ماجراي سعيد طوسي كه هنوز حدود و ثغور آن معلوم نيست به گونه‌اي پيش مي‌رود كه گويي نظام جمهوري اسلامي ابتدا وي را قاري قرآن و سپس مأمور فساد در جامعه كرده است.

به گزارش مشرق، دکتر عبدالله گنجی در سرمقاله امروز روزنامه جوان درباره حواشی و تبلیغات رسانه‌های ضدانقلاب پیرامون پرونده یک قاری، نوشت:

ماجراي سعيد طوسي كه هنوز حدود و ثغور آن معلوم نيست به گونه‌اي پيش مي‌رود كه گويي نظام جمهوري اسلامي ابتدا وي را قاري قرآن و سپس مأمور فساد در جامعه كرده است. فصل‌الخطابي قوه قضائيه نيز مانند بسياري از مقولات ديگر براي معاندين، مغرضين و منافقين بي‌معناست. هيچ‌كس با طوسي كاري ندارد و نمي‌گويد هر قاري قرآن الزاماً مهذب نيست، همانگونه كه هر آخوندي الزاماً مروج دين نيست و به همين دليل امام فرمودند تاريخ اسلام پر است از خيانت علماي اسلام به اسلام، چراكه در هر قشري ناپاك وجود دارد.

پرچمداري رسانه‌هاي امريكا و انگليس در اين ماجرا ترديدي باقي نمي‌گذارد كه هجو نظام از مدخل دين، راهبرد آنان است و پياده نظام آنان نيز هر موضوع راست و دروغي را به مثابه فلشي به سمت نظام نشانه مي‌روند، چرا؟ حفظ و استمرار نظام جمهوري اسلامي از پيوند اعتمادي مردم و حاكميت نشئت مي‌گيرد و دشمنان براي سست كردن ستون‌هاي اين نظام(كه آن را نظام سركش و مهار نشدني مي‌نامند) از هيچ اقدامي فروگذار نمي‌كنند.

«نقد اخلاقي حاكميت»، «بي‌اعتبارسازي بازوهاي توانمند نظام» و «هجمه به كارآمدي آن» سه مسئله اصلي است كه در دستور كار بوده و خواهد بود و شبكه‌هاي اجتماعي زمينه آن را فراهم‌تر كرده‌اند. اين در حالي است كه تاريخ بشر و اسلام از اين پديده‌ها بارها به خود ديده است. خالد بن وليد را تقريباً همه مسلمانان مي‌شناسند. فرمانده شجاعي كه سپاه پيامبر را در احد شكست داد، ‌اما قبل از فتح مكه ايمان آورد و يكي از فرماندهان سپاه اسلام شد. در جنگ موته پس از شهادت زيد‌ بن حارثه(فرمانده) و جعفربن ابي‌طالب(جانشين)، سپاه اسلام را از معركه نجات داد و فداكاري‌هاي زيادي براي اسلام كرد تا جايي كه پيامبر وي را «سيف‌الله» ناميد. اين سيف‌الله در زمان خلافت ابوبكر، مأمور اخذ خراج و ماليات از فردي به نام مالك (نه مالك اشتر نخعي) كه بيرون از مدينه زندگي مي‌كرد و به حكومت ماليات نمي‌داد، شد. خالد به همراه يك نفر ديگر به محل سكونت مالك رسيد و با رؤيت زيبايي همسر وي، دست و پاي مالك را بست و در حضور او به همسرش تجاوز كرد. آن روز كسي كار خالد را به دستگاه پيامبر نسبت نداد و كسي نگفت «بفرماييد اين هم سيف‌الله پيامبر!» كسي نگفت «اين هم مجاهد بزرگ اسلام». آنچه گفته شد اينكه خالد بر همان فرهنگ جاهلي پيش از اسلام خود پايبند است و اسلام‌آوري وي نوعي تظاهر و توفيق اجباري بوده است.

او فرمانده شجاعي بود كه تهذيب نداشت. به صحنه كشور برگرديم؛ فرض نماييد يكي از فرماندهان عالي دوران دفاع مقدس دچار لغزش اخلاقي شود. آيا مي‌توان گفت خون رزمندگاني كه ذيل فرماندهي او سال‌هاي پيش شهيد شده‌اند به هدر رفته است؟ مي‌توان دفاع مقدس را به فساد آلوده نشان داد، مي‌شود امام را زير سؤال برد كه عجب فرمانده‌اي داشته‌اي؟

انصاف اين است كه بگوييم انسان در معرض تهديد و انحراف است، «الا مارحم ربي».

طوسي داراي صداي خوش و خدادادي براي خواندن قرآن است كه نظام چك سفيدامضا براي عصمت او نداده است و اگر انحراف او ثابت شود بايد مجازات شود. درباره او از تبرئه تا اعدام را بايد پذيرا باشيم. آنان كه فصل الخطابي قوه قضائيه را نمي‌پذيرند، همان كساني هستند كه «طوسي بهانه است، اصل نظام نشانه است» را دنبال مي‌كنند.

قرائت و آموزش قرآن را به اقسام و انواع جوك و تمسخر آلودند و كاري كمتر از خود طوسي نكرده‌اند. اگر مريض نباشيم با فرض اثبات جرم، يك قاري را فاقد تهذيب مي‌دانيم و بايد ساحت قرآن و عرصه عمومي قرآن‌خواني را از وجود او دور كنيم. اما اينكه هر كس احساس تعلقي به نظام مي‌كند و دچار مشكل مي‌شود بايد همه نظام به قربانگاه برود، بخشي از همان جنگ نرم است. اگر طوسي و امثالهم تبرئه شوند خواهند گفت «دست خودشان است سرش را به هم آوردند». اگر اعدام شود خواهند گفت «نقض حقوق بشر است و اتحاديه اروپا عليه ما بيانيه مي‌دهد و تحريم مي‌كند.» اينجاست كه بايد از مخالفان نظام خواست كه اگر دين نداريد لااقل آزاده مرد باشيد. سيف‌الله صدر اسلام به زناي محصنه روي آورد، اما مردم به حاكميت وقت حمله نكردند و پيامبر و اسلام را به سخره نگرفتند. حال اشتباه و انحراف احتمالي يك فرد غير مهذب محور بازنمايي عقده‌هاي فرو خورده اين جماعت مقابل نظام شده است.

به صورت طبيعي عالم سياست و اجتماع با عالم حقوق متفاوت است و معمولاً انتظار اجتماعي و سياسي فراتر از حقوق ظاهر مي‌شود و اين مسئله در پرونده‌هاي مختلف تاكنون طرح شده است. قوه قضائيه به عنوان ركني از حاكميت نمي‌تواند صرفاً بر «وظايف حقوقي» خود تأكيد كند، بلكه بايد پاسخگو باشد كه چرا پرونده‌اي را از سال 1389 تاكنون به انجام نرسانده است و چرا قبل از ديگران عرصه اجتماع را روشن نكرده است؟

نيروهاي انقلاب بايد هميشه يادشان باشد كه نظام ديني را با دين شكار خواهند كرد و دشمنان نيز در همين نقطه متمركز شده‌اند. دشمنان انقلاب هم دين را فاقد صلاحيت براي امر سياسي و اجتماعي مي‌دانند و هم براي تخفيف نظام در عرصه اجتماعي به دين مراجعه مي‌كنند. آنان دست به گزينش مي‌زنند، همانگونه كه حركت عظيم عاشوراي امسال ايران و كربلا را سانسور و چند قمه‌زن را محور تصويرسازي از عاشورا كردند. طوسي را در صدر قرار مي‌دهند اما همزمان علت عزل فلان مديرعامل دولت را چيز ديگري وانمود مي‌كنند. لزومي ندارد نيروهاي انقلاب درصدد دفاع از هر مسئله‌اي باشند كه همين مسئله قطب‌بندي و انگيزه قطب‌بندي در طرف را چند برابر مي‌كند. جريان انقلابي كشور بايد سردمدار مبارزه با هر فسادي باشد وگرنه ممكن است رسانه‌هاي غربي كه فساد فلان نيروهاي همسوي خود در ايران را مخفي مي‌كنند دلسوز نظام معرفي شوند. تا حيات آدمي وجود دارد سيف‌الله‌ها و طوسي‌ها خواهند بود و در عمق تاريخ نيز بوده‌اند. تاريخ انسان و حتي تاريخ توحيديان مملو از خطاست. از «برصیصای عابد» گرفته تا سيف‌الله پيامبر اسلام نمونه بارز آن است و به هيچ كس در اين مسير تضمين الهي داده نشده است. آن يوسف پيامبر بود كه هوشمندانه استغاثه كرد كه: «و ما ابري نفسي ان النفس لاماره بالسوء الامارحم ربي ان ربي غفور رحيم».

فساد مالي و انحراف جنسي همانند شايعه است. شايعه در طول حيات بشر وجود داشته است و انباشت هزاران سال تجربه نمي‌تواند به آن پايان دهد. مانند حسادت است كه قابل حذف نيست اما قابل كنترل است. هر روز كشيشان كودك‌آزار در تارك اروپا و امريكا مي‌درخشند اما مسلمانان آن را مستمسكي براي هجو مسيحيت نمي‌دانند كه آن كشيش را فرد فاسدي تلقي مي‌كنند كه اشتباهي در مسير كليسا قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 104
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 1
    تو که طوسی بدبخت را محکوم کردی رفت! همین مقاله قبل از اثبات جرم در دادگاه خودش جرم است
  • مهمان ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    اولا" بحث قرآن و اسلام و یک نظام از اشخاص جدا است. اگر کسی انحرافی داشت ما نباید دین و مذهب و نظام را وسط بکشیم . این از بی خردی و کم عقلی است .دوما" اگر شخصی هم خطا کرد باید برابر قانون مجازات شود و استثناء ندارد. اگر این خطا ثابت شد این شخص به مجازاتش برسد و اگر هم نشد تبرئه می شود . ما چرا ایمان و دین خود را بسوزانیم .
  • امیرحسین ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    خیلی نوشته عالی بود
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    هزار تا لایک دکتر ........طوسي داراي صداي خوش و خدادادي براي خواندن قرآن است كه نظام چك سفيدامضا براي عصمت او نداده است و اگر انحراف او ثابت شود بايد مجازات شود. درباره او از تبرئه تا اعدام را بايد پذيرا باشيم. آنان كه فصل الخطابي قوه قضائيه را نمي‌پذيرند، همان كساني هستند كه «طوسي بهانه است، اصل نظام نشانه است» را دنبال مي‌كنند.
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 1
    مرگ بر مشرق به جای اینکه برید فساد مقامات غربی رو بر ملا کنید چسبید به ماجرای حاج سعید طوسی سرباز بی دفاع عرصه جنگ نرم که این روزها مورد حجمه دشمنان قرار گرفتند ننگ بر ما مشرقیان
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    صدای امریکا نجس به این موضوع پرداخته ولی طوری نشون میده که رهبری و نظام رو هدف میگیره
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    مقاله عالی پود به جای سکوت مضر باید به سان دکتر گنجی اینگونه بصیرانه سخن گفته و بنویسیم جزاک الله......... لزومي ندارد نيروهاي انقلاب درصدد دفاع از هر مسئله‌اي باشند كه همين مسئله قطب‌بندي و انگيزه قطب‌بندي در طرف را چند برابر مي‌كند. جريان انقلابي كشور بايد سردمدار مبارزه با هر فسادي باشد وگرنه ممكن است رسانه‌هاي غربي كه فساد فلان نيروهاي همسوي خود در ايران را مخفي مي‌كنند دلسوز نظام معرفي شوند. تا حيات آدمي وجود دارد سيف‌الله‌ها و طوسي‌ها خواهند بود و در عمق تاريخ نيز بوده‌اند. تاريخ انسان و حتي تاريخ توحيديان مملو از خطاست. از «برصیصای عابد» گرفته تا سيف‌الله پيامبر اسلام نمونه بارز آن است و به هيچ كس در اين مسير تضمين الهي داده نشده است.
  • محمدجواد ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    دشمن میخواد اصل رو بزنه، اینا بهونه است، وگرنه شمر هم بی شک قرآن میخوند. ب تقواست، هرکسی تقوا داشته باشه نیروی انقلابه، نداشته باشه بیرون دایره است، حتی اگه قرآن خون باشه یا پاسدار و روحانی
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    مقاله عالی پود به جای سکوت مضر باید به سان دکتر گنجی اینگونه بصیرانه سخن گفته و بنویسیم جزاک الله......... لزومي ندارد نيروهاي انقلاب درصدد دفاع از هر مسئله‌اي باشند كه همين مسئله قطب‌بندي و انگيزه قطب‌بندي در طرف را چند برابر مي‌كند. جريان انقلابي كشور بايد سردمدار مبارزه با هر فسادي باشد وگرنه ممكن است رسانه‌هاي غربي كه فساد فلان نيروهاي همسوي خود در ايران را مخفي مي‌كنند دلسوز نظام معرفي شوند. تا حيات آدمي وجود دارد سيف‌الله‌ها و طوسي‌ها خواهند بود و در عمق تاريخ نيز بوده‌اند. تاريخ انسان و حتي تاريخ توحيديان مملو از خطاست. از «برصیصای عابد» گرفته تا سيف‌الله پيامبر اسلام نمونه بارز آن است و به هيچ كس در اين مسير تضمين الهي داده نشده است.
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    مشرققققققققققق صد آفریننننننننننننننننننن مقاله کوبنده دم دکتر گرم این جور جواب دادن بهتر از سکوت مضر است
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    احسنت ، اگر همه آحاد جامعه چنین دیدگاهی داشته باشند دیگر دشمنان فکر سو استفاده از چنین اتفاقات تلخ را نخواهند کرد متاسفانه کوته بینی برخی در اجتماع باعث وهن جامعه قرآنی شده خدا باعث وبانیش را نبخشد .
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    لایککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک نه باریک الله نننننننننننننننننننننه باریکککککککککککلا نههههههههههههههههههههههههههههههههه باریکللللللاااااااا
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    خیلییییییییییییی توپ پود مقاله دکتر ممنون اجرتون پا خدا
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    شما برای این احمق تمام ابروی نظام رو هزینه کردید
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    بله خداوند همه را اصلاح کند. حالا شاید تبرئه شود هیچ چیزی معلوم نیست. منتها برادر من اینهمه اختلاس و ارتشا و فلان و فلان رو چه جوری می شه ازش گذشت. ملت بیکلرند و شاهد اختلاس ها و حقوق های نجومی هستند شاهد تبعیض هستند اینها رو باید نظام اسلامی حل کنه تا ملت اعتمادشون تقویت بشه در غیر اینصورت این حرف ها به مثابه شعار تلقی خواهد شد.
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    برادران و خواهران با فرض درست بودن اين مورد به دو دليل از اشاعه دوري كنيد١.اشاعه فحشا بدتر از فحشاست٢٠حديث ثقلين را به ياد بياوريد!؟بي دينان قران را نشانه رفته اند.البته اين بدان معنا نيست كه در صورت احراز جرم با وي مماشعت كنند.
  • رضا ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    چرا جرم سارقان بانک اعدام است درصورتی که شاید به کاهدان بزنند و50میلیون سرقت کنند ولی جرم سرقت مسعولین که سریالی شده و تا انقلاب مهدی (عج) ادامه دارد و بصورت میلیاردی سرقت میکنند یا برکناری از سمت است یا 5سال زندان. همین باعث شده که دیگر اگر دولت بگوید شب است مردم باور نمیکنند و میگویند روز است
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    یکی همت کنه این مقاله رو پزاره شپکه های اجتماعی پهترین دفاع از قرانو نظامه
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    عالی واقعا
  • ali ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    قاریان قران که معصوم نیستند . و صرفا نباید خیانت کسی را به پای حرفه و جایگاهش نوشت . اگه به عدالت راستین سپرده شود . به سزای اعمالش میرسد.
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    احتمالا داستان بیان شده ناقص گفته شد.ولید در شب پس از قتل مالک با همسرش در آویخت در ضمن نمیشه با این دلایل از ضربه ای که امثال این قاری به پیکر اسلام می زنند مصون ماند
  • ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    آفرین لذت بردم
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    مقاله دکتر عالی بود دفاع واعاده حیثیت و حرف دل همه مردم بود
  • علي ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    من هم مثل خيلي از هموطنانم از اصل ماجرا بيخبرم ولي پخش فساد دو نامزد رياست جمهوري امريكا كه تلويزيون ما به ان پرداخت و به نوعي ابروي امريكا در تمام جهان رفت در هم زماني اين داستان مشكوك است ، اصرار رسانه ها كه پشت دينداري اينها هم اين فساد ها هست ميتواند نقشه دشمن باشد ، دايد مراقب بود و هوشيار در نهايت اينكه بعد از فساد غرب و فساد داعش و تكفيريها اينها به دنبال خراب كردن اسلام حقيقي و ايران هستند
  • حقیقت ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    مسئله اینجاست که ما تو نشون دادن نقص اونور آبی ها خیلی ضعیف عمل می کنیم ولی اونا به موقع و خیلی ظریف عمل میکنن دقیقا فتنه گر به تمام معنا هستن خوب می دونن تو این دوره که مردم دل خوشی از وضع اقتصادی ندارن دنبال یه بهونه هستن تا همه چی رو سر مذهبیا خراب کنن خوب چیزیایی دستشون میاد به نظرم باید نظام قاطعانه عمل کنه و همچین کسانی رو از دایره مذهبیا دور کنه چون به ماها نمی چسبه و تو قرآن هم گفته جزای همچین کسانی حتی با آبی از رودهای بهشت هم پاک نمیشه
  • شهیدزنده ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    من نمیدانم این شخص کیست. اما اگر آنگونه که میگویند صحیح باشد مجازات اعدام یکبار برای او بسیار کم است. من دو برادرم را برای نام اسلام و ایران با دستان خویش در هنگامه دفاع بخاک سپردم. مشرق انتشار دهید.
  • هموطن ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    ایکاش می نوشتند که با سیف ا... چه کردند!؟ آیا بعد از چند سال تعلل، داد شاکی درآمد!؟!؟
  • ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    اين گنجي خودش از ايران فرار كرد رفت آمريكا حالا از اونجا براي ما نسخه ميپيچه
  • ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    مساله این است که چرا این قاری را که پرونده سنگینی داشته اجازه تلاوت در محافل مهم میدادند؟؟؟ یه مداح یا سخنران اشتباهی کوچک کنه بیت رهبری و تلویزیون دعوتش نمیکنن اما این طوسی رو چرا جلوشو نگرفتن؟!!
  • گوشه نشین ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام و عرض ادب:اینکه رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم لقب سیف الله به خالد بن ولید داده است در تاریخ ذکر نشده است بلکه خلاف آن ثابت است حتی در کتب اهل سنت ذکر کرده اند که ان حضرت بی زاری جستند از خالد این مطلب در صحییح مسلم ج 5 آمده است این لقبی است که بعد از شهادت مالک بن نویره توسط ابوبکر در مقابل عمر که خواستار مجازات خالد بود داده شد ،در بیان مطالب خصوصا آنچه مربوط به حضرات معصومین است لازم است دقت بیشتری شود .موفق باشید.
  • بی نام ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    گفته های آن جناب کاملا مورد تأیید است ولی مردم انتظار تعلل و مصلحت بینی را از دستگاه قضا را ندارند ودادرسی این پروند نبایست اینهمه طولانی میشد تا مدعیان ماجرا را به رسانه های بیگانه نکشانند توجه داشته باشیم زمانی که مردم از قاطعیت دستگاه قضا مأیوس میشوند بدیگران پناه میبرند ،‌ اگر دوست برای انسان کاری نکند انسان ممکن است بدشمن نیز پناه ببرد چرا که :‌ " الغریق یتشبث بکل حشیش "‌.
  • نیما ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    ثابت شود؛ امری شخصی است و نیازی به اطلاع رسانی شفاف نیست؛ خداوند عاقبت ما و مشرق را ختم بخیر کناد. بسیاری از این قماش جماعت پیش از این نامبرده را نمی شناختند و حالا کاسه داغ تر از آش شده اند ... .
  • آریایی ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    باید اقدام بشه توسط دستگاه قضا
  • سالار ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    اولا امام نفرمود تاریخ اسلام پراست از خیانت علمای اسلام بلکه فرمود پراست ازخیانت بزرگانش ولزوما هر بزرگی جزوعلما نیست دوما یه جوری حرف زدگویی واقعا طوسی تلافش ثابت شده البته اصل مقاله در دفاع از نظام خوب بود
  • پويا ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    ما فقط چهارده معصوم داريم و بس و افرادي كه وابسته به معصومين هستند ولي معصوم نيستند ولي چيزي از معصومين هم كم ندارند ، بقيه همه در معرض فريب شيطان هستيم...
  • داریوش ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    با سلام متن جالبی بود وهمه ما باید منتظر بمانیم تا قوه قضائیه کار خود را انجام دهد انشا الله که خیریت است و به جزء عده ای کوته بین هیچ مسلمانی خطای فردی را به دین و قران نسبت نمی دهد .ببخشید من سئوالی برایم پیش آمده سیف اسلام با سیف الله فرق دارند ویا هردو نفرشان یکی است
  • حاج اکبر ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    رفیق خوب کسی هست که در سختی ها هم پشت رفیقش باشه... رفیقم کجایی دقیقا کجایی...
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    نیروی همسو با جریان غرب همو که کنسرت و موسیقی را دلیل برکناری می داند و قضیه مدلینگ وزنان بازیگر را مخفی وقبل از افشای ماجرای واقعی خود طرفداران غرب پشت موضوع طوسی قایم شدند تا بعثه رهبری رو بزنند تا اگرفساد طرف را مردم فهمیدند بگویند فلان کس هم بود خدا نیروهای خائن به کشور رو لعنت کند و مکرشان به خودشان بازگردد
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    حرفتون كامل درست و منطقي ولي همين حرفا در مورد سعيد مرتضوي هم صدق ميكنه؟
  • محمد ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام دکترجون خدا خيرت بده انشاالله بحق این روزهای عزای سیدالشهدا خودش جواب اون کسایی که حزب بی رگی و بی رنگی هستنو بده یاعلی مدد
  • محمد ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام دکترجون خدا خيرت بده انشاالله بحق این روزهای عزای سیدالشهدا خودش جواب اون کسایی که حزب بی رگی و بی رنگی هستنو بده یاعلی مدد
  • محمد ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام دکترجون خدا خيرت بده انشاالله بحق این روزهای عزای سیدالشهدا خودش جواب اون کسایی که حزب بی رگی و بی رنگی هستنو بده یاعلی مدد
  • سیدمحمد ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    با در نظر گرفتن احكامي كه اسلام براي اينگونه جرايم صادر مي كند مي توان فهميد كه در اين خصوص بحث آبروي مومن يا حفظ حرمت معني ندارد و در صورت اثبات ، مجرم به بدترین وجه مجازات خواهد شد. نکته بعدی اینکه با گذشت چند هفته از انتشار این خبر هنوز منبع و مرجع معتبری آن را تکذیب نکرده و فقط می گویند در دست بررسی می باشد.این یعنی وجود شاکی و متشاکی. بعضی از اخبار حاکی از آن دارد که این موضوع چندین ساله که در دادسرا در دست بررسی می باشد و هنوز حکمی صادر نشده است.این قطعا ضعف دستگاه قضا می باشد که شاکی را وادار کرده از فضای مسموم مجازی برای احقاق حق و وادار کردن مقامات بالای قضایی به حساس شدن موضوع و تلاش برای حل کردن پرونده می باشد.
  • یوسف بهلولی ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    با سلام گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری این شده حکایت خطای فرد و جزای مجموعه
  • علی ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    آفرین .در بحث جرم و فساد نباید با احدی رو در بایستی داشت .که همین مسئله باعث ضربه های جبران ناپذیری پذیری به نظام و ملت میشود ‌.در بحث اختلاس ها هم نظام باید مدیران رده بالایی ناظر و مسئول را که موقع اختلاس و چپاول اموال بیت المال در خواب خوش بسر میبرند مجازات کند مدیران ناظری که حقوق در یافت میکنند که از حقوق ملت دفاع کنند ولی متاسفانه هر روز اختلاس جدیدی در کشور روی میدهد. رهبر و آقایمان سید علی نیز در سخنرانی های خود بارها خواستار برخورد قاطع دستگاه بودند.درود برشما دکتر عزیز این مقاله باید انتشار یابد که این خبر چند روزی بود که فکر خودم را نیز مشغول ساخته بود.
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    خدایی منطقی گفته تا کی باید هر چیزی را به همدیگر ربط بدهیم و یهو بزنیم زیر همه چی؟!!! کی می خواهیم بزرگ شویم؟
  • محمد ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    آنطور که از فحواى مطالب منتشره بر مى آيد اين قضيه حدود ٥ سال است که در قوه قضاييه دست به دست شده. اگر ايشان بى گناه بوده اند بايد در همان سال اول تکليف پرونده مشخص مى شد اگر هم گناهکار بودند در همان اوائل باىد حکم صادر مى گشت قوه قضائيه دچار اهمال کارى شده و اگر مسائل بر عليه نظام منتشر مى شود ناشى از عملکرد اين قوه مى باشد که منافع شخص را را بر منافع نظام ترجيح داده. متاسفانه اهمال کارى ها به يک يا دو مورد ختم نمى شود.
  • وحید ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    اشتباه، اشتباه، اشتباه، بعدش هم ماست مالی اگر مسئولان نظام و امنیتی می دانند که این فرد، مشکل دارد، باید حداقل وی را از قرارگرفتن در مقابل رسانه ها، دور می کردند و بدون سر و صدا، به جرمی اگر اتفاق افتاده رسیدگی می شد. تعلّلِ بی مورد و توپ را به زمین دیگران انداختن، فرصت را به بی بی سی و آمریکا می دهد که هرطور دلشان بخواهد مانور بدهند.
  • جلال ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    عزیز من متن را دقیق بخوان "اگر انحراف او ثابت شود بايد مجازات شود. درباره او از تبرئه تا اعدام را بايد پذيرا باشيم."
  • جلال ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    سئوال: شمر فرمانده لشکر اسلام بود آیا کار او در کربلا به ضربه به اسلام بود یا به پیروی از هوای نفس؟ الان بعد از 1400 سال اسلام ضربه دیده یا شکم پرستان و شهوت پرستان؟
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    نه یکی نه دو تا بلکه چند تا شاکی دارد پس ربطش ندید به استکبار جهانی ....
  • سعید ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    یعنی میگی ۵ سال برای رسیدگی کافی نبوده؟؟؟؟ حتی در ۵ ماه هم میشد رسیدگی کرد
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    فقط خدا مي دونه در اين ماجرا چه گذشته اگر تهمت باشه از جفا هم بالاتر هست و اگر خدايي ناكرده حقيقت داشته باشه بدون ترس بايد حد جاري بشه چون به فرموده حضرت علي (ع) بدي هر چه قدر هم زياد باشه خوبي كم كم فراگير خواهد شد نياد ترسيد از اجراي قانون
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    اون اکبر گنجیه این عبدالله گنجی!!!
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    ستون پنجمه. انهم در چه روزنامه ای.
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    اون اکبر گنجیه این عبدالله گنجیه...
  • امیر ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    مگر در همین تلویزیون خودمان چند هفته راجع به فساد جنسی مجری بی بی سی که به کودکان تجاوز کرده بود پخش و بررسی نمی شد؟ این طبیعی است که رسانه های خارجی دنبال چنین قضایایی را بگیرند و نمی توان نامش را عقده گذاشت چون به خودمان توهین می کنیم چرا که تلویزیون ایران نیز به دنبال چنین سوژه هایی است تا ماه ها از آن استفاده تبلیغاتی کند چیزی که عوض دارد گله ندارد.
  • عباس سیرپور از روستای شهمرادی شهرستان میناب ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    با سلام احسن الله به مقاله اقای گنجی کوردلان بدانند که جامعه ایران بیدار است وغفلت نمیکند. ابن ملجم مرادی میگویند از قاریان قران بوده واز صدای خوبی هم برخوردار بوده ولی چه کاری با اسلام کرد. و اکنون هم داعشی ها را ببینید و وقتی قتل میکنند تکبیر و صلوات میفرستند. ایا انان رستگار و پرهیزکارند؟ ولی وظیفه مسِولین این است که در مسایلی که امکان هجمه قرار گرفتن مذهب شیعه و اسلام در ان وجود دارد حظور پر رنگ و موثرتری داشته باشند که ریشه اینگونه اعمال و نیات از نطفه خاموش گردد. البته لازم است سربازان گم نام در این امر بیشتر وارد شوند که اینگونه اعمال از جنگ فیزیکی 100ساله بیشتر تخریب روانی و درونی دارد. این یک درخواست است از نظام
  • رضا ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    این حرف شما که نباید با فساد یک نفر نظام را نشانه رفت کاملا درسته در صورتی که خود نظام به خطای انجام شده اعتراف و فرد راحذف کنه و به کجازات برسونه نه الان که شش سال از رسیدگی به پرونده سرباز زده اند و به هر نحوی شده سعی در لاپوشانی این عمل شنیع که به حکم قران عرش خدا را به لرزه می اندازد شده اند مشرق جان همه ما توبه نامه این شخص را دیدیم این نشون دهنده اینه که باره اولش نبوده و مسیولان اگاهی داشتن عز کاره کثیفش پس چرا از مجالس معتبر حذفش نکردند و خیلی راحت در عالی ترین جلسات تلاوت قران میکرد اینها یعنی چی چه توجیهی برای اینکار هست بگید ما هم بدونیم
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    تطهیر کردن های مشرق نیوز شروع شد کثیف ترین و بی شرف ترین رسانه ایرانید وای به حالتون در فردای ایران.
  • علی ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    اولا از صدر اسلام تا کنون ادم های خطا کار بوده اند وخواهند بود انسان لغزش دارد همانگونه که پسر نوح با پدر کرد یا شمر که جای مهر بر پیشانی داشت ولی سر نوه پیامبر وامام زمان خود را ذبح کرد انسان فریب شیطان را خواهد خورد انشاالله که این مورد اقای طوسی شایعه باشد در غیر اینصورت یک شخص خطا کرده باید مجازات شود
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    این عبدالله گنجی واقعا گنجه ولی اون گنجی، گنجه ای از افکار مسمومه!
  • صاحبی کهگیلویه ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    چرا ریختی ابروش بی گناه چرا روز کردی بر او برسیاه تا جرم معلوم نشود نباید چیزی گفت
  • محسن از نصف جهان ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    بنده فقط خوشحالم که کسی دیگر لین قضیه را انکار نمیکند
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    اقای گنجی تو که از فلان مداح بدتر کردی که خواست ابروش رو درس کنه زد چشش رو هم کور کرد !!!لقب سیف الله رو جناب ابوبکر به خالد داد نه پیامیر..خواهشمندم تو بحثهای اینجوری از خودتون خرج کنید نه پیامبر و ائمه اطهار
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    می خواهند در مسابقه حمله به طوسی عقب نمانند.
  • حسن ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    صرف زیبا حرف زدن ب معنای درست حرف زدن نیست...در کل ایشون تلاش کردن حق مطلب رو ادا کنند ولی کمی اطلاعات باعث اعلاطی شده.انشالله موفق باشند..حتی اگر یک درصد این مقاله اثبات شر و بدی برای این قاری در ذهن خواننده ایجاد کنه چون قانونا و شرعا جرم اثبات نشده با توجه ب انتشار وسیع مقاله مسئولیت شرعی ب گردن نویسنده میاره..باباجان هنوز چیزی ثابت نشده عاقلتر باشیم
  • علی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    دیدی هنوز نفهمیدی چی شده ناشناس! هر کس که نتواند خود را اصلاح کند نمی تواند دیگران را اصلاح کند. و اگر میوه ای گندیده باشد با ایراد گرفتن از لکه دیگر میوه ها نمی تواند سلامت خودش را ثابت کند و موجب تمسخر قرار میگیرد. در ضمن انسان ممکن الخطاست و در این شکی نیست و بدان که هر لغزشی تاوانی دارد و حتی سرباز هم میتواند بلغزد و اگر بلغزد باید تاوان بدهد و تاوان سرباز فراری در زمان جنگ .......است خدا کند که با مستندات تبرئه شود ولی اگر خدای ناکرده تبرئه نشود صدمه ای که این فرد به اسلام و قرآن و نظام زده با افراد عادی جامعه یکسان نیست پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد باید از دکتر تشکر کرد که با این مقاله ذهن بالای 50 درصد جامعه را روشن نمود چون همه تیرها به خاطر یک نفر به سوی یک نظام گرفته شده بود
  • کاشانی ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    توهین به اعصاب و یاران پیغمبر اصلا کار درست نیست و نمیشه کار این قاری رو با این حرفها درست جلو داد
  • علی ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    امیدواریم که قوه قضاییه با این پرونده به نحوی برخورد نماید که عدالت علوی را به تمام جهان و استکبار نشان دهد وهم چنین اگر این شخص مجرم باشد مجازات شود که دیگر کسی جرئت اینکه تحت لوای مقدسات فساد کند را نداشته باشد
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    به نظرم با نبود اطلاعات درست و کافی قضاوت نادرست و غیر شرعی است چه به طرف شاکیان و چه به طرف متهم.
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    و یا برعکس اگر مجرم نباشد همه اتهام زنندگان در ملاعام شلاق بخورند
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    سؤال من اینه که چرا اختلاسگران با الف ب پ ت نام و مخفی کردن سمت معرفی میشوند ولی متهمین مذهبی نام و سمتشان این قدر شفاف گفته میشود؟
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    اطلاعات تاریخی نویسنده ضعیف است . خالد فرزند ولید فقط زمانی توانست مالک همسرمالک شود که مالک کشته شد . درست است که خالد چندان فقیه نبود اما خوب میدانست که یک زن در یک زمان نمیتواند دو شوهر داشته باشد . اصولا اگر می شد خالد مالک همسر مالک شود احتیاج به قتل او نبود . داستان بستن دست و پای مالک و تجاوز به همسرش پیش چشم او هم را باید نویسنده جواب دهد که در کدام کتاب معتبر یا منبع تاریخی امده است .
  • رضا ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    همه جمهوری اسلامی رو دوست دارن ملت ایران ناموس پرستن .از اسلام بهتر چیزی وجود ندارد بشرطی که همه اسلامی رفتار کنن نه این که روحانیون و دولت ما فقط دم از اسلام و دین داری بزنن ولی ملت هم دم از اسلام بزنن هم دین دار باشن و به اسلام عمل کنند. آیا میشود دولت انتظار داشته باشه ملت اسلامی رفتار کنند ولی دولتی ها غیر اسلامی؟ آیا اسلام گفته مواد مخدر فروش اعدام شود سارق بانک اعدام شود ولی چپاول گران دولتی یا 5سال زندانی یا از سمت خود استعفا دهند اگر اسلام همینطور که برای ملت رعایت میشه برای دولت هم رعایت میشد ایران گلستان بود و همه مسلمان ولی متاسفانه اگر دولت به اسلام عمل میکرد و چپاول گران هم اعدام میکرد دیگر مسعولین سریالی چپاول نمیکردند. اگر دولت مانند یک فرد معمولی مانند سارقین بانک ها با اختلاس گران دولتی رفتار میکرد و 2نفر آنها را اعدام میکرد اگر دولت میگفت ماست سیاه است کل ملت قبول میکردند. متاسفانه امثال طوسی و چپاول گران هستن که تیشه به ریشه اسلام میزنند.ملت عاشق اسلامی هستن که آشنا و غریبه را با یک چشم ببیند و یک طور مجازات کند که متاسفانه در ایران اینطور نیست و بخاطر همین ملت ناراحت هستند که حرف روحانیون با عمل شان یکی نیست و فقط حرف قشنگ میزنن
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    ای جونم.......... اون اونه این یکی یکه یکه
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    بسمه تعالی به طور عام یکی از مهم ترین معضلات رسیدگی به هر پرونده ای اعم از مسائل مالی / اخلاقی / سیاسی ، تطویل رسیدگی به پرونده ها می باشد ، که نتیجه آن نارضایتی مخاطبین ذیربط است. البته مسئولین هم دلیل این امر را کمبود کارشناس در رسیدگی به پرونده ها اعلام می نمایند. به هر حال دشمن در کمین نشسته و منتظر گل آلود نمودن آب و دنبال اهداف پلید خود است. و مسئولین بایستی پرونده های ویژه را که ممکن است به افکار عمومی آسیب بزند را بایستی به قید دو فوریت مورد رسیدگی قرار دهند.
  • ناشناس ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    قطعا90درصد حملات در فضای مجازی تهمت هستند.کاش سریعتر مسئله رسیدگی می شد تا با ابروی بنده خدا بازی نشود
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    من هم که اصلاً روی این خبرها کلیک نمی کردم با خبر صداوسیما کنجکاو شدم و سیر تاپیازش رو متوجه شدم. وجدانن تا قبل خبر تلویزیون اصلاً از قضیه آگاهی نداشتم!!!
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    یک - هیچ :-)))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس