مرحله مقدماتی سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان در حالی از دیروز، ۲۷ مهرماه، در مکه مکرمه آغاز شد که برخی مناطق جهان اسلام این روزها در آتش کینه‌توزی و تحجر آل‌سعود می‌سوزد و این رژیم در تلاش است با برپایی این رویداد قرآنی چهره منفور خود را بهبود ببخشد.

به گزارش مشرق، رژیم سعودی همه ساله مسابقاتی بین‌المللی در حوزه قرآن کریم با حضور قاریان و حافظانی از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌کند و با بهره‌بری از نام قرآن و معرفی سردمداران متحجر و متعصب این کشور به‌عنوان خادم قرآن، تلاش می‌کند چهره منفور خود را بهبود ببخشد.
 
وزارت اوقاف و امور اسلامی عربستان به‌عنوان نهاد وابسته به حاکمیت فاسد عربستان در حالی این مسابقات را برگزار می‌کند، که این رژیم بیش از یک و سال نیم است که مردمان مظلوم و بی‌گناه یمن را به خاک و خون می‌کشد و مردم سوریه و عراق این روزها تاوان حمایت مالی و نظامی گسترده رژیم سعودی از گروه‌های تکفیری و تروریستی را می‌دهند که بن‌مایه فکری آن‌ها اندیشه‌های گمراه وهابیت است.
 
همچنین، انجمن جهانی حفظ قرآن که مقر آن در عربستان سعودی قرار دارد و با حمایت مالی رژیم آل‌سعود فعالیت می‌کند، نیز سالانه مسابقات و فعالیت‌های قرآنی زیادی در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌کند که ماحصل این فعالیت‌ها، تربیت تازه‌مسلمانانی است که عناصر اصلی گروه‌های تکفیری در سوریه، عراق، لیبی و برخی مناطق جهان را تشکیل می‌دهند.
 
اگرچه مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان از حمایت‌های تبلیغاتی و مالی بسیاری برخوردار است، اما واقعیت امر این است که مجریان این رخداد قرآنی، هیچ اعتقادی به اصول و ارزش‌های این کتاب الهی ندارد، چرا که خداوند متعال در آیه ۳۲ سوره «مائده» می‌فرماید که «هر كس، انساني را بدون ارتكاب قتل يا فساد در روي زمين بكشد، چنان است كه گويی همه انسان‌ها را كشته است»، این در حالی است که روزی نیست که خونی در برخی مناطق جهان اسلام به‌خاطر کینه‌توزی و فتنه‌افکنی آل‌سعود ریخته نشود.
 
مردم مظلوم و بی‌گناه یمن که هیچ قدرت مالی، دفاعی و تسلیحاتی قابل توجهی ندارند، ماه‌ها است که زیر آتش تحجر آل‌سعود قرار دارند، این در حالی است که این جنایات به خاطر دلارهای نفتی سعودی با سکوت مجامع بین‌المللی و قدرت‌های مدعی حقوق بشر غرب مواجه است.
 
لشکرکشی به بحرین و سرکوب قیام مردمی این کشور از دیگر جلوه‌های رفتار ضدقرآنی آل‌سعود است، به‌طوری که تاکنون تعداد زیادی از مردم آزاده بحرین که خواهان حقوق مشروع خود هستند، شهید، زندانی و تبعید شده‌اند.
 
عربستان سعودی همه ساله این مسابقات را در مکه مکرمه و حرم امن الهی برگزار می‌کند، این در حالی است که این رژیم متجاوز بخش‌های زیادی از جهان اسلام را برای ساکنانش نا امن کرده است.
 
به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی «.gulfeyes»،مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم، دیروز ۲۷ مهرماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در یکی از هتل‌های مجاور مسجدالحرام برگزار شد که ۲۹ متسابق از ملیت‌های مختلف در روز نخست رقابت کردند.
 
به گزارش ایکنا، مرحله نهایی سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن عربستان، اول تا پنجم آبان‌ماه سال جاری در صحن‌های مسجدالحرام در مکه مکرمه برگزار می‌شود.
 
«احمد بن علی السدیس»، رئیس دانشکده قرآن دانشگاه اسلامی مدینه، «امین بن ادریس فلاته»، رئیس گروه قرائات قرآنی دانشکده تبلیغ و اصول دین دانشگاه «أم القری» مکه مکرمه که هر دو از مبلغان تکفیری سلفی هستند و «علی بن محمد الزین مبروک»، مدیر جایزه بین‌المللی حفظ قرآن خارطوم، «محمد قیلیچ»، استاد قراءات دهگانه مؤسسه عالی تخصصی دینی وابسته به سازمان دیانت ترکیه و «شیخ علی حسن آل علی» از اداره امور اسلامی دبی از جمله داوران این مسابقات هستنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حقگو ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    از کارشناسان اسراییل و انگلیس و آمریکا دعوت نکرده بودند تا تمرین تفرقه افکنی کنند؟
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    قرآن خوانی تکفیری ها مرا به یاد قاریان اموی می اندازد،سعودی ها مرامشان مرام معاویه لعین است. هم قرآن میخوانند و هم به قرآن خنجر میزنند
  • نشناس ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    ان شا الله به حقانیت کلمات وحی و نورانیت آیات الهی خداوند آل سعود . و هابیت و تکفیریها را نابود گرداند . آمین یا رب العالمین .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس