کد خبر 646112
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

فرماندهان یمنی از تصرف یک پایگاه نظامی سعودی با همه تسلیحات آن توسط رزمندگان یمنی در شرق نجران خبر داده و از ناکامی تروریست‌ها در نفود به صرواح می‌گویند.

به گزارش مشرق، «علی الهمذانی» یک فرمانده میدانی یمن اظهار داشت: در واکنش به حملات کور هواپیماهای سعودی به مناطقی در جنوب نجران و دیگر حملات مزدوران سعودی، نیروهای ویژه یمنی به یک پایگاه نظامی یمن در شرق نجران و نزدیک فرودگاه این منطقه حمله کرده و پس از درگیری سه ساعته آنجا را به تصرف خود درآورده و  همه تسلیحاتش را به غنیمت گرفته و به داخل خاک یمن بردند.

وی افزود:رژیم آل سعود با وادار کردن اهالی عسیر و جیزان به کوچ اجباری از این منطقه و همچنین تبدیل نجران به مأمن هزاران تکفیری، مناطق فرامرزی را ابزاری برای تحقق خواسته‌هایش در تجاوز به یمن قرار داده است.

این فرمانده یمنی گفت: عربستان همچنین بر اساس محاسبات طائفه‌ای و مذهبی صدها نفر از عناصر القاعده و داعش را از استان‌های جنوبی یمن جذب کرده تا جانشین نیروهای ارتش شکست خورده و فروپاشیده سعودی در مناطق مرزی نجران شوند تا با ورود این تروریست‌ها به نبرد با رزمندگان یمنی به دستاوردهایی میدانی برای پیشروی به سمت گذرگاه البقع در اطراف استان صعده برسد.

الهمذانی گفت: بر اساس اعلام منابعی ویژه قبایل ساکن در نجران ضمن شکایت از اوضاع خطرناک امنیتی ناشی از حضور تروریست‌ها در نجران و درخواست از رژیم آل سعود برای بیرون کردن هر چه سریع‌تر گروه‌های مسلح از خاک نجران درباره تبعات رفتارهای تروریست‌ها در این منطقه و حضور غیر قابل توجیه آنها هشدار دادند.

وی افزود: این درحالی است که عربستان با بی اعتنایی به خواسته اهالی نجران و به منظور تشدید جنگ طائفه‌ای هاشم السید و مصلح الآثله و دیگر رهبران تکفیری این منطقه را برای گشودن جبهه نبرد در این محور فراخوانده است بخصوص که نجران در برهه‌ای از زمان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایگاه‌های القاعده و مراکز آموزشی آنها بوده که مورد حمایت عربستان قرار داشته اما سپس از آنجا عقب نشینی کرده و همه نقشه‌های تروریستی آنها ناکام ماند.

فرمانده یمنی گفت: این حوادث علاوه بر اینکه رابطه رژیم ال سعود با گروه‌های داعش و القاعده در یمن را ثابت می‌کند توهین و تحقیر اهالی نجران توسط رژیم سعودی را نیز نشان می‌دهد چرا که نمی‌خواهند سرزمینشان پایگاه گروه‌های تکفیری و خاستگاه جنایات آنها باشد.

الهمذانی گفت: اهالی نجران نگران این مساله هستند که به زودی هدف مستقیم گروه های تکفیری قرار بگیرند.

«علی الحوثی» یک فرمانده یمنی دیگر نیز اظهار داشت: در پی نقض مکرر آتش بس توسط تروریست‌ها در استان مأرب، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 2 حمله همزمان برای سیطره بر جنوب غرب این استان واقع در شرق صنعا انجام دادند.

وی افزود: در این حمله که از صبح امروز آغاز شده نیروهای یمنی در پاسخ به حمله خمپاره‌ای شبه نظامیان تروریست به محله‌های مسکونی نخست مواضع تروریست‌ها را با سلاح سبک هدف گرفتند .

الحوثی با اشاره به مشارکت نیروهای قبایل یمن در این عملیات گفت: نیروهای یمنی چهار روستا را تحت سیطره خود گرفتند و عملیات همچنان ادامه دارد.

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین یک دستگاه تانک مزدوران دشمن سعودی را در شهر صرواح مأرب با شلیک یک فروند موشک منهدم کردند.

یک منبع نظامی گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی این تانک را که در حال تلاش برای پیشروی به سوی مواضع ارتش و کمیته های مردمی در منطقه صرواح مأرب بود هدف گرفتند.

ناکامی تروریست‌ها برای نفود به صرواح

یگان‌های ارتش یمن با پشتیبانی کمیته‌های مردمی تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی در منطقه الحشیرج در جنوب وادی الربیعه در استان مأرب را ناکام گذاشته و سه نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

مزدوران سعودی مناطق آل الزایدی، ال طعیمان، النواصره و ال الربیع را هدف حملات خمپاره‌ای گرفته بودند که با تخریب چندین منزل همراه شد.

یک مسئول امنیتی یمن نیز گفت: عربستان سه مرتبه فرودگاه بین المللی صنعا در شمال این شهر را بمباران کرد، منطقه الحفا در شرق صنعا و منطقه شاهره در شهر همدان واقع در حومه شمال غربی پایتخت نیز از اهداف دیگر هواپیماهای سعودی بود.

ارتفاعات نبی شعیب در شهر بنی مطر در غرب صنعا نیز شاهد حمله هوایی عربستان بود در همین حال پرواز گسترده هواپیماهای سعودی در اسمان مناطق مختلف صنعا ادامه دارد.

حمله هوایی عربستان به منزلی در شهر باقم استان صعده در شمال یمن نیز با شهادت دستکم سه شهروند یمنی همراه بود.

هواپیماهای سعودی از زمان اعلام آتش بس در یمن به طور گسترده در آسمان مناطق و شهرهای استان صعده در حال پرواز هستند.

کمین موفق رزمندگان یمنی علیه ائتلاف سعودی در باب المندب

یک منبع امنیتی ارتش یمن نیز از کشته و زخمی شدن ده‌ها نیروی ائتلاف سعودی در عملیات کمین نیروهای ویژه یمن در منطقه تنگه باب المندب خبر داد.

سرهنگ «حسام عبدالله»، اظهار داشت: سیزده نفر از نیروهای ائتلاف سعودی در این عملیات کشته و شماری دیگر زخمی شدند علاوه بر اینکه یک خودروی نظامی متعلق به ارتش امارات در این عملیات به آتش کشیده شد.

این منبع امنیتی تاکید کرد: نیروهای یمنی منطقه نزدیک به مقرهای ائتلاف سعودی در باب المندب را تحت سیطره کامل خود گرفته و آنجا را با موشک های کوتاه برد خود هدف گرفتند.

منابع محلی همچنین از حمله افراد مسلح ناشناس به یک پست امنیتی در منطقه باجدار شهر زنجبار در استان أبین خبر دادند.

در  حمله به این پست که متعلق به تشکیلات نظامی منصور هادی است چهار سرباز یمنی کشته شدند این استان از فوریه گذشته تحت اشغال القاعده است.

آتش بس یمن از عصر چهارشنبه تحت نظارت سازمان ملل برقرار و قرار بود 72 ساعت به طول بیانجامد اما عربستان و مزدورانش بارها در مناطق مختلف یمن اقدام به نقض صریح آتش بس کرده اند.

این آتش‌بس به درخواست کشورهای غربی و پس از تحت فشار قرار گرفتن ریاض به دلیل حمله به یک مراسم ختم در صنعا در دستور کار قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس