کد خبر 649851
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

هنرمندان هفت کشور جهان در دهمین سوگواره هنر عاشورایی شرکت کرده‌اند.


به گزارش مشرق، مرتضی گودرزی(دیباج) مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری در نشست رسانه‌ای دهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی گفت: بخش بین‌الملل این سوگواره از سال گذشته راه‌اندازی شده است و بخش‌های دیگری نیز به سوگواره اضافه شده است. همچنین آثار سوگواره در انحصار دبیرخانه نیست و علاقه‌مندان می‌توانند با دریافت فایل آثار از آن استفاده كنند.

وی افزود: آثار پوستر تصویرسازی دهمین سوگواره هنر عاشورایی همزمان با برپایی نمایشگاه در تهران، در مراكز استانی حوزه هنری در شهرستان‌های كشور همچون كرمان، شیراز، مشهد، زاهدان، بندرعباس و كردستان برپا خواهد شد.

 حضور هفت كشور در نمایشگاه هنر عاشورایی
محمد زرویی نصرآباد معاون مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری با بیان این‌كه دهمین دوره از سوگواره هنر عاشورایی در بخش‌های نقاشی، تصویرسازی، پوستر و پرچم‌های سوگواری برگزار شد، اظهار كرد: در این دوره از سوگواره، در بخش‌های نقاشی، پوستر و پرچم موضوع ویژه حماسه عاشورا و در بخش تصویرسازی شخصیت قاسم ابن‌ الحسن(ع) انتخاب شده بود.
وی افزود: ساعت 18، سه‌شنبه 11 آبان مراسم اختتامیه دهمین سوگواره هنر عاشورایی برگزار می‌شود و برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی خواهند شد.

معاون مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری با اشاره به این كه در بخش بین‌الملل، در این دوره از سوگواره هنر عاشورایی از هفت كشور جهان هنرمندان شركت كرده‌اند، عنوان كرد: هنرمندان كشورهای عراق، تونس، مصر، اردن، بحرین، لبنان، امارات متحده عربی و اقلیم كردستان عراق در این دوره از سوگواره هنر عاشورایی حضور دارند.

وی تصریح كرد: در مجموع 1109 اثر از 541 هنرمند به دبیرخانه سوگواره هنر عاشورایی رسیده است كه 740 اثر در بخش پوستر و پرچم، 148 اثر در بخش نقاشی و 201 اثر در بخش تصویرسازی حضور داشته‌‌اند. آثاری كه به نمایشگاه راه یافته‌اند نیز شامل 35 پوستر، 17 پرچم، 11 نقاشی و 46 تصویرسازی می‌شوند.

زرویی نصرآباد همچنین با تاكید بر برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در عراق و همچنین نمایشگاه‌هایی در شهرستان‌های كشور در نهمین دوره سوگواره هنر عاشورایی، عنوان كرد: در این دوره نیز تلاش داریم تا در عراق آثار را به نمایش بگذاریم تا زائران اربعین بتوانند از این آثار بازدید كنند. در لبنان نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا امكان برپایی نمایشگاه دهمین دوره سوگواره هنر عاشورایی فراهم شود.


منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس