کد خبر 644762
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

خبرنگاران یک روزنامه اسرائیلی با سفر به عربستان با وزیر خارجه این کشور مصاحبه کردند. وزیر خارجه نیز ضمن پیشنهاد مجدد صلح به تل‌آویو گفته مسئله سوریه و یمن ضرورت بیشتری در مقایسه با فلسطین دارد.

 به گزارش مشرق، بعد از سفر سرلشگر «انور عشقی» مشاور سابق پادشاه عربستان به اراضی اشغالی و دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی جهت تلاش برای عادی‌سازی روابط ریاض با تل‌آویو و همچنین رفع فیلتر شدن وبگاه روزنامه «جروزالم پست» در عربستان، اکنون وزیر خارجه این پادشاهی با یک روزنامه اسرائیلی مصاحبه کرد.

هیئتی از روزنامه معاریو به ریاست «جدعون کوتص» به عربستان سفر کرده و «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی در مصاحبه با این روزنامه درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای از جمله بحران یمن و طرح صلح عربی جهت پایان دادن به منازعه اسرائیل با فلسطین [و جهان اسلام] صحبت کرده و از رژیم صهیونیستی خواست تا از فرصتی که برای قبول طرح صلح عربی دارد استفاده کند.

در حالی که پادشاهی سعودی از فروردین سال گذشته در تجاوز نظامی آشکار جنگ نابرابری را علیه مردم یمن آغاز کرده و با حملات هوایی تا کنون بیش از 10هزار نفر را به کام مرگ کشانده اما الجبیر با بیان اینکه طرح صلح عربستان هنوز پابرجاست، گفت: «عربستان نگران آنچه است که در یمن و سوریه اتفاق می‌افتد».

وزیر خارجه عربستان افزود: «عربستان به تلاش برای راهکار مسالمت‌آمیز جهت پایان دادن به بحران سوریه ادامه می‌دهد اما باید با تهدید تروریستی داعش مقابله کرد. وضعیت یمن و تهدیدات تروریستی اولویت عربستان سعودی است و برای اقداماتش در این زمینه‌ها از اسرائیل کمک گرفته است.»

الجبیر در این مصاحبه، تلویحا اظهارات وزیر خارجه بحرین درباره تلاش کشورهای عضو شورای خلیج فارس برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی «گنبد آهنین» از طریق کشور سوم از رژیم صهیونیستی جهت مقابله با تهدیدات ایران را تایید کرده و گفت اشتراک منافعی میان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در مقابله با ایران بوجود آمده و آمریکا نیز وعده داده امنیت عربستان را تامین کند.

همچنین روزنامه الاخبار لبنان با اشاره به این مصاحبه، نوشته است که «همزمان با تعمد اسرائیل در کشتار فلسطینی‌ها و تخریب خانه‌هایشان و حلال شمردن مقدسات اسلامی، عربستان در قالب مصاحبه وزیر خارجه‌اش با روزنامه اسرائیلی معاریو، پیشنهاد صلحش با دشمن را تکرار کرده و در جنگش علیه یمن از حمایتش برخودار شده و تمایلش را برای خرید سامانه ضدموشکی (گنبد آهنین) اسرائیل در مقابله با ایران، نشان داده است».

الاخبار افزود: عادل الجبیر پیام صلح عربستان را دوباره برای اسرائیل ارسال کرد و از تل‌آویو خواست که فرصت را غنیمت بشمارد و طرح صلح عربستان را بپذیرد که در سال 2002 مطرح کرد. به گفته الجبیر، این طرح بر خلاف همه تحولات، هنوز روی میز است.

الاخبار نوشت: روزنامه معاریو گزارش کرد کرده که عربستان پرونده بحران سوریه را اکنون از مسئله فلسطین ضروری‌تر می‌بیند و وضعیت در یمن و خطر تروریسم در رأس اولویت‌های عربستان است و طبق اطلاعات بین‌المللی عربستان از اسرائیل برای جنگ در یمن کمک‌هایی دریافت کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن از اصفهان ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    ال یهود ( ال سعود) از اول هم با صهیونیستها مشکلی نداشتند و با راغ سبز آنها فلسطین اشغال شد. در جنگ های اعراب و صهیونیستها هم این خاندان بیشتر به صورت نمایش حضور دارند.
  • hkjjk ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    مصاحبه کاملش رو بزارین لطفا..
  • ماني ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    1 0
    مرتيكه اشبه بالنساء!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس