کد خبر 642393
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: روز عاشورا از نظر دین و دیدگاه اهل‌سنت و مردم استان کردستان بسیار مقدس بوده و در کتاب‌های اهل‌سنت عظمت ماه محرم و روز عاشورا و محبت اهل‌بیت رسول اکرم(ص) کامل بیان شده است.

به گزارش مشرق، ماموستا فایق رستمی ضمن تسلیت به‌مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: مسئله واقعه کربلا، مسئله‌ای جهانی و برای تمام جامعه بشری واقعه‌ای دردناک و تلخ است و در دلِ مسلمانان دردی است که آن درد هیچوقت فراموش نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت روز عاشور در بین اهل سنت، گفت: روز عاشورا از نظر دین و دیدگاه اهل سنت و مردم استان کردستان خیلی مقدس بوده و در کتاب‌های اهل سنت، عظمت ماه محرم و روز عاشورا و محبت اهل‌بیت رسول اکرم(ص) کامل بیان شده است.

امام حسین(ع) در بین جامعه بشری از ارزش بالایی برخوردار است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرموده پیامبر اسلام(ص)، تصریح کرد: امام حسین(ع) با دست جنایت‌کاران و ظالمان آن دوران به درجه رفیع شهادت نائل شد و آنقدر در بین جامعه بشری و مسلمانان ارزشمند بود که رسول خدا(ص) نیز در این باره فرموده است کسی که من و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و پدر و مادر این دو نوه پاک را دوست داشته باشد، در روز قیامت همنشین و در درجه خود من است.

وی گفت: رسول‌اکرم(ص) خطاب به جامعه بشری فرموده است فرزندانتان را به محبت آل‌بیت رسول‌الله آموزش و ادب دهید.

ماموستا رستمی با اشاره به فرموده رسول اکرم(ص)، افزود: کسی که در راه دوس داشتن پیامبر (ص) و آل‌پیامبر جان خود را فدا کند، به درجه رفیع شهیدی نائل می‌شود و در دیدگاه و کتاب‌های اهل‌ سنت نیز همه این واقعیت‌ها وجود دارد.

وی اظهار داشت: رسول اکرم(ص) فرموده است اهل‌بیت من همانند کشتی نوح هستند، کسی که سوار کشتی شد و دست خودش را گرفت، رستگار و سعادتمند شده و کسی که جا ماند، آن انسان از بین رفته است. این به آن معناست که محبت و دوس داشتن آل پیامبر یکی از آن برنامه‌هاست که انسان را سعادتمند می‌کند.

امام شافعی ارادت خاصی به امام حسین(ع) داشت
               
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به یکی از شعرهای امام شافعی خاطرنشان کرد: از دیدگاه اهل سنت به این شیوه بیان شده است که برای عظمت و افتخار کردن به نوه پاک رسول اکرم(ص) کسی که در نماز بر پیامبر و آل‌بیت صلوات نفرستد نمازش قبول و صحیح نیست.

وی گفت: قیام امام حسین(ع) نه تنها برای اهل سنت بلکه برای تمامی جامعه بشری یک پیام جامع و جهانی است.

قیام امام حسین(ع) نماد ایستادگی و مقابله با ظلم و ستم و استبداد است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قیام امام‌حسین(ع) نماد ایستادگی، امربه‌معروف و نهی از منکر و مقابله با ظلم و ستم و استبداد است؛ هجرت امام حسین(ع) برای نشر و ترویج دین و رفع ظلم و درس عدالت بود.

وی گفت: شرکت در مراسم عزاداری حسینی، پیام معنویت، وحدت، اتحاد، کرامت، محبت بین مسلمانان و جامعه اسلامی و دوس داشتن و ارادت مسلمانان به ‌امام حسین(ع) را نشان می‌دهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس