کد خبر 643135
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

انس بن الحرث در روز عاشورا در حالی که شالی بر کمر بسته و ابروان سپیدش را با پیشانی بند بسته بود وارد میدان شد. او پس از قره بن ابی قره الغفاری به میدان شتافت و پس از کشتن چهارده یا هجده تن به شهادت رسید.

حسینیه مشرق - انس بن الحرث(حارث) بن نبیه بن کاهل بن عمرو بن مصعب(صعب) بن اسد بن خزیمه (حزیمه) اسدی کاهلی (کاهل تیره ای از بنی اسد است) که با عناوین انس بن ابی سحیم (سلیم)، مالک بن مالک بن انس و انس بن کاهل اسدی از وی یاد شده است.

برخی زمان پیوستن انس بن الحرث(حارث) بن نبیه بن کاهل را در قصر بنی مقاتل و بسیاری در کربلا، حدود روز ششم دانسته‌اند. انس بن الحرث در روز عاشورا در حالی که شالی بر کمر بسته و ابروان سپیدش را با پیشانی بند بسته بود وارد میدان شد. او پس از قره بن ابی قره الغفاری به میدان شتافت و پس از کشتن چهارده یا هجده تن به شهادت رسید.

انس بن الحرث(حارث) در غزوات پدر و حنین شرکت داشت به همین دلیل مورخان سن وی را باید حدود 80-78 سال عنوان کردند. خود و پدرش از اصحاب پیامبر بودند. او راوی روایات پیامبر بوده است. پدرش حارث از اصحاب صفه بوده است. انس در غزوات بدر و حنین و در عصر امیرمومنان و امام حسن(ع) یاور آنان بود. انس عابد و زاهد بود. بصیر در دین و قرآن شناس، حافظ و قاری و شجاع و جنگاور و پاکباز بود.

انس در کربلا ماموریت یافت تا پیام امام حسین(ع) را به عمر سعد برساند. او بر عمر سعد سلام نکرد. عمر سعد پرسید چرا سلام نکردی؟آیا ما را کافر و منکر خدا پنداشته اید؟ گفت: چگونه منکر خدا و پیامبر نیستی که برای ریختن خون فرزند پیامبر کمر بسته‌ای؟ عمر سعد سر به زیر انداخت و سپس گفت: به خدا سوگند، می دانم که قاتل حسین و یارانش در دوزخ است، ولی فرمان عبیدالله باید اطاعت شود.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس