فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: گفتمان اعتدال و اعتدال‌گرایی به هیچ وجه به عنوان یک گفتمان سیاسی مطرح نیست.

به گزارش مشرق، صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در نشست «پوپولیسم انتخاباتی در ایران» که بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، 27 مهر) در محل خبرگزاری موج برگزار شد، با بیان اینکه گفتمان اعتدال و اعتدال‌گرایی به هیچ وجه به عنوان یک گفتمان سیاسی مطرح نیست، اظهار کرد: این تاکتیک روحانی بود تا حمایت اصولگرایان را برای خود جذب کند.

زیباکلام با بیان اینکه معتقدم حقایق در مورد سال 88 بررسی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مورد تقلب در انتخابات سال 88 تردید دارم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه شاید احمدی‌نژاد در انتخابات شوراها موفقیت کسب کند، گفت: طراحی این موضوع با خود او نیست. احمدی‌نژاد به هیچ وجه قائل به کار حزبی و تشکیلاتی نیست.

وی افزود: اگر امروز رای‌گیری شود احمدی نژاد بین 15 تا 20 میلیون رأی دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در روحانی نمی‌توان هیچ تعریفی از پوپولیسم و کاریزماتیک یافت کرد، گفت: خودفریبی است اگر بگوییم که روحانی آمده تا چیزی به نام اعتدال و اعتدال‌گرایی را به عنوان یک جریان سیاسی مطرح کند.

زیباکلام با اشاره به پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس سال 94 افزود: به نظر من پیروز قطعی انتخابات سال 96 اصلاح‌طلبان خواهند بود و شاهد مثال آن اینکه نمایندگان دسته چندم اصلاح‌طلبان در تهران موفق شدند در انتخابات سال 94 بر اصولگرایان پیروز شوند.

وی با اشاره به عملکرد نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس دهم اظهار کرد: از آغاز مجلس دهم تا به امروز یک نطق خوب راجع به مسائل کشور از اصلاح‌طلبان نداشته‌ایم.

قرار بود موضوع «پوپولیسم انتخاباتی در ایران» با حضور عبدالرضا داوری از حامیان فکری رئیس‌جمهور سابق و زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب به صورت مناظره برگزار شود که به دلیل عدم حضور داوری این مناظره لغو و به صورت نشست برگزار شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس