کد خبر 642414
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

عزاداران حسینی به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع)، نماز ظهر عاشورا را با شکوه خاصی برگزار کردند.

به گزارش مشرق، همزمان با عاشورای حسینی شهر قم غرق در ماتم و عزا است و در جای جای این شهر مراسم‌های ویژه عاشورای حسینی برپا شده است.

از صبح امروز نیز دسته‌های عزاداری حرکت خود را از نقاط مختلف این شهر به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز کرده و در سوگ و شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش به سر و سینه می‌زنند و اشک ماتم می‌ریزند.

با فرا رسیدن ظهر عاشورای حسینی، مراسم‌های عزاداری در شهر مقدس قم متوقف شده و در جای جای این شهر نماز جماعت ظهر عاشورا برپا شده است.

در حرم حضرت معصومه(س) نیز با حضور هزاران نفر از عاشقانه سالار شهیدان، نماز ظهر عاشورا به امامت آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد.

در دفتر مقام معظم رهبری، بیوت مراجع تقلید و همچنین مساجد،‌تکایا و حسینیه‌‌های شهر مقدس قم نیز نماز ظهر عاشورا با شکوه و جلوه خاصی برگزار شد.

ستاد اقامه نماز، شهرداری و دیگر نهادهای استان نیز در نقاط مختلف این شهر تمهیدات لازم را برای برپایی نماز ظهر عاشورا از پیش اندیشیده بودند.

در روز عاشورا مراسم‌های عزاداری و حرکت دسته‌جات پس از اقامه نماز از سر گرفته شده و تا پاسی از شب با برگزاری مراسم شام غریبان ادامه خواهد داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس