عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع): اگر انقلاب ما موفق شده است که در برابر همه توطئه های جهانی ایستادگی کند به خاطر درس و الگو گرفتن از سیدالشهدا (ع) و قیام ایشان بوده است.

به گزارش مشرق، محمدحسین رجبی دوانی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما گفت: دین مبین اسلام عالی ترین و کامل ترین دین الهی است که برای هدایت بشریت تا پایان جهان به انسان ها عرضه شده است.

وی ادامه داد: پس از رحلت رسول اکرم (ص) کج روی ها و انحرافاتی ایجاد و ارزش های دوران پیامبر رنگ باخت و دنیا طلبی و اشرافی گری حاکم شد.

رجبی گفت: حضرت علی (ع) تلاش کرد ارزش های الهی را احیا و حاکم کند امّا مانع شدند و با شهادت ایشان، معاویه دین مردم را خرید.
وی افزود: ریشه فتنه جمل ، قطع کردن منافع نامشروع عده ای خاص بود که آن منافع را خود حق می دانستند. 

این استاد دانشگاه اضافه کرد: امیرالمومنین (ع) حتی اموال بدست آمده از رانت های قبلی آنان را هم به بیت المال برگرداند و حتی به برادرش عقیل هم اندکی از مال بیت المال نداد.

رجبی با اشاره به حقوق های نامتعارف برخی از مدیران گفت: امروز متأسفانه در جامعه ما مانند همان قضیه عملی و قوانین غلطی اجرا می شود که به نوعی خیانت در بیت المال است.

وی افزود: برخی مقامات ما به جای اینکه بگویند غارتگری بیت المال صورت گرفته، می گویند این حقوق ها بر اساس قوانین اما نامتعارف بوده است که این، فریب دادن و توهین به شعور مردم فهیم ماست.

رجبی با ابراز تعجب از اینکه مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه در برابر چنین کاری سکوت می کنند، ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید به اعتماد مردم خدشه وارد شود و این یک اصل است زیرا سرمایه اجتماعی ما مردم هستند.

وی تاکید کرد: نباید به خاطر منافع عده ای خاص، سرمایه عظیم اعتماد مردمی را قربانی کنیم و این کار خیانت است.

رجبی گفت: رهبری فرمودند این افراد باید برکنار شوند و  اموال این عدّه باید به بیت المال برگردانده شود و آنها مجازات شوند امّا در عمل چنین چیزی را نمی بینیم.

این کارشناس تاریخ اسلام افزود: در زمان امام حسین (ع) هم رؤسای قبایل کوفه با آنکه حق را می شناختند امّا به جنگ حق آمدند و در فتنه 88 هم لقمه های حرام بودکه باعث شد تکیه های عزای امام حسین (ع) را آتش زد و در مقابل نماد دین و ولایت ایستادند و آتش افزوزی کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه لقمه های حرام کار را به خیانت به نظام و خیانت و فشار به مردم رساند، گفت: در جریان فتنه سال 1388 با آمریکایی ها مکاتبه کردند و از او خواستند تا می تواند به نظام فشار وارد کند.
 
رجبی با بیان اینکه باید معارف دینی ، الهی و ارزش ها را به درستی ترویج کنیم، افزود: سازمان صدا وسیما در این زمینه مسؤلیتی بسیار خطیر دارد برای مثال صدا و سیما به درستی اصول حجاب را بازگو نکرده است.

وی با بیان اینکه مردم باید مطمئن باشند که با رانت خوار برخورد می شود، گفت:‌ اگر با فساد به ویژه فساد اقتصادی مبارزه نشود، قبح خود را از دست می دهد.

این استاد دانشگاه افزود: اهل بیت (ع) سرمایه عظیمی برای ما هستند که می توانیم مشکلات خود را با روی آوردن به سنّت این بزرگواران حل کنیم.

رجبی با بیان اینکه اگر به تدابیر ولایت عمل می شد اختلاس سه هزار میلیارد تومانی اتفاق نمی افتاد، گفت: سازوکاری نداریم که بدانیم اگر به تدابیر رهبری عمل نشد باید چه کار کرد؟

وی ادامه داد: اگر مسئولان مانند مردم جایگاه ولایت و رهبری را پاس می داشتند، این مسایل و مشکلات را نداشتیم.

این استاد دانشگاه افزود: اگر انقلاب ما موفق شد در برابر همه توطئه های جهانی ایستادگی کند به خاطر درس و الگو گرفتن از سیدالشهدا (ع) بوده است.

رجبی در بخش دیگر با انتقاد از روش های برخی مجالس عزاداری اضافه کرد: مجالس قدیم، روحانی محور بود امّا اکنون روحانیت و واعظ در حاشیه قرار گرفته است و به جای شعور و پیام رسانی ها،بیشتر به شور توجه می شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت این مجالس عزاداری باید با روحانیت و مرجعیت باشد، گفت: اگر این مجالس به درستی مدیریت نشود به تحریف کشیده خواهد شد. 

عضو هئیت علمی دانشگاه امام حسین (ع) افزود: برخی شعرهایی که در مجالس عزاداری خواند می شود مصداق غلو و شرک است. 

رجبی اضافه کرد: بسیاری از درس ها و آموزه ها در قیام امام حسین علیه السلام وجود دارد که به اندازه کافی بررسی نشده است برای مثال بصیرت حضرت عباس (ع) باید برجسته شود نه فقط شجاعت و زیبایی آن حضرت . 

وی گفت : با الگوبرداری از ائمه علیهم السلام و عزاداری ها می توان ایده آل جامعه را ساخت.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آیدین ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    ای کاش مسوولین راه امام حسین رو میرفتن که شاهد چنین حوادثی نبودیم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس