کد خبر 641009
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

احمد شریف‌زاده کارگردان مستند «خط قرمز» گفت: این مستند سه سال پیش کلید خورد و در آن می‌گوییم که خط قرمز ما شیخ عیسی قاسم است.

به گزارش مشرق، فیلم مستند «خط قرمز» به کارگردانی احمد شریف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی صبح امروز (شنبه ۱۷ مهر) با حضور اهالی رسانه و همچنین علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت مجلس رونمایی شد.

بروجردی در ابتدای این نشست طی سخنانی گفت: امیدواریم این مسیر مبارزه با ظلم و ستم ادامه‌دار باشد که در نهایت بتوانیم این حکومت را به دست امام زمان (عج) برسانیم و ان‌شاءالله که همگی در این مسیر استوار باشیم. ما افتخار می‌کنیم به مردم مظلوم و استوار بحرین که سال‌های طولانی که در راه مستقیم با ظلم مبارزه می‌کنند و ایستادگی نیز کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: این فرهنگ همان فرهنگ عاشورا است و راهی که اباعبدالله الحسین (ع) طی کرده بود و از این جمله مردم بحرین و ماجرای مظلومیت آنها نشان داد که آنها این افتخار را داشته‌اند که در این مسیر گام بردارند. رژیم بحرین تمام ظرفیت 6 کشور را استفاده کردند همچنین از تانک و توپ و مزدورانی که بهره بردند، نشانگر ظلمی است که به مردمشان روا داشته‌اند آنها همچنین تابعیت‌های بحرینی‌های اصیل را همچون شیخ عیسی قاسم تغییر دادند و مزدوران دیگر کشورها را به تبعیت بحرین درآوردند، اما این حرکت، آتشفشانی است که خاموش نخواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت مجلس نیز در ادامه عنوان کرد: آزادگان این ملت در سراسر دنیا مسئول هستند و در خیلی جاها توانستند حضور بین‌المللی پیدا کنند البته در بحرین اصلاً مردم اجازه ندارند مجلس را شکل بدهند و شیعیان نمی‌توانند بیش از 18 فرد را در مجلس داشته باشند، این یک دیکتاتوری است، این رفتار نشانی از دموکراسی نیز ندارد، امیدواریم مجموعه ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و شهادت‌ها که امروز در مقابل شکنجه‌های ظالمانه که بر بحرین وارد می‌شود، در مسیر مقاومت به راه خود ادامه دهند و شاهدی پیروزیشان باشیم. ما به عنوان یک وظیفه اسلامی در کنار مردم بحرین خواهیم ماند.

* دسترسی دشوار برای تصاویر آرشیوی

در ادامه این مراسم احمد شفیعی که تهیه‌کنندگی مستند «خط قرمز» را بر عهده داشت، طی سخنانی گفت: شیخ عیسی قاسم که این مستند او را به عنوان خط قرمز شیعیان مطرح کرده است،‌ تمام عمرش را صرف مردم بحرین کرده و به تربیت جوانان پرداخته است و مدتی را در ایران و نجف نیز گذراند. به قولی امروز شاید این شیخ عیسی قاسم است که نیازمند حمایت مردم و حضور آنها است. ما وظیفه خودمان می‌دانیم که به عنوان فعال رسانه‌ای اتفاقات منطقه و به خصوص اتفاقاتی که مربوط به شیعیان است را دنبال کنیم و انعکاس دهیم. تلاش می‌کنیم که از این اتفاقات تحلیل‌های عمیق‌تری را نیز منعکس کنیم. مستند «خط قرمز» را با بخشی از آرشیوهایی که به سختی به دست آمدند ساختیم و در‌ آینده با دو زبان عربی و فارسی در دسترس قرار خواهد گرفت.  

راشد الراشد کارشناس بحرینی از دیگر حاضران در این مراسم بود که با اشاره به اینکه انقلاب بحرین از 5 سال و نیم پیش شروع شده است، اظهار کرد: مردم انقلابی بحرین برای انعکاس صدایشان رسانه‌ای ندارند و این اجازه نیز به آنها داده نمی‌شود که خواسته‌های عادلانه‌شان را به گوش جهانیان برسانند این فیلمی که دیدید می‌تواند بخشی از حرکت مردم بحرین باشد و شاهد بخشی از انقلاب درخشان آنها نیز هستیم.

وی در ادامه افزود: امیدواریم که این مستند به زبان‌های زنده دیگر دنیا نیز ترجمه شود و حکومت‌هایی که نمی‌خواهند مردمشمان صدای بحرین را بشنوند نیز با اوضاع داخلی آن آشنا شوند، به واقع امیدواریم که این فیلم انتشار پیدا کند و آرزو می‌کنم عوامل سازنده این فیلم به اهداف مورد نظرشان برسند چرا که آنها تنها بخشی از حرکت مردم بحرین را برای جهانیان به تصویر کشیدند. 

این کارشناس بحرینی با اشاره به فضای بسته و دیکتاتوری بحرین گفت: چندی پیش خطیبی در مورد واقعه کربلا که در 1400 سال پیش رخ داده است صحبت می‌کرد و از شهادت سیدالشهدا می‌گفت که به سرعت او را بازداشت کردند و از او می‌پرسیدند چرا از ظلمی که 1400 سال پیش رخ داده حرف می‌زنید در نهایت می‌خواهند به این نتیجه برسند که ما نباید در مورد ظلمی که به مردم بحرین شده است صحبت کنیم.

* دستگیری ۲۰ عالم در حمایت از شیخ عیسی قاسم

در ادامه این مراسم شیخ السندی از رهبران جنبش 14 فوریه انقلاب بحرین عنوان کرد: به دلیل دفاع از شیخ عیسی قاسم فردی که مستند «خط قرمز» در ارتباط با آن ساخته شده است افرادی چون سیدیاسین و محمد مشعل صحبت کردند که هر کدام به ترتیب به یک و سه سال زندان محکوم شدند. از این جهت باید بگویم مستند «خط قرمز»‌ به یکی از شخصیت‌های برجسته و رهبران انقلاب بحرین پرداخته است. ما نیازمند این رهبران هستیم. آمریکا و بریتانیا حضورشان در بحرین تنها به دلیل نفت این کشور است. همواره در این کشور شاهد حضور یک دیکتاتوری بوده‌ایم که اجازه نمی‌دهد صدایمان به گوش جهانیان برسد.

وی در ادامه افزود: وقتی در مورد شیخ عیسی قاسم صحبت می‌کنیم در واقع درباره 40 سال مبارزه وی با آل‌خلیفه صحبت می‌کنیم. کسانی که این فیلم را ببینند متوجه می‌شوند که ملت بحرین، ملت بزرگی است و از زمانی که آل‌خلیفه و آل‌سعود وارد این سرزمین شدند به مردم این سرزمین حال ظلم و ستم وارد شده است. 

این رهبر مقاومت درباره دادگاهی که شیخ عیسی قاسم در انتظارش است،‌ گفت:  این رهبر جبهه مقاومت در بحرین در معرض دادگاهی است که عادلانه نیست تا قرار است که در ارتباط با فعالیت‌های انقلابی وی که برگرفته از مقاومت است، حکمی در این دادگاه صادر شود. امروز جوانانی اطراف خانه شیخ عیسی را در برگرفته‌اند که فدایی او هستند و حاضرند برای وی هر هزینه‌ای را پرداخت کنند. 20 عالم دینی دیگر در حمایت از شیخ عیسی قاسم بازداشت شده‌اند و قرار است در دادگاه‌های ظالمانه بحرین محاکمه شوند. این افراد تنها جرمشان دفاع از شیخ عیسی قاسم است، به همین دلیل ما به کمک شما نیاز داریم. 

احمد شریف‌زاده کارگردان فیلم مستند «خط قرمز» طی سخنانی کوتاه عنوان کرد: این فیلم مستند سه سال پیش کلید خورد ما به گروه‌های مختلفی برای ساخت آن مراجعه کردیم و تنها خانه مستند انقلاب بود که ما را در مسیر ساخت مستند «خط قرمز» حمایت کرد. در واقع در این مستند گفتیم شیخ خط قرمز ما است. البته در فیلم چند نفر دیگر هم حضور دارند که دادگاهشان در آینده در بحرین برگزار خواهد شد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس