی سلحشوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس