در شب نهم محرم الحرام، بیرق سرخ عاشقان اهل بیت (ع) و سوگواران مجاور آستان ملائک پاسبان رضوی به نشانه آغاز پرسوز و گدازترین آیین عزاداری جهان تشیع در مشهد برافراشته شد.

به گزارش مشرق، همزمان با شب تاسوعا، شهر مشهد رنگ عزا گرفت و عزاداران با به اهتزار درآوردن پرچم ها و به حرکت درآوردن علم ها در مقابل هیات های مذهبی و نواختن آهنگ کربلا به سوی مضجع شریف ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به حرکت درآمدند.
 
امشب صدای سنج و طبل هیات ها، زنجیر زنجیرزنان و نوحه نوحه خوانان نوای حزن انگیز نینوا را در شهر طنین انداز کرد و با این نوا، بغض بی پایان دلهای سوگواران حسینی ترکید و اشک از چشمان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سرازیر شد.
 
شهر مشهد در این شب پر سوز و گداز از همیشه سیاه تر است، سوگواران سیاه پوش حسینی در آستانه سالگرد رویداد بزرگ و جانسوز به سینه زده و اشک ماتم ریختند.
ایستگاه های صلواتی در گوشه و کنار خیابان های مشهد با نصب عکس یکی از شهیدان، سقاخانه ای به راه انداخته و محل استقرار خود را با عطر و بوی شهدا مزین نموده اند و با توزیع نذورات بین عزاداران و هیات های مذهبی ارزشهای اجتماعی پایمال شده در واقعه عاشورا را احیا کرده و با سوگواران همدلی کردند.
 
پیشاپیش هر هیات عزاداری که به سوی حرم مطهر رضوی در حرکت است، علم حضرت ابوالفضل العباس (ع) به اهتزار درآمده و سوگواران به یاد آن حضرت، به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند.
 
امشب مشهد مملو از هیات های مذهبی است که هر یک نوای سوزناک سر داده و غبار غم را بر چهره شهر پراکنده اند، حضور گسترده و میلیونی مردم عزادار و سوگواری بیش از چهار هزار هیات مذهبی در شب تاسوعای حسینی امشب را به غمبارترین شب سال در این شهر مبدل ساخته است.
تمام هیات های عزاداری در حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند و این واقعه اندوه بار را به پیشگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) تسلیت گفتند.
مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی علاوه بر مشهد در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و محافل دینی شهرها و روستاهای خراسان رضوی نیز برگزار شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس