وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به طرح پیشنهادی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت «مسکو آماده است تا دولت سوریه را به موافقت با طرح خروج تروریستهای النصره از شهر حلب ترغیب نماید».

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری راشاتودی، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به طرح پیشنهادی «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که مسکو آماده است تا دولت سوریه را به موافقت با طرح خروج تروریستهای وابسته به «جبهه النصره» از شهر حلب با سلاحهایشان ترغیب کند.

این دیپلمات عالیرتبه روسیه خاطرنشان کرد که با خروج تروریستهای النصره از شهر جنگ زده حلب، نیروهای دولت سوریه و معارضان سوری قادر خواهند بود که به تشکیل ساختارهای نظم و قانون مشترکی اقدام نمایند.

لاوروف همچنین گفت که «در مرحله اول، آنهایی که به همراه تروریستهای النصره شهر حلب را ترک نکنند، باید آشکارا خود را از آنان جدا نمایند و به طور مکتوب این تعهد را به امضاء برسانند».

گفتنی است که روز پنج شنبه، «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه هشدار داد که در صورت ادامه اقدامات نظامی در شهر حلب، مناطق شرقی این شهر ممکن است ظرف دو ماه آینده ویران شود. دی میستورا از تروریستهای النصره خواست تا این شهر را ترک نمایند و گفت که حاضر است شخصاً اعضای النصره را در هنگام خروج مشایعت نماید.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که طبق برآورد سازمان ملل متحد شمار معارضان سوری در شرق حلب بین شش تا هشت هزار نفر است که حدود نیمی از آنها اعضای گروه تروریستی «جبهه النصره» هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس