اولین کارت زرد مجلس دهم به دولت، وجود صدها فیش بالای 20 میلیون در وزارت بهداشت، 7 هزار اروپایی به داعش پیوسته‌اند و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری سه‌شنبه 13 مهرماه به شرح زیر است:
 
 سیاست
 
 دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای و زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان که قرار بود امروز (سه‌شنبه 13 مهر) در مجلس شورای اسلامی برگزار شود لغو شد.
 
 عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان در پاسخ به سؤالی درباره شایعات مطرح مبنی بر عزم او برای کاندیداتوری در انتخابات 96 و حتی تأسیس ستادهایش در یکی از خیابانهای مشهور تهران، گفت: فعلاً برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌‌جمهوری سال 96 ندارم و مهمترین وظیفه‌ای که در این مقطع احساس می‌کنم، تقویت جریان و نیروهای انقلابی است.
 
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه 13 مهر از پاسخ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به سوال ملی نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان تهران و ارومیه در مجلس شورای اسلامی قانع نشدند.بر این اساس 143 از میان 239 نماینده حاضر در مجلس 143 نماینده به سوال رای موافق 59 نماینده رای مخالف و 8 نماینده رای ممتنع دادند لذا مجلس از پاسخ حجتی قانع نشد و به وی کارت زرد داد.
 
  استاندار البرز با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور به استان البرز گفت: سفر رئیس‌جمهور به استان البرز، سی و دومین سفر حجت‌الاسلام روحانی و هیئت دولت به‌شمار رفته و انتظار می‌رود مسئولان پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف ارائه دهند.
 
 
 فرهنگ و هنر
 
 مراسم تجلیل از حمید فرخ نژاد بازیگر سینما، دوشنبه 12 مهر 1395 در سالن اجلاس دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم ابتدا فیلم سینمایی «هیهات» اکران و سپس از حمید فرخ نژاد به دلیل نقش آفرینی در فیلم‌هایی با مضامین مقاومت اسلامی تجلیل شد.
 
 برنامه‌ مستند «جهت» با نام قبلی «زنگ خطر» با موضوع پیشگیری از اعتیاد به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی جواد فرحانی این روزها در مرحله ساخت دکور حوالی شهرک سینمایی غزالی و جاده مخصوص کرج است.
 
 مسابقه هوش برتر جایگزین «خندوانه» و «دورهمی» در ایام محرم خواهد بود.سری جدید این مسابقه در ۶۳ قسمت ۶۰ دقیقه ای تولید در حال تولید است.
 
 تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «پرواز در ارتفاع صفر» به کارگردانی عبدالحسن برزیده و تهیه کنندگی محمد نشاط نیمه آبان ماه آغاز می شود.
 
 
 از ۲۴ مهر پخش سریال «معمای شاه» از قسمت اول آغاز می‌شود و قسمت‌های پایانی آن که مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی است مصادف می‌شود با دهه فجر و سریال تمام می‌شود. در این مدت به دلیل اینکه هم بتوانیم به پخش برسیم و هم اینکه دهه اول محرم را پیش‌رو داریم و بعضی از قسمت‌ها قابل پخش نیستند در این ایام، پخش روزهای جمعه هم ادامه پیدا نمی‌کند تا از همان ۲۴ مهرماه‌ و از قسمت اول شروع کنیم.
 
 به مناسبت فرا رسیدن دهه اول محرم، سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی هر شب از شبکه افق پخش می شود.
 
  برنامه ماه عسل هر روز از ساعت ١٧:٣٠ روى آنتن شبكه نسيم خواهد رفت و تكرار اين برنامه ساعت ١١:١٠ دقيقه از همين شبكه باز پخش خواهد شد.
 
 سینمای ایران بر خلاف چند سال اخیر که هیچ فیلمی برای اکران در ماه های محرم و صفر با مفهوم و موضوع عاشورا و قیام حسینی نداشت امسال همزمان سه فیلم جدیدبا مضمون قیام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا راروانه پرده سینماهای کشورکرده است.
 
 
 اقتصاد
 
 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 13 مهر 95 با افزایش 70 واحدی به رقم 77 هزار و 335 واحد رسید.

 نوع سکه/ارز
قیمت(تومان/دلار)
سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان
نیم‌سکه ۵۶۴ هزار تومان
ربع‌سکه ۲۹۳ هزار تومان
سکه یک گرمی ۱۸۵ هزار تومان
هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۰۹ دلار و ۸۰ سنت
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۳ هزار و ۳۳ تومان
دلار ۳۵۸۱ تومان
یورو ۴۰۳۲ تومان
پوند ۴۶۴۸ تومان
لیر ترکیه ۱۲۱۰ تومان
درهم امارات ۹۸۲ تومان
 
 محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران از دستور رئیس‌جمهور برای حذف کارت سوخت خبر داد.
 
 مجموع صادرات نفت و میعانات ایران در ماه سپتامبر احتمالا به حدود ۲.۸ میلیون بشکه در روز رسیده و تقریبا با بالاترین رقم صادراتی سال ۲۰۱۱، یعنی قبل از تحریم های غرب برابری کرده است.
 
 اولین قرارداد توسعه 4 مخزن نفتی در میادین یاران، مارون و کوپال به ارزش 2.2 میلیارد دلار بین شرکت ملی نفت و شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا وابسته به گروه انرژی تدبیر زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام امضا شد.
 
 رئیس اتحادیه میوه و سبزی اظهارداشت: قیمت هر کیلو پرتقال ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، گریپ فروت بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، موز بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، شلیل بین ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، هندوانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ تومان، خربزه بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان، انار بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، سبزی جور(پلو، کوکو، آش و قورمه) بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان و سبزی خوردن بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان است.
 
 
 جهان
 
 
 احمد سلامه مبروک ملقب به ابوالفرج المصری رفیق سرکرده گروه تروریستی القاعده و مرد شماره 2 گروه تروریستی النصره است که روز گذشته در حمله ائتلاف آمریکا در حومه ادلب کشته شد.
 خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که سفارت روسیه در دمشق هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفته است . طی آخرین اخبار در این حمله به هیچ یک از کارکنان سفارت آسیب وارد نشده است.
 
 یک مرکز تحقیقاتی در فرانسه پس از بررسی های صورت گرفته اعلام کرد که بالغ بر ۷ هزار اروپایی به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.
 
 غوطه غربی دمشق که شاهد درگیری و پیشروی ارتش است، از صبح امروز شاهد تشدید این درگیری‌هاست؛ جبهة النصره از صبح امروز ضدحمله به ارتش را آغاز کرده است.
 

داعش مسئولیت انفجار در حسکه را برعهده گرفت

 
 گروه تروریستی - تکفیری داعش مسئولیت حمله به جشن عروسی در استان حسکه در شمال شرق سوریه که 30 کشته و 90 زخمی برجای گذاشت را برعهده گرفت.
 
 پلیس مغرب از دستگیری 10 زن که عضو گروه تروریستی داعش هستند، خبر داد.
 
 اعضای جنبش اسلامی نیجریه اعلام کردند تا زمانیکه شیخ "ابراهیم زکزاکی،" روحانی شیعه و رهبر جنبش اسلامی نیجریه، آزاد نشود در آبوجا – پایتخت این کشور- به تظاهرات ادامه می‌دهند.
 
 مقام‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، روز دوشنبه اعلام کردند که سه کشتی جنگی این کشور عازم تنگه باب المندب، که دریای سرخ را به خلیج عدن متصل می‌کند، شده‌اند.
 
 رسانه‌های محلی اعلام کردند دولت ترکیه 12801 نیروی پلیس این کشور را به دلیل ارتباط با «فتح‌الله گولن» طراح ادعایی کودتای 15 جولای، از کار تعلیق کرد.
 
 کلینتون و ترامپ در این نظرسنجی به ترتیب 42 و 36 درصد آرای شرکت کنندگان را به دست آورده اند، گری جانسون نامزد حزب آزادیخواه با کسب 9 درصد آرا در رتبه بعدی قرار گرفته است و جیل استین نامزد حزب سبز هم تنها موفق به کسب دو درصد آرا شده است.
 
 سازمان املاک و مستغلات ترامپ یک اداره در نیویورک را از سال 1998 تا سال 2003 به یک بانک ایرانی که از نظر مقامات آمریکایی با گروه های تروریستی و برنامه هسته ای ایران مرتبط بوده، اجاره داده است.
 
 
 ورزش
 
 
 دور جدید تمرینات استقلال بعد از تعطیلی چند روزه از فردا آغاز می‌شود و قرار است علی قربانی و یعقوب کریمی که دچار مصدومیتی جزیی شده بودند از فردا در تمرینات شرکت کنند.
 
 منصور پورحیدری، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال و پیشکسوت این باشگاه با نظر پزشکان بعد از چیزی حدود دو هفته‌ از بیمارستان ایرانمهر مرخص شد
 
 بهتاش فریبا  در خصوص دعوتنامه اف سی برایتون برای منصوریان تاکید کرد: این دعوتنامه از سوی خانزاده سهامدار باشگاه برایتون ارسال شده و سند آن موجود است و منصوریان از این باشگاه پیشنهاد داشته و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی برای ویخواهد افتاد.
 
 موضوع بلیت‌فروشی الکترونیکی این روزها در فوتبال ایران سروصدای زیادی به پا کرده که این پرونده در حال حاضر وارد فاز جدیدی شده است.
 
 در حالی که مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جهان در بخش جاده از یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، اما ظاهرا قطری‌ها همکاری چندان خوبی با فدراسیون کشورمان ندارند و برخی مشکلاتی را به وجود آورده‌اند.
 
 
 حسینیه
 
 
 در میان کتاب‌هاى مفقود شیخ صدوق، کتابى نیز به نام مقتل الحسین (ع) نام برده شده است. افسوس که اصل کتاب از گزند روزگاران در امان نمانده و به دست ما نرسیده است.
 
 سید علی ضیاء با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش ارادت خود را به امام حسین (ع)نشان داد.
 
 ضرغامی کاندیدای انتخابات می‌شود؟/ برنامه‌شبانه شبکه‌نسیم در ایام محرم/ همکاری چندین ساله ترامپ با یک بانک ایرانی/ زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش
 
 در آستانه ماه محرم الحرام و ایام عزاداری شهادت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بیست جمله‌ برگزیده از رهبر انقلاب را درباره عزاداری برای شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) منتشر کرد.
 
 
یکی از سؤالات پرتکرار درباره متفکرانی که درباب شخصیت اهل بیت(ع) نوشته‌اند، این است که آیا آنها شیعه‌اند یا خیر؟حتی اگر پاسخ این سؤال منفی باشد، مهم این است که انسانیت و آزادگی در نگاه این دسته از ادبا، فراتر از مرزهای کیش و مذهب تعریف می‌شود.
 
 
 جهاد و مقاومت
 
 همزمان با دومین روز از ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پیکر پاک و مطهر شهدای تازه تفحص شده دوران 8 سال دفاع مقدس به میهن اسلامی بازگشت.
 
 همزمان با اولین روز ماه محرم نخستین جشنواره ملی شعر و عکس «حبیب» با محوریت معرفی و بررسی ابعاد شخصیتی شهید سرلشکر پاسدار «حسین همدانی» در شهر همدان برگزار می‌شود.
 
 
 دفاع و امنیت
 
 معاون وزیر ارتباطات گفت: ماهواره سنجشی شریف ست آماده پرتاب شده و تا پایان سال پرتاب می‌شود.
 
 ارتش کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کرد که قصد دارد شمار بیشتری از موشک های «تاروس» را برای مقابله با تهدیدهای فزاینده نظامی کره شمالی خریداری کند.
 
ضرغامی کاندیدای انتخابات می‌شود؟/ برنامه‌شبانه شبکه‌نسیم در ایام محرم/ همکاری چندین ساله ترامپ با یک بانک ایرانی/ زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 
 
 روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحرونوت» فاش کرد که یک یگان ویژه زنان در ارتش صهیونیستی با استفاده ازپهپادهای جاسوسی که از راه دور کنترل می شوند،هرگونه تحرک رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه را رصد می کند.
 
 
 جامعه
 
 
 پیرو انجام نخستین انتقال هوایی عضو پیوندی در کشور و  عمل پیوند قلب از بیمار مرگ مغزی 14 ساله در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر و تلاش تیم فرآهم آوری پیوند برای پیوند آن به یک جوان نیازمند عضو در بیمارستان امام خمینی تهران، وزیر بهداشت در پیامی از همه تلاشگرانی که با  انجام کار گروهی دقیق، موفق شدند زندگی و جانی دوباره را به یک جوان   هدیه دهند، قدردانی کرد. 
 
 معاون رسانه‌‌ مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی این وزارتخانه از ۱۷ مهر ماه خبر داد.
 
 وزیر رفاه با هشدار نسبت به حضور فعال مافیا در مناطق حاشیه‌نشین گفت:از اتباع خارجی مقیم ایران گروه کمی به صورت رسمی اقامت و اشتغال دارند اما اکثریت که حدود دو میلیون نفر است بدون داشتن این شرایط مشغول به کارند.
 
دبیرکل خانه پرستار با اشاره به اینکه تعداد زیادی وزارت بهداشت دریافتی بالای 20 میلیون تومان دارند گفت: به نظر می‌رسد دیوان محاسبات در این زمینه ملاحظاتی را رعایت کرده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یک ایرانی که دنبال حق مدنی خود است ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    با سلام با توجه به اینکه احمدی نژاد رسما از کاندیتوری سال آینده خود را کنار کشید دیگر اصلاح طلبان کسی را برای تخریب و سرکار گذاشتن مخاطبان برای مطرح کردن خود پیدا نکردند حالا دست گذاشته اند به یقه علمای دین از جمله آیت الله یزدی و .... که همانطور که در فتنه های 88 و ..... ضزبه شصت مردم و امام حسین را چشیدند ولی بازهم حیا نمی کنند و دو سال است که دائم بر علیه عاشورا و تخریب آن سمپاشی می کنند که بدین وسیله از مسئولین می خواهیم با کسانی که با دین و مقدسات مردم سرجنگ دارند را سر جای خود بنشانند تا دوباره فتنه ای دیگر به پا نکنند وگرنه بازهم هر کسی در این رابطه کوتاهی کند را به خداوند بزرگ می سپاریم عزیزان هوشیار باشید و روشنگری نمایید تا دوباره فتنه اکبر به پا نشود
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    حداکثر رای ضرغامی سه الی چهار میلیون رایه...ایشان به هیچ وجه نه کارایی داره ونه چهره محبوبی در بین مردم هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس