کد خبر 642185
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شب تاسوعای حسینی با حضور گسترده شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مساجد، حسینیه ها و تکایای شهرهای انگلیس برگزار شد.

به گزارش مشرق، هزاران تن از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دوشنبه شب و در شب تاسوعا، در مرکز اسلامی انگلیس، مجمع جهانی اسلام، مسجد آیت الله خویی، مجمع امام حسین(ع) و مدرسه جمهوری اسلامی ایران در لندن به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.
 
مرکز اسلامی انگلیس در لندن نیز همانند شب های گذشته، شاهد حضور گسترده سوگواران و شیفتگان امامت و ولایت بود.
 
در مرکز اسلامی انگلیس پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر شمالی، در مورد ابعاد واقعه جان سوز کربلا و فلسفه قیام عاشورا و نیز جایگاه شهدا سخن گفت.
 
 عزاداری شیعیان مقیم انگلیس در شب تاسوعا +عکس
رییس مرکز اسلامی انگلیس گفت: همانطور که قرآن کریم می فرماید ، کسانی که در راه خدا کشته می شوند، مرده نیستند و بلکه زنده هستند.
 
دکتر شمالی با بیان اینکه روح وقتی که آفریده شد دیگر نمی میرد، و تنها این بدن انسان است که از بین می رود، گفت: اما فرق شهید و غیر شهید در این است که شهید زنده است و در بالاترین درجات و در کنار اولیاء الله نزد پروردگارش روزی می خورد.
 
 عزاداری شیعیان مقیم انگلیس در شب تاسوعا +عکس
در ادامه این مراسم، حاج مولایی از مداحان اهل بیت(ع) در لندن با قرائت نوحه و مرثیه سرایی به ذکر مصائب و مجاهدت های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و سوگواران حسینی به ویژه جوانان و نوجوانان حاضر در مراسم با سینه زنی، اشک ماتم ریختند و به عزاداری پرداختند.
 
 عزاداری شیعیان مقیم انگلیس در شب تاسوعا +عکس
مرکز اسلامی انگلیس همانند سال های گذشته، همگام با شیعیان سراسر جهان و برای تحقق رسالت دینی و فرهنگی خود وزنده نگه داشتن شعار و شعور اسلامی و حماسه کربلا، از اول دهه نخست ماه محرم الحرام، مراسم گسترده و چهارگانه عزاداری خود را به زبان های مختلف فارسی، انگلیسی، عربی و اردو آغاز کرده است. شیعیان مکتب مولی الموحدین حضرت علی(ع) در لندن و شهرهای اطراف و از همه ملیت های مسلمان از اول ماه محرم، هر شب با حضور عاشقانه خود در مراسم سوگواری حسینی در مرکز اسلامی انگلیس، عشق و ارادت قلبی خود به سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به اثبات می رسانند.
 
عزاداری شیعیان مقیم انگلیس در شب تاسوعا +عکس 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس