کد خبر 646597
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

در پی تحرکات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه، یک مقام کرد سوری در اربیل گفت در درگیری های اخیر 12 سرباز ارتش ترکیه کشته شدند.

 به گزارش مشرق، 'جلال ریاض' مدیر روابط عمومی شهرداری 'عفرین' واقع در شمال سوریه روز یکشنبه گفت: ارتش ترکیه شماری تانک و خودرو نظامی را به نزدیکی شهر عفرین منتقل کرده و با نیروهای سوریه دمکراتیک درگیر شده است.

وی افزود: نیروهای سوریه دمکراتیک، جیش الثوره، لشکر شمال دمکراتیک و نیروهای کردی، جبهه نظامی شهبا و عشایر شهبا دست به مقاومت زده و با این نیروها درگیر شده و 12 سرباز ارتش ترکیه را کشتند.

به گفته این عضو شهرداری شهر عفرین نیروهای ارتش ترکیه در 3 روز گذشته با پیشروی در خاک سوریه روستاییان را هدف قرار داده و ده ها تن از غیرنظامیان را به قتل رسانده اند.

جلال ریاض تاکید کرد: ارتش ترکیه بیش از 30 خودرو نظامی در منطقه مستقر کرده و درصدد پیشروی در این مناطق است.

مدیر روابط عمومی شهرداری عفرین در ادامه تاکید کرد: این مناطق در حالی مورد حمله ارتش ترکیه قرار گرفته که آرام بوده و هیچ گروه تروریستی در این مناطق وجود ندارد.

ارتش ترکیه در چارچوب عملیات سپر فرات وارد خاک سوریه شده و در تازه ترین واکنش دولت سوریه نیز اعلام کرد با نیروهای ارتش ترکیه بسان تروریست ها برخورد خواهد کرد.

این پیشروی ها در حالی صورت می گیرد که مقامات دولت ترکیه از حق طبیعی این کشور برای حضور در خاک سایر کشورها بدلیل روابط تاریخی با این مناطق سخن می گویند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    به درک.
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    جلوی ترکیه متجاوز بایستی گرفته شود و همانطور که در عراق یک بسیج مردمی از این کشور برعلیه تروریستها تشکیل شده در سوریه نیز همین کار بایستی صورت گیرد وبه هواپیماهای ترکیه مجال پرواز در آسمان سوریه داده نشود.
  • میگ قاتل سفیانی ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    یه چند وقت دیگه سفیانی ظهور کنه با همین ترک ها جنگ قرقیسا در سوریه راه بندازن که هیچ ضرری از آن به ایران و روسیه نرسد __________________
  • ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    ارتش ترکیه الگو گرفته از ارتش رژیم صهیونیستی است و یک نیروی فرصت طلب متجاوز تروریستی محسوب میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس