کد خبر 642165
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

عاشقان امامت و ولایت مقیم یونان در شب تاسوعای حسینی با یاد شهادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) در شهر آتن به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

به گزارش مشرق، شمار زیادی از عاشقان اهل بیت و امام حسین(ع) دوشنبه شب به مناسبت عزادرای و سوگواری تاسوعای حسینی با تجمع در انجمن ها و نمازخانه شیعیان به عزاداری پرداخته و در رثای شهادت حضرت عباس، برادر باوفای امام حسین(ع) این اسوه شجاعت و وفا و غیرت اشک ماتم ریختند.
 
عاشقان امت و ولایت مقیم شهر آتن و نیز دیگر شهرهای یونان دوشنبه شب همچنین با پرپا داشتن دسته های زنجیرزنی و برپایی علم ها و پرچم های سبز و سیاه، در ماتم شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یارانش سوگواری کردند.

در آیینی که در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، کارکنان سفارت و دیگر ارگان های جمهوری اسلامی ایران و ایرانیان مقیم شهر آتن، برگزار شد، عاشقان امت و ولایت به نحوه خوانی و سینه زنی پرداختند و در سوگ سالار شهیدان اشک ریختند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر 'حبیب رضا ارزانی' در این آیین با ایراد سخنانی با اشاره به علل سستی در دین گرایی و دینداری، گفت: یکی از علل اصلی انحراف و سستی در دین و دینداری مردم، روی آوردن آنان به خواسته های نفسانی است که انسان را از مسیر حق و عدالت و پیروی از دستورات الهی سست می کند.

ارزانی افزود که تنها راه رهایی بشر، اتصال و پیروی از اهل بیت (ع) است و از جوانان شرکت کننده در این مراسم خواست که با ارایه رفتاری مناسب و شایسته که برگرفته از دستورهای اسلامی و الهی است، الگویی برای معرفی اسلام باشند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جهان اسلام، انحراف از دین در زمان یزید را هم اکنون با پدیده شوم تروریسم و گروه های تروریستی و بویژه داعش تجربه می کند که با نام دین به اساس اسلام که همانا دین رحمت، عدالت، برادری و زندگی مسالمت آمیز بین تمام پیروان ادیان الهی و انسانهاست، با اقدامات جنایتکارانه خود، آنهم به نام دین، به دین لطمه می زنند.

عاشقان امامت و ولایت، دوشنبه شب همچنین با حضور گسترده خود در مراسم شب تاسوعای حسینی در انجمن گلزار حضرت زینب( س) واقع در منطقه «پیرواس» واقع در جنوب شهر آتن، به عزاداری پرداخته و یاد شهدای کربلا را گرامی داشته و با به سر و سینه زدن، ارادت خود به خاندان اهل بیت (ع) را ابراز کرده و اشک ماتم ریختند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس