دردسر مشترکان موبایل برای لغو پیامک تبلیغاتی، راه‌حل رهایی کشور از باج کرسنت چیست؟ و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری شنبه 17 مهرماه به شرح زیر است:
 
سیاست
 
 
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به حسن روحانی گفت که باید هشدارهای اصلاح‌طلبان درباره حمایت مشروط از وی را جدی بگیرد.
 

تنها راه برای رهایی کشور از باج کرسنت آن است که آقای روحانی رسما اعلام کند دولت ایران زنگنه و مهدی هاشمی را –که این قرارداد دستپخت آنهاست- متخلف و مجرم می داند. 
 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی ها به تعهد خود پیرامون آزادی 20 ایرانی دربند در این کشور در قبال آزادی جیسون رضائیان پایبند نبوده اند. 
 

عضو هیئت رئیسه مجلس از وصول طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری در سالهای ۹۳ و ۹۴ به هیئت رئیسه مجلس خبر داد. 
 
 
 فرهنگ و هنر
 

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» از پیشنهاد سردار سلیمانی به ابراهیم حاتمی‌کیا برای تولید این فیلم سینمایی خبر داد.
 

فیلم سینمایی«سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نادیده گرفته شد، هنوز با حواشی بسیاری رو به رو است و هنوز توسط مسئولان سینمایی نادیده گرفته می‌شود.
 

پایان هفته در شبکه سوم سیما جکی چان به دل حادثه می زند.
 

فیلم سینمایی «بادیگارد» با زیرنویس فارسی ویژه ناشنوایان، انگلیسی، عربی و ژاپنی توزیع می شود. علاوه بر توزیع فیلم در شبکه نمایش خانگی آرت بوک فیلم هم توزیع می‌شود.
 
اقتصاد
 

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در بهار امسال ۱۲.۲درصد بوده است.
 

پنج کارشناس اقتصادی با درنظر گرفتن نرخ‌های رشد نقدینگی و پایه پولی در سال گذشته و چهار ماهه اول امسال و همچنین رشد اقتصادی و تحولات بازار نفت پیش‌بینی کردند عدد تورم تا پایان امسال مجددا دو رقمی می‌شود.
 

سازمان برنامه و بودجه کشور افزایش قیمت هر لیتر بنزین معمولی به ۱۲۰۰ تومان، بنزین سوپر به ۱۵۰۰ تومان و گازوئیل به ۵۰۰ تومان را تکذیب کرد.
 

مرکز آمار اعلام کرد که در سال ۹۴،یک خانوار شهری ایران به طور متوسط ۲۶ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان برای خرید و بهره‌مندی از کالاها و خدمات مصرفی هزینه کرده است.
 
 
بین الملل
 

منابع میدانی وابسته به معارضان سوری از عملیات تبادل اسرا میان دو گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد و داعش در شمال استان حلب سوریه خبر داده اند.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

بزرگترین کارگاه بمب‌سازی گروه تروریستی داعش در استان انبار عراق، در حملاتی هوایی منهدم شد. 
 

رئیس جمهوری آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی تحریم‌ها علیه دولت نظامی سابق میانمار را لغو کرد. 
 

وزیر امور خارجه آلمان در گفتگویی نسبت به مواجهه روسیه و آمریکا هشدار داد. 
 
ورزش


نتیجه بزرگترین دعوای کی‌روش در مورد مالکیت ساختمانی که تغییر کاربری داده بود این شده که تیم ملی خانه‌ای دارد برای همیشه و برای پیشگیری از مصدومیت‌ها و نه درمان مصدومیت‌ ملی‌پوشان. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

هفته نخست از پانزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر تکواندو با شکست مدافع عنوان قهرمانی و صدرنشینی یاسین پیش رو به پایان رسید. 
 

شاگردان علیرضا منصوریان در یک بازی درون تیمی به تساوی رسیدند. 


سرمربی ایرانی وردربرمن درباره اصالت ایرانی خود و حضور در وردربرمن به صحبت پرداخت. 
 
 
دفاع و امنیت
 

فرمانده کل ارتش از تیپ ۲۲۸ زرهی خاش بازدید کرد.
 

فرمانده جدید منطقه دوم دریایی ولایت جاسک با حضور امیر دریادار سیاری معرفی شد. 
 
جامعه
 

شبکه دیتای مخابرات تهران از حوالی یک ساعت گذشته دچار اختلال شده و دلیل آن مشخص نیست.
 

با گذشت ۶ ماه از راه اندازی سرویس یکپارچه لغو پیامکهای انبوه برای تمامی اپراتورهای موبایل، اما همچنان بسیاری از مشترکان، موفق به لغو این پیامکهای ناخواسته، از طریق این سرویس نشده اند. 
 

خانمی 30 ساله در حوالی بلوار کشاورز تهران اقدام به خودسوزی کرد که با کمک رهگذاران حریق خاموش و وی به بیمارستان منتقل شد. 
 

مدیر کل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بررسی‌های این وزارتخانه درباره آثار ازدواج آسان و در سن مناسب گفت: بیش از ۱۳ میلیون جوان مجرد ایرانی، از سن مناسب ازدواج عبور کرده‌اند یا در حال سپری کردن این سن هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    روحانی نباید به اصلاحاتیا اعتماد میکرد
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    خوب بید مشرق
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    بالاخره از رکود رد شدیم یا نه؟
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    بنزین هم گران شد
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    روحاني با مشكلات عديده اي روبروست1- عدم تحقق وعده ها وانتظارات مردم2- حذف يارانه چندين ميليون نفر 3- ركود ومشكلات اقتصادي ونارضايتي از اين وضع4- طرفداران احمدي نژاد مطمئنا به شخصي غير از رواني راي خواهند داد لذا جمع مخالفتهاي فوق ودرمقابل روحاني وپيدا شدن رقيب قدرتمندي درانتخابات سال آينده با اوصاف فوق كاراورا درانتخابات 96 بشدت دشوار كرده وبه احتمال زياد ايشان رفتني است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس