یکی از طرح های عمده و مهم سیامک نمازی در قالب اعمال تحریم های گسترده و سنگین علیه ایران، پروژه‌ مشترک وی با مرکز ویلسون با موضوع تحریم دارویی ایران بود.

به گزارش مشرق، چند روز پیش بود که تریتا پارسی مدیر نایاک، در توئیتر خود نوشت: «امروز دقیقاً یک سال از زندانی شدن به‌ناحق دوستم سیامک نمازی در ایران می‌گذرد. ایران باید او و پدرش را آزاد کند. همین‌الان.» مضمون این پیام در صفحه دو تابعیتی‌های دیگری نیز دیده شد. دو تابعیتی‌هایی که هریک در حوزه‌ متفاوتی فعالیت دارند؛ اما سیامک نمازی کیست؟ چرا گستره افراد مرتبط با او و نگران نسبت به حال او، این‌قدر متفاوت است.
 
؟ جزئیات جدید از تلاش سیامک نمازی برای نفوذ در ساختار اقتصادی ایران/دلیل جنجال رسانه‌ های غربی برای آزادی عنصر نفوذی سیا چیست؟+تصاویر

 

سیامک نمازی و تریتا پارسی در ایران

حضور در نایاک

سیامک نمازی چند سال پیش از فتنه ۸۸ راهی آمریکا شد و مستقیم در ساختار تشکیلات ضد امنیتی نایاک وابسته به وزارت خارجه آمریکا در کنار تریتا پارسی جاگیر شد. خانواده نمازی- خواجه‌پور نیز چند سال پس از افشای شبکه نفوذشان در سال ۸۸، به‌رغم دریافت احکام قضایی با مساعدت دولت‌های غربی از کشور متواری شدند و مستقیم به نایاک و ویلسون سنتر پیوستند.

جزئیات جدید از تلاش سیامک نمازی برای نفوذ در ساختار اقتصادی ایران/دلیل جنجال رسانه‌ های غربی برای آزادی عنصر نفوذی سیا چیست؟+تصاویر

اعضای نایاک در کنار شیرین عبادی

سیامک نمازی، با استفاده از موقعیت برتر و امنیت نفوذی‌های آمریکا موفق شده بود دوره‌های آموزش سیاست خارجی در اندیشکده‌های وودرو ویلسون و NED را به پایان برساند، او ارتباط مستقیم و خوبی با «تریتا پارسی»، مدیر نایاک داشت. پارسی اکنون با استفاده از گری سیک و برژینسکی یک تشکیلات نوپا به نام «نایاک» را با کمک باقر نمازی، به راه انداخته بود. نایاک از ارتباطات گسترده‌ای با برخی دیپلمات‌های ایرانی که رفت و آمد زیادی به بنیاد برادران راکفلر داشتند، برخوردار بود و از هر دو طرف ایرانی و آمریکایی به نمازی‌ها نزدیک بود.

ماموریت اقتصادی سیامک نمازی در ایران چه بود؟

خانواده نمازی در طول فعالیت دو دهه گذشته خود در مسیر تهران – واشنگتن زمینه‌ نفوذ برخی شرکت‌های مغرض غربی به زیرساخت‌های صنعتی کشور را فراهم کرده‌اند.

سیامک نمازی فعالیت اقتصادی خود را به طور رسمی با شرکت آتیه بهار با کمک و همراهی پدرش –باقر نمازی- که ارتباط خوبی با بدنه دولت کارگزاران گرفته بود، آغاز کرد تا در زمینه های بسیار متنوعی اقدام به فعالیت کند از جمله مشاوره اقتصادی به شرکت‌های تجاری با تمرکز بر بازار ایران و ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های نیروی انسانی، استراتژی‌، حقوق و منابع انسانی .

6001

اما آتیه خیلی زود به دلال و واسطه ورود شرکت‌ها و برندهای خارجی به کشور تبدیل شد و همزمان با راه‌اندازی بخشی تحت عنوان «مشاوره راهبری صنعت نفت ایران» با ارتباطاتی که با مسؤولین وقت وزارت نفت و همچنین شرکت‌های نفتی چندملیتی داشت، در این حوزه نیز به دلالی مشغول شد

شرکت‌های گروه آتیه بهار با استفاده از مجموعه اقمار شرکت های وابسته و منسجمی که شکل داده بود توانس در حوزه های مختلفی وارد شود و رابط بسیاری از کمپانی های بزرگ غربی شود. این گروه همزمان با پیش‌برد اهداف آموزشی در حوزه‌های خانواده، فرهنگ و اجتماع، در زمینه نفوذ اقتصادی نیز بیش از دو دهه سابقه فعالیت دارد و خود را به تنها کانال یا یکی از معدود کانال‌های ورود شرکت‌های خارجی به اقتصاد ایران تبدیل کرده است.

جزئیات جدید از تلاش سیامک نمازی برای نفوذ در ساختار اقتصادی ایران/دلیل جنجال رسانه‌ های غربی برای آزادی عنصر نفوذی سیا چیست؟+تصاویر

باقر و سیامک نمازی که هر دو به دلایل امنیتی در ایران بازداشت هستند

سیامک نمازی به همراه پدر و برادرش (بابک)به واسطه رانت اطلاعاتی- اقتصادی دوره کارگزاران، به محض بازگشت از آمریکا به کشور، لابی دلالی وسیعی را در کشور به راه انداختند. به نحوی که تقریبا اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های سرمایه گذار نفتی چون استات اویل، BP ،شل، OMV؛ شرکت‌های دارویی مهمی مانند گلاکسو اسمیت کلاین، شرینگ، بایر، سانوفی اونتس و فاربو؛ صنایعی همچون کاترپیلار، دایملر کرایسلر، ،تویوتا، میتسوبیشی، هوندا، رنو، بی ام و؛ صنایع مخابراتی مثل MTN، نوکیا، ودافون، زیمنس؛ صنایع غذایی همچون نستله، صافولا، هوکلند، میگراس، تتراپک و شرکت چندملیتی دخانیات بریتیش امریکن توباکو به واسطه خدمات دلالی آن‌ها به بازار ایران راه یافته اند. در حالیکه این شرکت ها پس از تحریم به راحتی و با وارد کردن هزینه های سنگین اقتصادی به ایران بدون پرداخت غرامت، فعالیت های اقتصادی خود در ایران را متوقف کردند.

نقش سیامک نمازی در تحریم علیه ایران

در سال ۲۰۰۶ و پس از ارجای پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل، یک سازمان آمریکائی به‌نام «شبکه ۲۰/۲۰» تصمیم گرفت تا برای کمک به سیاستمداران و افکار عمومی آمریکا وارد عمل شود. برای انجام درست  این پروژه قرار شد تا اعضای هیئت اعزامی قبل از سفر، ملاقات و دیدارهائی با صاحب نظران مسائل ایران داشته باشند. افرادی چون «گری سیک»، «ریچارد مورفی» و سیامک نمازی از جمله سخنرانان این نشست‌ها هستند. سیامک همواره نقش پل ارتباطی برخی عناصر بدنام در داخل کشور را با دولت آمریکا بازی کرده و رانت وی و خانواده‌اش زمینه‌ساز نفوذ نرم آمریکا در ایران بوده است.

جزئیات جدید از تلاش سیامک نمازی برای نفوذ در ساختار اقتصادی ایران/دلیل جنجال رسانه‌ های غربی برای آزادی عنصر نفوذی سیا چیست؟+تصاویر

یکی از طرح های عمده و مهم سیامک نمازی در قالب اعمال تحریم های گسترده و سنگین علیه ایران، پروژه‌ مشترک وی با مرکز ویلسون با موضوع تحریم دارویی ایران بود. پروژه‌ای که چندین ماه وقت سیامک نمازی را در ایران گرفت. ساعت‌ها جلسه‌ با فعالان دارویی در داخل ایران، محصولی را رقم زد که سازمان‌های امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای دسترسی به آن، ریسک فرستادن دوباره سیامک نمازی را به ایران پذیرفته بودند.

سیامک نمازی به دنبال ارائه‌ راهکار برای تنگ کردن حلقه‌ تحریم‌های دارویی در ایران بود. هرچند که این اقدام غیرانسانی او را برخی از اطرافیانش خدمت به مردم ایران تعریف کردند!

چرا سیامک نمازی برای غرب اهمیت دارد؟

افرادی مانند اعضای خانواده نمازی دقیقا همان نقشی را ایفا می‌کنند که جاسوسان سیا در خاک دیگران کشورها دنبال می‌کنند. تنها تفاوت این افراد با اعضای شبکه‌های جاسوسی در شیوه خلاقانه ورود آنها به محافل سیاسی و امنیتی و نفوذ در قالب سازمان‌های بین‌المللی به زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی کشورهاست.

جزئیات جدید از تلاش سیامک نمازی برای نفوذ در ساختار اقتصادی ایران/دلیل جنجال رسانه‌ های غربی برای آزادی عنصر نفوذی سیا چیست؟+تصاویر

بررسی پرونده حضور سیامک نمازی و خانواده اش در ایران که از دهه هفتاد شروع شد، نشان دهنده تلاش سرویس های جاسوسی غرب و رژیم صهیونیستی برای نفوذ در ساختار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران می باشد. نفوذی که قطعا با غفلت،ساده لوحی و خیانت برخی افراد داخلی شکل گرفته است.

نفوذ ساختاری و هدفمند در ایران و ارائه اطلاعات دقیق درباره عرصه های مختلف فعالیت های کشور، سیامک نمازی را به مهره کلیدی برای غرب تبدیل کرده بود. شاهد این مدعا می تواند موضع گیری رسانه های خارجی(واشنگتن پست، بی بی سی و غیره)، شخصیت ها و سیاستمداران غربی(نمایندگان کنگره،اعضای نایاک،همسر محمدعلی و غیره) درباره دستگیری نمازی در ایران باشد.

 
 
منبع: پایگاه نفوذ
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    درود بر دستگاههای امنیتی که جلوی نفوذ بیگانگان را گرفته اند
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    2 0
    مرگ بر خائنین به خاک و مردم ایران
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    1 0
    اعدامش کنید کاری هم به جنجال های رسانه ای نداشته باشید مردم در کنارتان هستند
  • زهرا ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    آدم چقد باید پست باشه که علیه مردمش کار کنه
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    از این اصلاح طلبا خیری به ما نرسیده
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    \ازبرادران عزیز وهوشیار سپاه پاسداران تشکر می کنیم
  • ناشناس ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    مرگ بر خائنین به خاک و مردم کشور جمهوری اسلامی ایران والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس