کد خبر 647436
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

پر فروش ترین داروی جهان که تکنولوژی تولید آن در اختیار آمریکا بود، در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش مشرق، در مراسمی که امروز با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در محل شرکت دارویی برگزار می شود، قرار است پر فروش ترین داروی جهان که تکنولوژی ساخت آن در اختیار آمریکا بود، در داخل کشور تولید شود.
 
گروه دارویی سیناژن تا کنون ۱۴ محصول بیوتکنولوژی برای درمان ام اس، انواع سرطان، بیماران هموفیلی، پوکی استخوان،  درمان ناباروری، بیماری های خود ایمنی، آرتریت روماتوئید و کمبودهای هورمونی را ساخته است.
 
نکته جالب توجه اینکه، تکنولوژی تولید تمامی داروها بومی شده و هیچگونه وابستگی تکنولوژیک برای ساخت آنها وجود ندارد.
 
امروز قرار است با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، در محل شرکت دارویی سیناژن، داروی «آدالیمومب» با نام تجاری «سینورا» که برای درمان بیماری کرون، آرتریت روماتوئید و برخی از انواع بیماری های خود ایمنی کاربرد دارد، معرفی شود.
 
این دارو، به عنوان پرفروش ترین داروی دنیا تلقی می شود و کیفیت کاملا مشابه محصول اصلی و بهترین شکل ارائه، به بیمار به صورت «اتواینجکتور» تولید و به بازار عرضه کرده است.
 
تولید و عرضه این دارو به بازار قابلیت جلوگیری از ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور را فراهم می سازد و علاوه بر این بسیاری از بیماران که از مصرف داروی تخصصی محروم بوده اند با دسترسی فراوان و همیشگی از این شکل جدید و موثر درمان بهره مند می گردند.
 
همچنین قرار است، اولین خط تولید داروهای بیولوژیک به شکل «پن» در ایران نیز افتتاح شو که ۳ محصول درمان ناباروری، هورمون رشد و پوکی استخوان به شکل جدید و مطابق با آخرین استانداردهای دنیا به منظور تجویز صحیح و راحتی بیمار در آن به تولید خواهد رسید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    ما می توانیم
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    پر فروشترین اینه؟ پس لابد استامینوفن و بقیه دارو‌ها کم فروشترینن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس