کد خبر 646167
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷

نخست وزیر عراق روز شنبه پس از پایان دیدار با وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران آمریکایی همراه اشتون کارتر، بار دیگر هرگونه مشارکت نیروهای ترکیه در عملیات آزادسازی موصل را رد کرد.

 به گزارش مشرق، براساس بیانیه صادره، حیدرالعبادی گفت که 'می دانم که ترک ها مشتاق شرکت در عملیات هستند و ما به آنان می گوییم 'متشکریم'.

وی با بیان اینکه 'عراقی ها می دانند که با این موضوع چگونه تعامل و برخورد کنند'، گفت: اگر نیازی در جنگ باشد، آنگاه از ترکیه یا دیگر کشورهای منطقه درخواست کمک خواهیم کرد.

سفر اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به بغداد در شرایطی صورت گرفته که عملیات موصل در ششمین روز خود بسر می برد و بسیاری از فرماندهان میدانی عراق، نسبت به عملکرد آمریکایی ها به شدت انتقاد دارند.

فشار برای توقف عملیات در محور جنوبی و منع بکار بردن سلاح های نیمه سنگین مانند خمپاره 120 میلی متری، بمباران نیروهای عراقی به جای داعش و نیز جلوگیری از پرواز جنگنده ها و پرنده های شناسایی عراق بر فراز موصل، این فرماندهان را به شدت عصبانی کرده است.

براساس اعلام فرماندهان عراقی، به تازگی آمریکایی ها یک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی متعلق به نیروهای واکنش سریع عراق را بر فراز موصل سرنگون کردند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، جزییات بیشتری درباره مذاکرات صورت گرفته از جمله در خصوص اصرار آنکارا به شرکت در عملیات، ذکر نشده است.

اشتون کارتر روز شنبه در سفری اعلام نشده، وارد بغداد شده است و پیش بینی می شود که به اربیل هم سفر کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس