کد خبر 642972
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

دوربین های رسانه ملی تاسوعا و عاشورای امسال در هر نقطه ای از کشور و حتی جهان که خیمه عزای امام حسین (ع) برپا بود حاضر شدند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برای انعکاس این شور حسینی که هر سال با شکوه و عظمت بیشتری در نقاط مختلف ایران و دیگر کشور های جهان برپا می شود امسال برنامه ریزی تازه ای صورت گرفت.

فعال ترین گروه های ارائه کننده تصویر در این روز ها، شبکه های استانی صدا و سیما بودند که از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین شهر کشور و از مرزهای غربی تا شرق ایران اسلامی را تحت پوشش قرار دادند و هرجا خیمه عزای امام حسین (ع) برپا بود تصویر برداران رسانه ملی از آن غافل نشدند.

 نمایی از عاشورای جهانی در قاب تلویزیون

قاب های شبکه های تلویزیونی یک، دو، سه، چهار، پنج، خبر و شما از روز تاسوعا به طور هماهنگ و برنامه ریزی شده، پخش تصاویر عزاداری های مردم را در شهر های مختلف ایران اسلامی آغاز کردند.

امکانات فنی رسانه ملی اجازه پخش همزمان تصاویر عزاداری در چندین شهر را به استودیوهای پخش می داد و مخاطبان در هر لجظه توانستند به طور زنده از ارومیه گرفته تا چابهار و از رشت و گرگان گرفته تا خرمشهر و بوشهر، در عزای مردم آن دیار شریک شوند.

نمایی از عاشورای جهانی در قاب تلویزیون

اظهار رضایت مخاطبان از این پوشش رسانه ای از روز های تاسوعا و به ویژه عاشورا باعث شد همکاران فنی و تولیدی این سازمان در تهران و مراکز استانی ، احساس کنند تلاش چند روزه شان برای هماهنگی، تولید و ارسال این تصاویر قبول درگاه خاندان عصمت و طهارت علیهماالسلام قرار گرفته است.

568 ارتباط رنده تصویری دستاورد این زحمات، تنها در روز عاشورا بود که طی آن از ندای لبیک یا حسین غیورمردان آذربایجانی گرفته تا فریاد های پرهیبت مردم لرستان در رثای «ابالفضل العباس» و از مویه های آهنگین مردم جنوب گرفته تا نوحه های موزون مردم یزد در عزای حسین ابن علی (ع) در قاب شبکه های تلویزیونی نقش بست.

شهر های مشهد، قم و شیراز که به واسطه وجود حرمین شریف همواره مرکزی برای عرض ارادت و تسلیت به خاندان عصمت و طهارت (ع) هستند این روزها مملو از جمعیت عزاداران بوده اند و تصاویر پخش شده از این شهر ها شکوه عظمت خاصی به قاب تلویزیون داده اند.

امسال فعال شدن دوربین های رسانه ملی اجازه نداد تا عزاداری خالصانه مردم زابل و زاهدان و کرمان، نوحه های عاشقانه و محلی مردم خطه شمال کشور ، اظهار ارادت بی تکلف کردهای عاشق ائمه اطهار (ع) و حتی شورهای حسینی در خارج از مرزهای ایران اسلامی از نگاه مخاطبان پنهان بماند.

بخش های مختلف خبری صدا و سیما و همچنین برخی از شبکه ها امسال با پخش تصاویر عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نقاط مختلف جهان نشان دادند که ندای لبیک یا حسین هر روز در جهان گسترده تر می شود و بلند تر به گوش می رسد.

اوج این اتفاق در ظهر روز عاشورا بود که نماز ظهر عاشورا با شکوه و جلال خاصی در قاب تلویزیون نمایش داده شد.

نمایی از عاشورای جهانی در قاب تلویزیون

شبکه یک سیما امسال اولین نماز پر شکوه جماعت را در ظهر عاشورا از زاهدان پخش کرد و هرچه خورشید در افق شهر های مختلف ایران اسلامی به اوج نقطه خود در آسمان می رسید، دوربین ها و واحد های سیار صدا و سیما نیز آماده انعکاس نماز دشمن شکن ظهر عاشورا با حضور قشرهای مختلف مردم عزادار بودند و این پخش زنده در قاب های شبکه های مختلف تا هنگام عزیمت خورشید ازبارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ادامه داشت و با انعکاس نماز زائران کربلای معلی به پایان رسید.

امسال بسیاری از شبکه ها با برقراری ارتباط با استودیوهای مختلف صدا و سیما در اطراف حرم های باصفای حضرت ابالفضل العباس(ع) و امام حسین (ع) مخاطبان خود را به زیارتی معنوی دعوت کردند و امکان عرض ارادت آنان را از طریق دوربین های تلویزیونی فراهم آوردند.

این ارتباط ها و پخش تصاویر در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و ویژه برنامه های تلویزیونی از حال و هوای کربلای معلی برای مخاطبان گزارش هایی را تهیه خواهند کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس