کد خبر 639919
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

حسین بن علی(ع) با این حرکت عظیم این درس را به انسانها داد که هر وقت حق دچار وضعیت دردناک و وخیمی می‎‌شود، طرفداران حق ولو در مقابل دریایی از دشمن باید قیام کنند.

حسینیه مشرق- امام حسین(ع) در کنار دیگر حضرات معصومین (علیهم‌‌السلام) معلمان عالم‌اند، به راستی سراسر افعال اهل‌بیت (ع) بر اساس برنامه الهی بوده است، آنان مدام می‌خواستند شیعیان و مؤمنان را متذکر کنند و بهترین و عالی‌ترین درسهای عالم را برای بهشتی شدن و نورانی شدن و در نتیجه قرب به خداوند بیاموزند، به عبارت دیگر، جریان نورانی امام حسین(ع) که همچنان در حال نورافشانی است، سراسر کلاس درس و عبرت است و هراندازه انسانها با درسهای نهفته در آن که بشریت را با ارزشهای متعالی و مفهوم حیات هدفدار آشنا ساخت، آشناتر شوند، به همان میزان عزتمند خواهند زیست و پایه‌‌های حکومت طاغوتها را خواهند لرزاند.

مقام معظم رهبری در اهمیت این امر در بیانی می‌فرمایند:

«حسین بن علی(ع) با این حرکت عظیم این درس را به انسانها داد که هر وقت حق دچار آنچنان وضعیت دردناک و وخیمی می‎‌شود، طرفداران حق ولو در مقابل دریایی از دشمن هستند، باید قیام کنند، نگوییم دشمن نیرومند است، دشمن دنیا را فراگرفته، ما در مقابل این دنیا چه می‎‌توانیم بکنیم؟ درس این است که دشمن هر چه هم نیرومند باشد، باید قیام و حرکت کرد.» (20/3/75)

در ادامه می‌توانید بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب را در خطبه‌های نماز جمعه سال 1375 در این باره مشاهده کنید.
 
{$sepehr_media_1795330_400_300}
 
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس