یکی از رهبران حزب «التحالف الشعبی الاشتراکی» مصر خواستار پیوستن مصر به ائتلاف‌های منطقه‌ای جدیدی شد که مبتنی بر احترام متقابل و دوری از وابستگی و تبعیت باشد.

به گزارش مشرق، «مدحت الزاهد»، از رهبران حزب «التحالف الشعبی الاشتراکی» مصر تصریح کرد: مصر باید روابط اقتصادی جدیدی براساس احترام متقابل و دوری از وابستگی و تبعیت با کشورهای منطقه برقرار کند.

الزاهد افزود: دلیل بحرانی که هم اکنون در عرصه سیاسی مصر شاهد آن هستیم، واسطه‌هایی هستند که بین محور آمریکا – عربستان – ترکیه از یک سو و محور روسیه – ایران – سوریه از سوی دیگر ایفای نقش می‌کنند.

به همین منظور وی خواستار استقلال رای قاهره شد و گفت: هم اکنون مواضع محور روسیه – ایران – سوریه بیش از هر زمان دیگری به ما نزدیک است، چون محور عربستان منازعات منطقه‌ای را در چارچوب صرف اختلافات شیعی – سنی قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: رهاورد نگاه سنی – شیعی به منازعات و اختلافات منطقه‌ای تجزیه و تقسیم منطقه و اجرای طرح مورد نظر آمریکا در این زمینه خواهد بود و در این میان مصر باید وارد ائتلاف‌هایی در منطقه شود که استقلال موضعی و فکری آن را حفظ کند.  

الزاهد درباره بحران رخ داده بین عربستان و مصر گفت: این بحران که درپی آن موجب قطع کمک نفتی ریاض به قاهره در ماه اکتبر جاری شد، ثابت کرد که مصر کشور بزرگی است که از تحولات جاری در منطقه تاثیر نمی‌پذیرد و توانست برای عربستان جایگزینی بیابد تا بار دیگر ثابت شود، این عربستان است که به مصر نیاز دارد.

به همین منظور وی خواستار ائتلاف مصر در حوزه اقتصادی با کشورهای دیگری مانند الجزائر و إیران و عراق و لیبی و برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شد.

الزاهد سخن خود را با این گفته به پایان رساند که با اعلام قطع کمک نفتی عربستان، الجزایر در اقدامی فوری 30 هزار بشکه‌ نفت برای قاهره ارسال کرد و برخی خبرها از توافق قاهره با بغداد و طرابلس جهت تامین نیازهای نفتی مصر حکایت دارد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    مصر از نظر توریستی واقعاً جذابیت دارد، البته نیروی کار ارزان را هم نباید از قلم انداخت، میشه با انتقال تکنولوژی به مصر هزینه های تمام شده ی کالاهای مصرفی رو کمتر کرد و همینطور به اقتصاد مصر هم درصدی فرصت تنفس و احیا داد.
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    مصر دروازه ورود اقتصادی به قاره ی آفریقا و خط ساحلی مدیترانه است. با مصر می تونیم از رکود خلاص شویم.
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    برای کشور فقیری چون مصر روزی 50 هزار بشکه مازاد تولید نفت ایران هم اکنون فرصت خوبی است که باید ازش استفاده کرد- اینو به مقامات برسانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس