کد خبر 650612
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

بریتانیا به‌منظور تقویت امنیت سایبری خود در طول پنج سال آتی، بودجه امنیت سایبری را به 1.9 میلیارد پوند افزایش داده‌است که حدود دو برابر بودجهٔ تخصیص‌یافته در این زمینه طی 5 سال اخیر محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، وزارت دارایی بریتانیا، سه شنبه در بیانیه‌ای از طرحی جدید به نام «راهبرد امنیت سایبری ملی» در این کشور خبر داد که فیلیپ هموند، وزیر دارایی به‌زودی جزئیات آن را تشریح خواهد کرد.

بر اساس این طرح جدید، لندن اقدامات امنیتی را به‌منظور حفاظت از پایگاه‌های اینترنتی انگلیسی به‌ویژه دامنه رسمی این کشور و اطلاعات شهروندان در برابر حملات سایبری و هکرها تقویت می‌کند.

بر اساس این راهبرد جدید، یگان‌های پلیس ویژه برای مقابله با باندهای سازمان‌یافتۀ فعال در فضای مجازی تقویت می‌شوند و بودجهٔ آموزش کارشناسان امنیت سایبری افزایش می‌یابد.

بر اساس این طرح جدید، یک موسسهٔ تحقیقات امنیت سایبری جدید و «مرکز نوآوری» در شهر چلتنهامِ انگلیس تأسیس می‌شوند که هدفشان، تحقیق، پرورش متخصصان و ارتقای قابلیت‌های سایبری کشور است.

این مؤسسه و مرکز جدید همچنین با «مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا» که ماه گذشته میلادی گشایش یافت، همکاری خواهند کرد.

مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا زیرمجموعۀ «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» است؛ مقر این ستاد با 700 کارمند آموزش‌دیده در شهر چلتنهام است که مسئولیت عملیات شنود الکترونیکی و حفاظت اطلاعات نظامی را برعهده‌دارند.

در بیانیهٔ وزارت دارایی بریتانیا به نقل از هموند ادعا شده که میزان تهدیدات سایبری علیه انگلیس افزایش یافته است و این راهبرد جدید امکان «برداشتن گام‌های بیشتری برای دفاع از خود در فضای مجازی» و اقدامات تلافی‌جویانه سایبری را فراهم خواهد کرد.

رابرت هانیگان، مدیر ستاد ارتباطات دولت انگلیس، چهار ماه پیش ادعا کرده بود شهرهای عمده بریتانیا از جمله لندن، پایتخت این کشور در معرض حملات هکری قرار دارند.

وی ضمن دفاع از عملکرد این ستاد افزود از ابتدای سال 2015 هفت حملهٔ سایبری کشف و خنثی شده‌است.

منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس