کد خبر 650134
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در موسسه چتم هاوس گفت که همه تحریم‌های مرتبط با مسائل هسته‌ای ایران برداشته شده اما تحریم‌های مرتبط با مسائل دیگر باقی هستند.

به گزارش مشرق، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا با حضور در اندیشکده "چتم هاوس" برای گرفتن جایزه صلح این موسسه به سخنرانی درباره توافق هسته‌ای با ایران پرداخت.

وی که این جایزه را به صورت مشترک با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران برنده شده بود، در سخنان خود گفت: باعث تاسف است که وی (ظریف) نمی تواند اینجا برای گرفتن این جایزه باشد، ما تلاش کردیم که زمان بندی را به گونه‌ای انجام دهیم که وی قادر باشد که در اینجا حضور یابد وی قاطع و وطن پرست است.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنانش از توانایی فنی "علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و "ارنست مونیز" وزیر انرژی آمریکا در مسیر مذاکرات تقدیر کرد.

کری در ادامه سخنانش گفت: هر روز دیپلماسی این کره را امن‌تر می‌کند. متاسفانه روند صلح خاورمیانه مسیر مخالفی را طی می‌کند اگر گروه‌ها بخواهند صلح امکان پذیر است.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنانش بار دیگر تلاش کرد که کشورها را به تعامل تجاری با ایران ترغیب  کند و گفت که آمریکا تمایل دارد که تراکنش‌های مالی بیشتری با ایران صورت بگیرد.

وی همچنین با اشاره به حمایت ایران از انصارالله یمن و حزب الله لبنان گفت که همه تحریم‌های مرتبط با مسائل هسته‌ای ایران برداشته شده اما تحریم‌های مرتبط با مسائل دیگر باقی هستند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت: توافقنامه هسته‌ای ایران جهان را از بروز جنگ جهانی سوم دور کرد.‬
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس