مدتی بود که می­ دیدیم مصطفی غذا نمی­ خورد. وقتی دقیق شدیم، فهمیدیم که چون ما غذا را در آن وضعیت جنگی به هر طریقی مثلا با دست می­خوریم، باعث شده که مصطفی غذا نخورد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - جانباز، فیروز احمدی از دیدبان های لشکر 10 سید الشهدا علیه السلام و تیپ 110 خاتم الانبیاء (ص) در خاطره ای، یاد یکی شهید دیدبان را برایمان زنده کرد. وی به خبرنگار مشرق گفت:

چه خوب است یادی هم شهدای دیدبان­ لشکر 10 کنیم. یکی از آن­ها «مصطفی رمضانی» بود. مصطفی اولین شهید دیدبانی و یکی از منظم­ ترین و تمیزترین دیدبان­ ها بود. وقتی که به دیدبانی آمد، نمی­ دانستیم که فرزند یکی از سرهنگ­ های ارتش است و بعدها فهمیدیم که نظم و انضباطش را از پدر عزیزش آموخته. او حتی در مرخصی­ ها هم مقید بود که مثلا 45 روز کامل در منطقه باشد و بعدش به مرخصی می­ رفت. کارهایش را کاملا منظم و دقیق انجام می­ داد.

شهیدی که رعایت بهداشت در جبهه حساس بود + عکس 
شهید رمضانی، نفر وسط

مدتی بود که می­ دیدیم مصطفی غذا نمی­ خورد. وقتی دقیق شدیم، فهمیدیم که چون ما غذا را در آن وضعیت جنگی به هر طریقی مثلا با دست می­ خوریم، باعث شده که مصطفی غذا نخورد. مثلا یک بار «پیرهادی» غذا را با دست­هایش توی ظرف­ ها می­ ریخت و به بچه­ ها می داد. مصطفی رو به او کرد و گفت: پیرهادی! دستهات را شسته ای؟... پیرهادی هم به شوخی گفت: نه!... خلاصه همین شد که مصطفی آن روز هم غذا نخورد.

من خیلی به مصطفی علاقه داشتم. عملیات پدافندی والفجر 4 بود. یک روز که از خط برگشتم، دیدم بچه­ ها حالت خاصی دارند. پرسیدم: مصطفی کو؟... طه حسینی گفت: مصطفی شهید شد...

مصطفی مرخصی گرفته بود تا به تهران برود. در خط بود که اعلام کردند تدارکات حلیم می دهد. مصطفی با برادر اجاقی و با یکی از جیپ هایی که سلاح 106 را از رویش برداشته بودند، در منطقه لَری به طرف تدارکات رفتند و برای بچه ها حلیم گرفتند. در راه برگشت بودند که به خاطر لغزندگی جاده، جیپ چپ کرد و مصطفی رمضانی آنجا به شهادت رسید.

شهیدی که رعایت بهداشت در جبهه حساس بود + عکس 
سرهنگ رمضانی، پدر شهید مصطفی رمضانی

وقتی که مصطفی شهید شد، پدرش به یک مأموریت خارج از کشور رفته بود. وقتی برگشت، خبر داشت که پسرش شهید شده. گویا در خواب متوجه شهادت مصطفی شده بود.

شهیدی که رعایت بهداشت در جبهه حساس بود + عکس
شهید مصطفی رمضانی؛ نفر دوم، ایستاده از راست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس