کد خبر 642897
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۷

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا بامداد شنبه به «ان‌بی‌سی‌نیوز» گفته‌اند دولت رئیس‌جمهور «باراک اوباما» در تدارک یک حمله سایبری مخفیانه علیه روسیه است.

به گزارش مشرق، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا بامداد شنبه به «ان‌بی‌سی‌نیوز» گفته‌اند دولت رئیس‌جمهور «باراک اوباما» در تدارک یک حمله سایبری مخفیانه علیه روسیه است. 

این حملات در صورت وقوع پاسخ واشنگتن به ادعاها درباره دخالت ادعایی روسیه در فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواهند بود.

کاخ سفید شنبه هفته گذشته رسماً دولت روسیه را به سرقت و افشای ایمیل‌های کمیته ملی حزب دموکرات و برخی از دیگر نهادها و افراد آمریکایی متهم کرد. 

در بیانیه مشترک هفته گذشته «جمیز کلاپر»، مدیر اطلاعات ملی و اداره امنیت داخلی آمریکا ادعا شده که هدف از انتشار ایمیل‌ها در وب‌سایت‌های متعدد «دخالت در فرایند انتخابات (ریاست‌جمهوری) آمریکا» است. 

مقام‌های فعلی و سابق مطلع از این موضوع به «ان‌بی‌سی‌نیوز» گفته‌اند که کاخ سفید از سازمان سیا خواسته گزینه‌هایی برای انجام عملیات مخفیانه گسترده جهت حمله و «شرمسار کردن» رهبران کرملین ارائه کنند.

منابع مورد استناد رسانه آمریکایی، اقداماتی که سیا در حال بررسی آنها است را به طور دقیق، تشریح نکرده‌اند. آنها علی‌رغم این می‌گویند سازمان سیا هدف‌های حمله را انتخاب کرده و در حال انجام تدارکات لازم برای آغاز عملیات است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس