یک وبگاه خبری نزدیک به محور مقاومت اعلام کرد که روسیه، ایران و سوریه برای تسهیل در خروج افراد مسلح از حلب با ساکنان این شهر تماس‌هایی داشته‌اند.

به گزارش مشرق، مرکز اطلاع رسانی «الاعلام الحربی» محور مقاومت اعلام کرد که 3 کشور مذکور تماس‌هایی با افراد خیّر در شهر حلب در مورد اقداماتی جهت تسهیل در خروج افراد مسلح از مناطق شرقی این شهر داشته‌اند.
 
بر این اساس، ایران، روسیه و سوریه با افراد تأثیر گذار در این شهر رایزنی‌هایی بدین منظور و نیز ارسال کمک‌های انسان دوستانه به حلب کرده‌اند.
 
قرار است از ساعت 10 روز پنجشنبه این هفته و با ابتکار روسیه آتش بس 48 ساعته هوایی برای تسهیل در ورود کمک‌ها به حلب اعمال شود.
 
ارتش سوریه چندین بار پیشنهاد خروج امن افراد مسلح و تروریست‌ها از این شهر را داده است.
 
دولت سوریه طی توافق‌های آتش بس گذشته حتی گذرگاه‌هایی برای خروج افراد غیر نظامی از مناطق محاصره شده ایجاد کرده بود، ولی با مخالفت گروه‌های مسلح روبه رو شد.
 
دو هفته پیش نیز «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بعد از آن که از دولت سوریه خواست خروج امن افراد مسلح محاصره شده در حلب را تضمین کند، شخصا اعلام کرد که برای حفظ جان این افراد و جلوگیری از حمله به آن‌ها حاضر است با آن‌ها تا ریف شمالی ادلب همراه شود.
 
از سوی دیگر، شبکه خبری «روسیا الیوم» ساعاتی پیش گزارش داد که 5 کشور روسیه، آمریکا، ترکیه، عربستان و قطر در نشست آتی «ژنو» موضوع جدا کردن معارضان از تروریست‌ها در حلب را بررسی خواهند کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس