در نشست علنی امروز خانه ملت و در سوال برخی نمایندگان از وزیر اطلاعات به چرایی و بررسی انتقاد نسبت به تشدید نفوذ در دولت یازدهم پرداخته شد.

به گزارش مشرق،‌ نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

در ابتدا 197 نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور داشتند که بر این اساس کرسی 89 نماینده مجلس خالی بود.

ادامه بررسی لایحه اعاده شده احکام برنامه‌های پنج‌ساله ساله توسعه از شورای نگهبان اولین دستور کار جلسه علنی صبح امروز خانه ملت است.

همچنین بررسی سؤال ملی حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر،‌حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم و محمدجواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات از محمود علوی وزیر اطلاعات از دیگر دستور کارهای مهم جلسه علنی امروز پارلمان بود.

*اسامی نمایندگان متأخر جلسه علنی امروز مجلس

در ابتدا اسامی غائبین و متاخیرین آغاز جلسه علنی از سوی هیات رئیسه قرائت شد که به شرح ذیل است:

1- محمدصادق حسنی نماینده مردم رشت

2- سیده‌فاطمه حسینی نماینده مردم تهران

3- سیدحسن حسینی‌شاهرودی نماینده مردم شاهرود

4- الیاس حضرتی نماینده مردم تهران

5- محمد خالدی نماینده مردم لردگان 

6- علی رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان

7- مسعود رضایی نماینده مردم شیراز

8- غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد

9- احمد مازنی نماینده مردم تهران

10- حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار

11- جلال میرزایی نماینده مردم ایلام

12-سیدحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی

13- احمد همتی نماینده مردم سمنان

14- جواد کاظم‌نسب نماینده اهواز

*مساجد و حوزه‌های علمیه صرفاً از پرداخت عوارض ساخت و ساز معاف شدند

نمایندگان در آغاز کار پارلمان رسیدگی به لایحه اعاده شده دائمی کردن برخی احکام قوانین برنامه پنج‌ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران از شورای نگهبان را ادامه دادند و چند ماده از این لایحه برای تأمین نظر آن شورا با اصلاحاتی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، معافیت فضاهای آموزشی، پژوهشی و اداری حوزه‌های علمیه از پرداخت هزینه‌های عوارض ساخت و ساز، عوارض مربوطه از محل اعتبارات طرح‌های تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط پرداخت می‌شود.

بهارستان‌نشینان همچنین در اصلاح تبصره جزء 3 بند الحاقی 3 ماده 41 نیز مصوب کردند مساجد از پرداخت هزینه‌های عوارض ساخت و ساز صرفا برای فضای اصلی معاف هستند.

پیش از این وکلای ملت در این مصوبه مقرر کرده بودند مساجد، فضاهای آموزشی، پژوهشی و اداری حوزه‌های علمیه از پرداخت هزینه‌های حق انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب معاف هستند اما نمایندگان مجلس امروز این مصوبه خود را پس گرفته و آن را حذف کردند و مساجد و حوزه‌های علمیه از این پس فقط از پرداخت هزینه‌های عوارض ساخت و ساز معاف خواهند بود.

*وزارت اطلاعات بر ورود جیمز داباکیس اشراف کامل داشته/ سفر رئیس دانشگاه برای فرصت مطالعاتی و با بودجه عمومی بوده است

در ادامه در خلاصه سؤال خود از وزیر اطلاعات پرسیدند: اقدامات وزارت اطلاعات در جلوگیری و برخورد با مصادیق نفوذ در جامعه‌های علمی و فرهنگی کشور چه بوده است؟

همچنین در مشروح این سؤال پرسیده شده است:

همانطور که مستحضرید نفوذ در کشور یک برنامه جدی استکبار و به خصوص برنامه‌های جدی آمریکایی‌ها و مدت‌هاست با هدف نفوذ در بین مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور و با بهانه‌های مختلف علمی و فرهنگی و هنری این موضوع را به صورت جدی برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها با عناوین برگزاری همایش‌های علمی و همچنین بهانه‌هایی همچون فعالیت در حوزه‌های هنری و فرهنگی کشور از موضوعاتی است که در سال اخیر شدت گرفته است و متأسفانه رفت و آمدها و قراردادهایی نیز در این حوزه به امضا رسیده است.

لذا اقتضا می‌نماید جنابعالی با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گزارشی از اقدامات پیشگیرانه وزارت اطلاعات در حوزه نفوذ بیان نموده و همچنین در مورد مصادیق ذیل به سؤالات نمایندگان پاسخ بدهید:

1. «جیمز داباکیس» سناتور آمریکایی با پیگیری و اصرار چه افرادی به ایران سفر نموده است؛ چه اهدافی در این سفر دنبال نمود و با چه اقداماتی دیدار نموده است؟

2. قرارداد همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با شرکت فرانسوی «گیم کانکشن» و حضور کارشناسان این شرکت در ایران برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تا چه میزان بررسی شده است؟

3. سفرهای طولانی مدت ریاست دانشگاه علم و صنعت به کشورهای خارجی با چه اهدافی صورت می‌گیرد؟ آیا اهداف علمی و در حوزه مسئولیت ایشان دلیل این سفرها می‌باشد و یا اهداف شخصی؟

محمود علوی وزیر اطلاعات با حضور در صحن علنی پارلمان به ارائه توضیحاتی درباره سوال مطرح شده پرداخت و اظهار داشت: نمی‌توانیم از تریبون عمومی مجلس شورای اسلامی برخی مسائل امنیتی را مطرح کنیم، ولی ما حق نمایندگان مجلس می‌دانیم که از موضوعات مختلف مطلع باشند، چرا که نمایندگان مجلس شورای اسلامی محرم‌ترین افراد جامعه هستند، ولی بیان برخی موضوعات مورد سوءاستفاده دشمنان قرار می‌گیرد و طبیعی است که نه مردم و نه نمایندگان مجلس راضی نیستند که این اتفاق بیفتد.

وی افزود: ان‌شاءالله با معاونت‌های مربوطه خدمت نمایندگان عزیز می‌رسیم تا موضوعات مورد نظر آنان را توضیح دهیم؛ اطلاع نمایندگان مجلس از موضوعات را حق طبیعی آنان می‌دانیم و ما خودمان را موظف به اطلاع‌رسانی به نمایندگان ملت می‌دانیم.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: قبلاً که بنده در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس بودم، روال اینگونه بود که در جریان بررسی سوال از وزرا، ابتدا نماینده سوال‌کننده توضیحات خود را ارائه می‌کرد و سپس وزیر مربوطه به موضوعات مطرح شده پاسخ می‌داد، اما الان روال تغییر کرده و بعد از توضیحات وزیر مربوطه، نماینده سوال‌کننده مجدداً صحبت و بعضاً ابهامات جدیدی را مطرح می‌کند، در این شرایط وزیر باید حق داشته باشد که به این ابهامات پاسخ دهد، اما اینگونه نیست، امیدواریم نمایندگان مجلس با اصلاح آیین‌نامه داخلی پارلمان، این ایراد و اشکال را درست کنند.

وی در بخش دوم اظهارت خود گفت: مقام معظم رهبری بارها در هشدارهای هوشمندانه به پروژه نفوذ دشمن اشاره کردند؛ همه دستگاه ها و نهادهای نظام باید حساسیت بسیاری نسبت به هشدارها به خرج دهند و طبیعی است که دستگاه‌های اطلاعاتی و حفاظت اطلاعات نسبت به این هشدار باید حساسیت بیشتری داشته باشند.

علوی با بیان اینکه مسئله نفوذ که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند یک پروژه عمیقی است که از پیچیدگی بسیار برخوردار است، تصریح کرد: باید در بررسی مسئله نفوذ، مبادی نفوذ، شناسایی، مقصد نفوذ مشخص، هدف دستگاهی که نفوذ می‌کند روشن، روش های نفوذ و عناصری که نفوذ می کنند نیز مشخص، ابزارهایی که در نفوذ مورد استفاده قرار می گیرد و راه هایی که از آن نفوذ انجام می شود و انواع نفوذ اعم از جریانی و رخنه ای و اعم از نرم و سخت باید مشخص و شفاف شود.

«عرصه‌های نفوذ در بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری باید مشخص شود چرا که در این بخش ها نیز نفوذ انجام می گیرد در واقع برای مقابله با نفوذنیز باید به تمامی بخش های مذکور اشراف اطلاعاتی داشت البته اقدامات حرفه ای و کارشناسی جهت رصد هر حرکت مشکوک باید انجام شود تا بتوان مانع نفوذ شد.»

علوی با اشاره به اینکه سوءاستفاده از پروژه نفوذ و استفاده ابزاری از آن در منازعات سیاسی، مقابله با نفوذ را به انحراف می کشاند، اظهار داشت: برخورد سطحی و غیر هوشمندانه با راهبرد مقام معظم رهبری در زمینه نفوذ جفای به این هشداری است که ایشان داده اند، بنابراین در مقابله با نفوذ باید مطالعه دقیق، هوشیاری در عرصه اجرا، اشراف بر مصادیق محتمل نفوذ و زیر ذره بین بردن مصادیقی که احتمال نفوذ در آنها مسلم می شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه خوشبختانه وزارت اطلاعات همانگونه که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد اشراف کامل برمسئله نفوذ دارد، گفت: وزارت اطلاعات بر نفوذ اشراف کامل داشته و اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده است هر جا که مصداقی از مصادیق نفوذ بوده نیز بدون تسامح به آن ضربه وارد کرده است.

«بارها مقام معظم رهبری از نقش وزارت اطلاعات در مقابله با نفوذ و رد عناصر نفوذ و جلوگیری از ورود آنها به کشور تقدیر کردند که موارد آن در بیانات حضرت ایشان قابل رصد است در واقع لازمه مقابله با نفوذ این نیست که درب های کشور بسته شود؛ طبیعی است که وزارت اطلاعات راه عدم محرومیت از هوای بهاری نیست در واقع دستگاه اطلاعات با عرصه سربازی امام زمان توری قوی هوشمندی است که اجازه بهره وری کشور از هوای بهاری را می دهد اما جلوی نفوذ حشرات موذی را می گیرد کمااینکه پیش از این نیز این کار را انجام داده است.»

علوی با بیان اینکه در جلسه غیر علنی می توانیم توضیحات مفصل در این خصوص ارائه دهیم در خصوص مصداق مورد نظر در سوال نمایندگان اظهار داشت: آقای جیمز داباکیس سناتور یکی از سنای ایالتی در یکی از ایالت های آمریکا بوده است که اگر بخواهیم معاد ل سازی کنیم مانند یکی از اعضای شورای شهر  استان های کشور خود است در واقع وی سناتور سنای فدرال آمریکا نیست.

«وزارت اطلاعات که بر تروریست ها، داعشی ها، تکفیری ها که بدون گذرنامه از مرزهای غیر رسمی و با پنهان کاری وارد کشور جمهوری اسلامی ایران شدند اشراف کامل دارد و آنها را زیر ضربه برده و علی رغم آنکه تکفیری ها در کشورهای مختلف ضربه زدند و امنیت کشورها را به چالش کشیدند در جمهوری اسلامی ایران وزارت اطلاعات با همکاری سایردستگاه های اطلاعاتی و قضایی مجال اقدام آنها را نداده است با این حال آیا ممکن است نسبت به ورود رسمی افرادی با گذرنامه از مرزهای رسمی اشراف اطلاعاتی نداشته باشد؟»

وزارت اطلاعات در همین زمینه خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات بر ورود جیمز داباکیس اشراف کامل داشته همچنین در خصوص ورود، اقامت، بازدیدها، دیدارها و ترددهای وی اشراف کامل داشته است البته قابل اذعان است که سفر وی به ایران برای بار دوم صورت گرفته است.

علوی با یادآوری اینکه جیمز داباکیس در سال 89 نیز به ایران سفر داشته است، گفت: وی در 18 شهریورماه وارد کشور شده و 24 شهریور ماه از کشور خارج شده اند یعنی به مدت 6 روز در کشور ما حضور داشتند در حالی که در سال 89، 16 شهریور ماه وارد و 30 شهریور ماه از کشور خارج شده است حال جای این سوال باقی است که چرا وزارت اطلاعات در سال 94 باید نسبت به سفر6 روزه وی حساسیت نشان دهد اما سفر 15 روزه وی در سال 89 مشکل نداشته است البته ما تاکید می کنیم که در خصوص مسئله نفوذ ایشان رصد کرده ایم و مسائل را بررسی خواهیم کرد.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال دیگر نمایندگان در خصوص همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با شرکت فرانسوی گیم کالکشن تصریح کرد: در هر سال دو بار این نمایشگاه برگزار می شود و شرکت هایی که در دنیا بازی های رایانه ای تولید می کنند در آن حضور و تبادل نظر می کنند. کشور ما نیز به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده بازی های رایانه ای دعوت به حضور در این نمایشگاه شده است.

«این نمایشگاه همانند برگزاری نمایشگاه های کتاب در کشور خودمان است که اول فصل بهار در سانفرانسیسکو و آخر فصل بهار در چین برگزارمی شود.»

وزیر طلاعات اضافه کرد: در واقع تولید بازی های رایانه ای ایران به لحاظ تکنولوژی مورد توجه قرار گرفته کما اینکه مقام معظم رهبری در خصوص بازی های رایانه ای در بیانات مختلف هم بر اثرگذاری آنها وهم بر تولید و توجه به این بازی ها تاکید کردند.

علوی با بیان اینکه این همکاری و حضور در نمایشگاه امکان انتقال پیام فرهنگی ایران به کشورهای دیگر را فراهم می کند تا این پیام فرهنگی از طریق صلح به سایر کشورها ارائه شود، تصریح کرد: زمینه قاچاق بازی های رایانه ای نیز منتفی می شود همچنین امکان پالایش این بازی ها ایجاد می شود و امکان نفوذ بازی های رایانه ای جمهوری اسلامی ایران به بازارهای مختلف دنیا ایجاد می شود.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سومین سوال نمایندگان درباره سفر یکی از روسای دانشگاه ها به کشورهای خارجی گفت: سفر شهروندان ایرانی به کشورهای مختلف دنیا غیر از رژیم اشغالگر قدس از نظر قانونی و  شرعی اشکال ندارد. سفرهای انجام شده نیز شخصی یا ماموریتی و برای فرصت مطالعاتی و آموزشی با بودجه عمومی است.

«سفرهای شخصی مردم جز در مواردی که به مسئله نفوذ مربوط باشد به ما ارتباطی ندارد در مورد سفرهای ماموریتی و فرصت های مطالعاتی و آموزشی نیز دستگاه های مرتبط با ماموریت واگذار شده مسئول هستند البته ما بر موضوعا اطلاعاتی و نفوذ یا سوء استفاده از دسترسی و تخلیه اطلاعات اشراف کامل داریم.»

وزیر اطلاعات در همین زمینه گفت: در صورتی که بر ما مسلم شود این افراد در سرویس های دشمنی ورود پیدا کنند با آنها برخورد خواهیم کرد. مصداق مورد نظر نمایندگان تحت اشراف اطلاعات بوده و هیچ موردی که زمینه نفوذ، زمینه مضنون بودن فراهم کند در آن وجود نداشته باشد.

*سخنان جنجالی کریمی قدوسی درباره برنامه نفوذ آمریکایی‌ها در ایران/ نفوذ یعنی کرسنت، جیسون رضائیان و سیامک نمازی/در دولت یازدهم نفوذ 10 برابر شده

در ادامه،‌ جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سوال خود از محمود علوی وزیر اطلاعات در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به مساله نفوذ دشمن داشتند به طوری که کلیدواژه نفوذ پرتکرارترین کلید واژه ایشان بوده است.

وی افزود: رهبری فرمودند هدف دشمن این است افرادی که می‌توانند در جامعه اثرگذار باشند به سمت مورد نظر خودشان بکشانند برای تغییر باورها و آرمان‌ها و نگاه‌ها و سبک زندگی فرمودند دشمن عده و عُده وارد کشور کرده است. یک جریان منحط غرب‌گرا می‌خواهد امور کشور را بدست بگیرد که باید مقابل آن ایستاد،‌این نفوذ جریانی و شبکه‌ای است نه موردی.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:‌ ملت ایران بدانند همان قدرت بازدارنده نظامی، شهرهای زیرزمینی موشکی و راهبردهای مایوس کردن دشمن از تهدید نظامی که کاملا ملاحظه می‌کنند با همان سبک و کیفیت در حوزه قدرت امنیتی و اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی فعال است و نمی‌گذارد کشور شهدا، امام شهدا و امام عصر ضربه‌ای دریافت کند.

کریمی قدوسی ادامه داد:‌ هیات رئیسه به سرعت یک جلسه غیرعلنی برگزار کند تا آن گزارش مبسوط ولی محدودی که در حوزه تهدید در کمیسیون مطرح کردند همه نمایندگان بشنوند و از این خطر خائف و نگران باشند تا بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

وی اضافه کرد:‌ همانطور که توضیح دادیم برنامه نفوذ برنامه جدی آمریکایی‌ها است گرچه نفوذ از قبل هم بوده است اما حوزه آن در این عصر و زمان بسیار گسترده شده است. هدف دشمن همانگونه که نوشته‌ایم نفوذ بین مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور با بهانه‌های مختلف است نه فقط دو مصداقی که گفتیم. بهانه‌های زیادی از جمله مسائل فرهنگی‌، هنری،‌ اقتصادی و اجتماعی و فرصتی که در کشور ما بوجود می‌آید، به نحوی نفوذ می‌تواند آنجا خود را تعریف کند؛ آنگاه دشمن به میدان می‌اید عده و عُده وارد می‌کند و طی عملیات براندازی از طریق نفوذ برمی‌آید.

 این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: نگرانی اصلی خطر عظیم نفوذی است که ولی امر مسلمین بیان می‌فرمایند. انتظار داریم وزیر اطلاعات آن مقداری که می‌تواند با رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی این دغدغه مردم و نمایندگان را برای تهدیدپذیر بودن نظام جمهوری اسلامی از ناحیه نفوذ را توضیح دهند.

کریمی قدوسی در بخش دوم سؤال خود با توجه به درخواست برخی نمایندگان نسبت به غیرعلنی شدن نشست امروز صحن، تصریح کرد: همه صحبت‌های من رسانه‌ای است و هیچ مطالب طبقه‌بندی‌شده‌ای در صحبت‌های من دیده نمی‌شود. این دغدغه و نگرانی مردم است که به طریق‌های مختلف به‌دست نمایندگان می‌رسد لذا مواردی که ازاین‌پس نیز اشاره می‌کنم ملت شنیده‌اند. ما به‌عنوان نماینده مردم وظیفه داریم آنچه را که باعث نگرانی ولی امر مسلمین شده بازخوانی کنیم.

وی افزود: ولی امر مسلمین می‌فرمایند ما از خیلی چیزها مطلعیم و از حوادث که در کشور رخ می‌دهد باخبریم که غالباً بسیاری از مردم و یا خواص مطلع نمی‌شوند ما مطلع هستیم. من از روی اطلاع می‌گویم برنامه نفوذ یک برنامه جدی از سوی استکبار است. دشمن در حال دنبال کردن برنامه نفوذ است، در حال دنبال کردن هستند تا نفوذ کنند. رهبری باز می‌فرمایند که نباید با استناد به سوءاستفاده احتمالی جناحی برخی اشخاص، اصل قضیه نفوذ اهمیت این موضوع کم‌رنگ جلوه داده شود. مسئولان، مدیران، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان هدف پروژه‌های نفوذ هستند، سؤال ما هم این است.

کریمی قدوسی ادامه داد: نفوذ دشمن یعنی شجره خبیثه جیسون رضائیان مسئول پایگاه اطلاعاتی آمریکا در ایران؛ مثل علف‌های هرزی که اگر یک دهقان و روستایی آن را کنترل نکند همه مزرعه او را فرا می‌گیرد. نفوذ یک چنین خطری را دارد. نفوذ یعنی تغییر نگرش مسئولان فرهنگی در یک مجموعه کشوری و ملی که حتی جیسون رضائیان تغییر عکس شهدا را که در تهران پاک می‌شد و جای آن چیز دیگری می‌گذاشتند به آمریکا گزارش می‌داد.

«نفوذ دشمن یعنی جریان خبیث سیامک نمازی،‌ این فرد تا سطح مشاور امنیتی نظام سلطه ارتقا پیدا می‌کند، فقط در یک پروژه از آمریکا 170 هزار دلار پاکت مشاوره گرفته است. پدر این فرد که از اعضای خانواده سلطنتی بود پروژه تهدید نسل در ایران را پیگیری می‌کرد. پول‌هایی از سفارت انگلیس و هلند از رژیم صهیونیستی از شورای جهانی جمعیت برای تهدید نسل ایرانی مسلمان انقلابی ملت ایران به‌دست آورده است.»‌

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: کلمه خبیثِ نفوذ یعنی سیامک نمازی مسئول پروژه براندازی نسل می‌شود و در حوزه نفت و گاز با تشکیل شرکت‌ها نفوذ می‌کند، در ساختار نفت و گاز ایران به عنوان یکی از مدیران شرکت کرسنت منصوب می‌شود.

وی برهمین اساس اضافه کرد:‌ نفوذ یعنی کرسنت که در این دولت، ملت ایران به 18 میلیارد دلار جریمه شدند. نفوذ دشمن یعنی کلمه خبیثه شیعه انگلیسی؛ دولت خبیث انگلیس برای ادامه خباثت‌های خود علیه اسلام و مسلمین از بین افراد خبیث برای نفوذ در حوزه ایدئولوژی و فرهنگ، آیت‌الله سازی می‌کند. فردی را از ایران به لندن می‌برند چند سال به او آموزش ایدئولوژی می‌دهند و لباس روحانیت به او می‌پوشانند و رمزو راز سخنرانی به او می‌آموزند، او را به ایران نفوذ می‌دهند تا در مسیر اعتقادات مذهبی ملت ایران تشکیک کند.

کریمی قدوسی تاکید کرد: کلمه خبیث نفوذ یعنی دری اصفهانی که با 3 سرویس آمریکا، انگلیس و کانادا ارتباط داشته و استاد یکی از مقامات بانکی بوده، با سیروس ناصری و یکی از مسئول نهاد ریاست جمهوری جلسه داشته، ازیک‌طرف در تیم مذاکره هسته‌ای ما مسئول برطرف کردن تحریم‌ها از بانک‌ها و مؤسسات مالی بوده، اما هم‌زمان در مؤسسه TW لندن هم کار می‌کرده است و ماهیانه 7500 پوند حقوق می‌گرفته که در آن مؤسسه مسئول تداوم تحریم‌های ایران بوده است. این فرد در ایران دست راست تیم مذاکره‌کننده ما می‌شود که چگونه تحریم‌ها برداشته شود. در انگلیس مسئول تداوم تحریم‌ها بوده که پس از برجام مدال لیاقت به سینه او می‌زنند و ده‌ها سکه به او پاداش می‌دهند. در این قصه وزارت اطلاعات چه کرده است؟

 در این میان مسعود پزشکیان که ریاست جلسه مجلس را برعهده داشت، گفت: اکنون باید در محدوده سه سؤال خود صحبت کنید که در پاسخ به او کریمی قدوسی گفت بنده یک سؤال دارم اگر سه سؤال هم بود تجمیع می‌شد، شما سؤال را جلوی خود قرار دهید و بخوانید. تمام این مطالب را بنده آورده‌ام و مصداق هم برای آنها ذکر کرده‌ام، ولی همه اینها را که نمی‌توانم کتبی بنویسم،‌ اگر قرار است این‌گونه باشد وقت مرا نگه دارید که مسعود پزشکیان در ادامه گفت سؤال خود را ادامه دهید.

کریمی قدوسی پس‌ازآن عنوان کرد: کرسی استادی نفوذ در فرهنگ‌ها، انقلاب‌ها، دولت‌ها و ملت‌ها دولت خبیث انگلیس و سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی و نفوذی‌های دو تابعیتی آن کشورها هستند. برای ارتباط با این دولت خبیث دنبال عادی‌سازی روابط بودیم، بر اساس گزارش خود وزارت اطلاعات در فتنه 88 انگلیس به سفارت خبیثش خط می‌داد که کارمندانش به خیابان‌ها بروند، مستندسازی کنند و به سفارت‌های اروپایی دستور داد درها را باز کنید، پناهندگان را پناه بدهید و امکانات درمانی و پزشکی به آنها برسانید.

«نفوذ دشمن یعنی کند شدن حرکت علمی در دانشگاه‌ها به‌ویژه در حوزه هسته‌ای که حوزه بنده در علم و فناوری و دانشگاه‌هاست. به‌ویژه در حوزه هسته‌ای، هوافضا و ماهواره. برای مأیوس کردن دانشمندان جوان که از یک طریق سیر هیأت‌های علمی برخی دانشگاه‌ها به رفتن آمریکا که فرض بر این است رفتن به آنجا تبادلات علمی و مشاوره‌ علمی انجام می‌شود، اما دو سوم وقت اینها به آموزش نفوذ گذرانده می‌شود که در جلسه غیرعلنی جزئیات آن را خواهید شنید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: نفوذ دشمن یعنی استفاده از برجام برای سوءاستفاده پلکانی و دسترسی به امکانات بیشتر و اعمال نفوذ بیشتر در نظام. همین سه روز پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند: به مسئولان بارها گفته‌ایم که اگر در هسته‌ای عقب‌نشینی کنید آنها موضوع موشک را پیش می‌کشند، اگر بازهم ادامه دهید بحث مقاومت را مطرح می‌کنند و اگر به عقب‌نشینی ادامه دهید موضوع حقوق بشر را جلو می‌آورند و بعد اگر معیارهای آنها را پذیرفتید سراغ حذف معیارهای دینی در حکومت اسلامی می‌روند.

وی همچنین عنوان کرد:‌ نفوذ یعنی آلوده سازی برخی مسئولان و فرزندانشان به فساد اخلاقی و اقتصادی از نوع بی‌شرمانه آنها که اخیراً اتفاق افتاد. با هدف ضربه زدن به قداست‌ها و ارزش‌های انقلابی و مدیریتی در یکی از سفارتخانه‌های اروپایی در تهران، افسر امنیتی آن کشور چند زن ایرانی را از بین دعوت‌شدگان مراسم جشن انتخاب می‌کند، آنها را دعوت به همکاری کرده و آموزش نفوذ می‌دهد و با کد پرستو آنها را به جان افرادی مطرح می‌اندازند تا به نظام اسلامی لطمه وارد کنند.

وی ادامه داد: نفوذ یعنی ایجاد تردید فرهنگی با هدیه دادن به شیطان برخلاف دستورات دینی و اصول قانون اساسی به دشمن ملت ایران توسط برخی اعضای تیم مذاکره‌کننده که متأسفانه روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آن را توجیه می‌کرد. نفوذ دشمن یعنی تلاش برای تغییر باورهای دینی و انقلابی ملت ایران. زمانی که برای مذاکره با شیطان بزرگ با استعاره گرفتن از تاریخ عاشورا و مواضع قاطع امام نسبت به آمریکای جنایتکار و تحریف عاشورا و مواضع امام(ره) نقش ضروری مذاکره با دشمن که بودونبود آن در حوزه اختیارات امام و مسلمین می‌باشد بزک می‌کنند، نفوذ به هدف خود در این شرایط رسیده است.

«نفوذ دشمن یعنی فتنه 88 که به آن اشاره کردم. نفوذ یعنی خلق کلیدواژه‌های بومی و فرهنگی، تیتر سخنرانی‌ها، نوشتن سرمقاله‌ها، راهبرد دوقطبی‌سازی ملت منسجم انقلاب اسلامی،‌ تربیت حداقل 600 خبرنگار، مدیر رسانه در مراکز آموزشی سرویس‌های اطلاعاتی دشمن، سازماندهی جدید 400 نفر از عناصر فرهنگی ساکن بلاد کفر، غرب برای ورود به ایران که سال‌ها در آنجا ترویج سبک زندگی غربی را آموخته‌اند تا در مراکز فرهنگی و رسانه‌ای که پایگاه دشمن در ایران هستند، اجرای مأموریت کنند.»

وی ادامه داد: نتیجه نفوذ یعنی از میدان بیرون کردن شرکت‌های ملی، قرارگاه خاتم از حوزه اکتشاف و استخراج نفت و گاز و واگذاری ثروت‌های ملی و بین‌النسلی بین شرکت‌های دیگر. نفوذ یعنی نقشه جامع استحاله نظام که بعضی‌ها از آن به نام پیوستن به دهکده جهانی یاد می‌کنند. اگر راهبرد نفوذ را می‌خواهید بشناسید به کتاب ایران و جهانی شدن دکتر سریع‌القلم مشاور امروز روحانی (رئیس‌جمهور) مراجعه کنید.

وی در خاتمه تصریح کرد: نفوذ دشمن و اثرگذاری آن بر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مسئولان که رهبر معظم انقلابی بسیار روی آن اشاره کردند. همه نگرانی ملت ایران این است که چرا در این دولت بیش از دولت‌های قبل خطر نفوذ -مستند به گزارش‌های خود دستگاه‌ها ده‌ها برابر شده است- جای نگرانی بسیاری وجود دارد. ملت ایران باید این خطر را موردنظر قرار دهد و به حول قوه الهی بتوانند یک اقدام مؤثر خطر نفوذ را ریشه‌کن کند. همان نتیجه‌ای که آمریکایی‌ها در تهدید ملت ایران از ضربه زدن به قدرت نظامی گرفته‌اند، همین نتیجه را باید بگیرند که از ناحیه نفوذ با قدرت سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

*نمایندگان از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شدند/پزشکیان: طبق اعلام وزیر «دری اصفهانی» جاسوس نیست

نمایندگان مجلس همچنین سوال ملی مشترک جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد و کلات، حسن نوروزی نماینده رباط کریم و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر از محمود علوی وزیر اطلاعات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این نمایندگان در خلاصه سؤال خود از وزیر اطلاعات پرسیدند: اقدامات وزارت اطلاعات در جلوگیری و برخورد با مصادیق نفوذ در جامعه‌های علمی و فرهنگی کشور چه بوده است؟

همچنین در مشروح این سؤال پرسیده شده است:

همانطور که مستحضرید نفوذ در کشور یک برنامه جدی استکبار و به خصوص برنامه‌های جدی آمریکایی‌ها و مدت‌هاست با هدف نفوذ در بین مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور و با بهانه‌های مختلف علمی و فرهنگی و هنری این موضوع را به صورت جدی برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها با عناوین برگزاری همایش‌های علمی و همچنین بهانه‌هایی همچون فعالیت در حوزه‌های هنری و فرهنگی کشور از موضوعاتی است که در سال اخیر شدت گرفته است و متأسفانه رفت و آمدها و قراردادهایی نیز در این حوزه به امضا رسیده است.

لذا اقتضا می‌نماید جنابعالی با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گزارشی از اقدامات پیشگیرانه وزارت اطلاعات در حوزه نفوذ بیان نموده و همچنین در مورد مصادیق ذیل به سؤالات نمایندگان پاسخ بدهید:

1. «جیمز داباکیس» سناتور آمریکایی با پیگیری و اصرار چه افرادی به ایران سفر نموده است؛ چه اهدافی در این سفر دنبال نمود و با چه اقداماتی دیدار نموده است؟

2. قرارداد همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با شرکت فرانسوی «گیم کانکشن» و حضور کارشناسان این شرکت در ایران برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تا چه میزان بررسی شده است؟

3. سفرهای طولانی مدت ریاست دانشگاه علم و صنعت به کشورهای خارجی با چه اهدافی صورت می‌گیرد؟ آیا اهداف علمی و در حوزه مسئولیت ایشان دلیل این سفرها می‌باشد و یا اهداف شخصی؟

پس از ارائه توضیحاتی از سوی وزیر اطلاعات و نمایندگان سوال کننده، کریمی قدوسی به نمایندگی از 2 نماینده دیگر سوال کننده اعلام کرد که از توضیحات وزیر قانع شده است.

*پزشکیان: «دری‌اصفهانی» برابر نظر کارشناسان وزارت اطلاعات جاسوسی نکرده است

سپس مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، گفت: بر اساس یادداشت وزیر اطلاعات باید این تذکر را بدهم که آقای دری‌اصفهانی برابر نظر کارشناسان وزارت اطلاعات جاسوسی نکرده است.

آسیب به اقتصاد در حوزه مسکن و نظارت بر سیستم بانکی کشور «طیب‌نیا» را به صحن علنی مجلس کشاند

غلامرضا کاتب عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز پارلمان موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.

بر این اساس، سال ملی مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت آسیب به اقتصاد در حوزه مسکن و نظارت بر سیستم بانکی کشور اعلام وصول شد.

همچنین سوال ملی عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه از علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره علت اصرار وزیر بر اجرای طرح تحول سلامت در سازمان تأمین اجتماعی اعلام وصول شد.

سوال ملی محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران از قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت و درمان در مورد اقدامات وزارتخانه در راستای اجرای بند «و» ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین موضوعه مبنی بر جلوگیری از عرضه مواد غذایی ناسالم به بازار از دیگر موارد اعلام وصولی بود.

*تأکید بر تجدیدنظر در اجرای برجام با توجه به عدم اجرای آن از سوی طرف مقابل

در ادامه تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

حسینعلی حاجی دلیگانی، نادر قاضی‌پور، محمدعلی پورمختار، ابوالفضل ابوترابی، جبار کوچکی‌نژاد، جواد کریمی قدوسی، سیدرازی نوری و غلامرضا شرفی نمایندگان شاهین‌شهر، ارومیه، بهار و کبودرآهنگ، نجف‌آباد، رشت، مشهد، شوش و آبادان به رئیس‌جمهور لزوم تجدیدنظر در اجرای برجام به دلیل نقض آن توسط طرف مقابل را متذکر شدند.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس در تذکری به وزرای دادگستری و کشور خواستار تسریع در پیگیری پرونده سهامداران و مالباختگان شرکت پردیسان شد.

شهاب نادری نماینده مردم پاوه در مجلس در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار توضیح علت توهین به نمایندگان مجلس شد.

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس به وزیر نفت لزوم برخورد با شرکت‌های واسطه‌ای که توسط مسئولان و بازنشتسگان وزارت نفت تأسیس شده که موجب ایجاد رانت‌خواری و سوءاستفاده از بیت‌المال و حقوق مردم شده‌ است را متذکر شد.

*جلسه علنی مجلس به پایان رسید/ فردا 8 صبح؛ جلسه علنی آینده

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پایان یافت. 

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را برعهده داشت، اعلام کرد: جلسه علنی بعدی فردا چهارشنبه 5 مهرماه ساعت 8 صبح آغاز می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    پا پا نکنید پای کل دولت روحانی گیره
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    زنده باد اقای کریمی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس