کد خبر 640166
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

تحلیلگر نظامی شبکه سی.ان.ان مهم ترین بخش نقشه «ب» آمریکا در سوریه را فاش کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که گروه های مسلح تروریست و کشورهای حامی آن ها، سعی می کنند دولت سوریه را از نقشه ب آمریکا بترسانند، "ریک فرانکونا"، سرهنگِ بازنشسته آمریکا، موضوع نقشه ب آمریکا را دست کشیدن از براندازی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، دانست.
 
فرانکونا خاطر نشان کرد: «اهداف آمریکا در سوریه، همواره، بر پایه سرکوب داعش و جبهه النصره به عنوان شاخه القاعده در سوریه و همچنین براندازی بشار اسد از طریق راه حل سیاسی بوده است».
 
وی افزود: «به این ترتیب، به نظر من نقشه جایگزینِ آمریکا، دست کشیدن از براندازی بشار اسد و تمرکز بر سرکوب داعش و جبهه النصره خواهد بود».

اصطلاحِ نقشه ب، پس از آن بر سر زبان ها افتاد که آمریکا و روسیه، در توافق برای حل بحران سوریه به توافق نرسیدند و آمریکا تصمیم گرفت، طرحی جایگزین برای ایفای نقش در سوریه در نظر بگیرد.
 
ناظران سیاسی با انتقاد از عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه می‌گویند این حملات هوایی تنها به نفع تولید‌کنندگان سلاح در ایالات متحده بوده است.
 
حملات‌هواییِ ائتلاف آمریکا در سوریه بارها تلفات غیرنظامی به جا گذاشته است که از جمله آن‎ها می‌توان به قتل دست‌کم 70 غیرنظامیِ عمدتاً زن و کودک در نزدیکی شهر منبج در شمال سوریه در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) سال جاری اشاره کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    پیروزی از آن حزب الله است
  • ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 0
    نقشه ب حمله اسرائیل به غزه یا لبنان است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس