کد خبر 648557
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۵

«مریم منصف» وزیر افغان‌تبار کانادا که به خاطر سفرهای متعدد به ایران از سوی مخالفان خود مورد سوال قرار گرفته، می‌گوید برای زیارت به مشهد رفته بوده و در این حین، با بستگان خود هم دیداری تازه کرده است.

به گزارش مشرق، «مریم منصف» وزیر موسسات دموکراتیک کانادا 2 هفته پس از به بحث گذاشته شدن سفرش به ایران، علت این سفر را زیارت اماکن مقدس اعلام کرد.

منصف افغان‌تبار است و سال 1996 به اتفاق خانواده‌اش از افغانستان به ایران و سپس به کانادا مهاجرت کردند؛ اخیراً ماجرای سفرهای وی به ایران در سال‌های 2010، 2013 و 2014 برای منتقدان وی چالش‌برانگیز شده و از این وزیر افغان‌تبار، توضیح خواسته شده بود.

«جان اُلری» دفتر خانم منصف امروز اعلام کرده که وی با ویزای زیارت و پاسپورت افغانی خود که از کنسولگری موطنش در تورنتو گرفته، به ایران آمده است.

اُلری گفته «در هر 3 مورد، ایشان با ویزای زیارتی سفر کرده؛ ویزایی که بسیاری از مسلمانان برای زیارت اماکن مقدس ایران از آن استفاده می‌کنند؛ در سفرهایشان، ایشان حرم امام رضا (علیه السلام) را زیرات و با اعضای خانواده‌اش دیدار کرده است.»

روز سه‌شنبه البته دفتر این وزیر افغان‌تبار زیر فشار رسانه‌های کانادایی، بیانیه‌ای با محتوای نسبتاً متفاوتی منتشر کرده بود.

در آن بیانیه، هدف از این سفرها، رفتن به افغانستان برای حضور بر سر مزار پدر خانم منصف اعلام شده بود که البته با توجه به ناامنی‌ها، مسافر داستان ما به مقصد نهایی‌اش نرسیده بود.

دفتر وزیر موسسات دموکراتیک کانادا همچنین اعلام کرده که تنها در سال 2012 بود که سفارت ایران در کانادا، پاسپورت مریم منصف را مهر کرده و در 2 سفر بعد با توجه به قطع روابط دیپلماتیک ایران و کانادا، ویزا از حافظ منافع ایران در آمریکا یعنی سفارت پاکستان گرفته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    اماکن مقدسه!!!!!!!!!!تو!!!!!!!!!!!!!!!!!!عجب!
  • وحید ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    پست فطرت ها انگار سفر به ایران جُرم است؛ اگر قرار به مجرمیت باشد سفر به عربستان سعودی، جرم واضحی است چون نطفه ی تمام خشونت ها و جنایت های تکفیری ها، عربستان علیه العنة است.
  • محمدحسین ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    همشون جاسوسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس