استاد «حبیب‌الله صادقی» از 25 سال گذشته عهد کرده تا در شام غریبان هر سال قلم به دست بگیرد و یکی از صحنه‌های واقعه عاشورا را به تصویر بکشد.

عهد جالب یک نقاش در شام غریبان/ پیمان با سیدالشهدا (ع) ۲۵ ساله شدبه گزارش مشرق، استاد «حبیب‌الله صادقی» از طراحان و نقاشان متعهد کشورمان است؛ وی عهد کرده تا در شام غریبان هر سال قلم به دست بگیرد و یکی از صحنه‌های واقعه بزرگ عاشورا را به تصویر بکشد که این عهد در شام غریبانی که گذشت، 25 ساله شده است.

وی تابلوی شام غریبان امسال را به تصاویری از حضور حضرت علی‌اکبر (ع) در کربلا اختصاص داده است.

عهد جالب یک نقاش در شام غریبان/ پیمان با سیدالشهدا (ع) ۲۵ ساله شد
اثر «استاد صادقی» با عنوان گهواره خونین

 استاد صادقی اظهار داشت: شام غریبان امسال بعد از عزاداری و سینه‌زنی، ساعت 11 شب به سراغ وسایل کار رفتم و تا نزدیک اذان صبح طرح اولیه تابلویی از حضرت علی‌اکبر (ع) را به روی بوم کشیدم.

وی ادامه داد: تا اربعین حسینی طراحی و فرم‌بندی این اثر را کار می‌کنم و به مدت یک سال روی همین تابلو به جزئیات می‌پردازم؛ در واقع طی یک سال نوکر امام حسین (ع) و فرزندش بر روی این بوم هستم.

این نقاش پیشکسوت درخصوص محتوای اثر گفت: در این اثر به اذن حضرت علی‌اکبر (ع) از پدر برای ورود به میدان، نبرد ایشان، لحظه شهادت و حضور امام حسین (ع) بر بالین جوانشان، دعوت از جوانان بنی‌هاشم برای انتقال پیکر حضرت علی‌اکبر (ع) به خیمه‌ها اشاره می‌شود.

وی یادآور شد: این اثر با تکنیک نگارگری آماده می‌شود و بنده در این تابلو، وقایع را از نگاه فرشتگان الهی به تصویر می‌کشم.

عهد جالب یک نقاش در شام غریبان/ پیمان با سیدالشهدا (ع) ۲۵ ساله شد
اثر استاد صادقی با عنوان قتلگاه

 استاد صادقی خاطرنشان کرد: تداوم و استمرار هر کار خوبی، تأثیرگذاری آن را بیشتر می‌کند؛ هر سال شاهد هستیم که مردم به مدت 40 روز سینه‌زنی و عزاداری می‌کنند و این برنامه می‌ماند تا محرم سال آینده. در حالی که همه روزهای عمرمان را باید به یاد عاشورا باشیم.

عهد جالب یک نقاش در شام غریبان/ پیمان با سیدالشهدا (ع) ۲۵ ساله شد

عهد جالب یک نقاش در شام غریبان/ پیمان با سیدالشهدا (ع) ۲۵ ساله شد

بر اساس این گزارش، از دیگر کارهای استاد صادقی که در شام غریبان آماده شده می‌توان به «گهواره خونین»، «فرات تشنه می‌ماند»، «عصر عاشورا» و «محاصره»، «گودال قتلگاه» و «زینب (س) در کاخ یزید» اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    خدا حفظشون کنه. کاراشون خیلی زیباست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس