چرا عزاداری امام حسین(ع) از اول محرم شروع می‌شود؟، برخورد دو قطار در ایستگاه راه آهن مشهد و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری یکشنبه 11 مهرماه به شرح زیر است:
 
سیاست
 
 علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان، پس از اظهارات وزیر امور خارجه و جواد کریمی قدوسی گفت: صحبت‌هایی از وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس مطرح شد که شاید تحقیر مجلس و نمایندگان تلقی می‌شود بنابراین کلماتی نباید به کار برده شود که از اقتدار مجلس کاسته شود.
 
 
 رئیس مجلس با بیان اینکه پول‌های غیرمتعارف و نادرست دریافت شده توسط برخی مدیران لکه‌ای برای سیستم مدیریتی کشور بود، تأکید کرد: همه حقوق‌های غیرمتعارف پرداخت شده باید به خزانه مسترد شوند.
 

گلپایگانی: رهبرانقلاب آشفته می‌شوند وقتی می‌شنوند آقایی 57 میلیون از بیت‌المال حقوق گرفته است

 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: من از نزدیک شاهدم و می بینم که رهبر معظم انقلاب چه میزان به مقوله رسیدگی به محرومان و مستضعفین اهتمام دارند و آشفته می شوند، وقتی می شنوند که آقایی 57 میلیون از بیت المال حقوق گرفته است.

دستور دادستان کل کشور برای برخورد با قمه‌زنی

 
حجت الاسلام و المسلمین منتظری از برخورد با هنجارشکنی‌ها در ایام عزاداری محرم و اقداماتی از قبیل قمه زنی خبر داد و گفت: مسئله قمه زنی از جمله مسایلی است که امروز در جهت ضربه زدن به حیثیت و اعتبار مکتب تشیع استفاده می‌شود.
 

فرهنگ و هنر

 

یک فیلم‌ایرانی نامزد بهترین‌فیلم جشنواره ورشو شد

 
 فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق صادق دقیقی و تهیه کنندگی پروانه مرزبان با حضور در جشنواه ضد جنگ و تاریخی «ورشو» در لهستان توانست در بخش بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شود.
 
 
 معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: حکم پرونده پزشکی کیارستمی هنوز ابلاغ نشده است و تا زمانی که این مساله انجام نشود وکلای پرونده نمی‌توانند اعتراضی داشته باشند.
 
 
 «موانا» انیمشینی سه بعدی است که به کارگردانی ران کلمنتس 23 نوامبر 2016 اکران خواهد شد.
 
 
  «رسوایی ۲» ده نمکی به توزیع مجدد در شبکه نمایش خانگی می‌رسد. فیلم سینمایی «رسوایی ۲» ساخته مسعود ده‌نمکی با استقبال گسترده در شبکه نمایش خانگی روبرو شد.
 
 
 صدوقی مدیر پروژه طاقچه از فروش دو میلیاردی کتاب در طی برگزاری مسابقه خندوانه خبرداد.
 
 مرتضی حیدری مجری با تجربه که چندین سال اجرای برنامه اقتصادی گفتگو محور پایش را برعهده داشت پس از وقفه ای حدودا یکساله دوباره برنامه پایش را اجرا می کند.
 
 
 دستور دادستان کل کشور برای برخورد با قمه‌زنی/ آخرین خبرها از پرونده پزشکی کیارستمی/

 در آخرین شب خود با حضور 777 نفر در ادامه برنامه پنجشنبه شب به روی آنتن رفت.

بعد از اجرای یک آهنگ و انجام قرعه کشی «بخون و ببر»، امیر کربلایی زاده در آخرین بخش از قسمت پایانی «خندوانه» به عنوان کمدین حاضر شد.
 
 اقتصاد
 
قیمت انواع سکه و ارز در بازار آزاد امروز(یکشنبه)
نوع سکه/ارز قیمت(تومان/دلار)
تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان
تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان
نیم سکه ۵۶۷ هزار تومان
ربع سکه ۲۹۵ هزار تومان
سکه یک گرمی ۱۸۷ هزار تومان
هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۱۶ دلار و ۹۰ سنت
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۳ هزار و ۳۵۶ تومان
دلار ۳۵۸۰ تومان
یورو ۴۰۳۹ تومان
پوند ۴۶۶۸ تومان
لیر ترکیه ۱۲۱۲ تومان
درهم امارات ۹۸۱ تومان
 
 
 رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با تشریح شرط چینی‌ها برای گشایش فاینانس برای پروژه‌های ایرانی، گفت: امسال در خوش بینانه‌ترین حالت درآمد نفتی کشور به ۵۰ میلیارد دلار نمی‌رسد.
 
 
 رئیس هیات‌عامل صندوق توسعه ملی، موجودی این صندوق را 68 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: با نصف شدن درآمد نفتی، حجم ارز واریزی به صندوق توسعه ملی هم نصف شده است.
 
 نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر من نرخ بیکاری در کشور بالای 20 درصد و در برخی شهرستان ها بالای 50 درصد است.
 
 
 جهان
 

درگیری شدید داعش و رقبا در القلمون شرقی

 
 با گذشت دو هفته از درگیری های شدید میان داعش با گروه های تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد در بخش شرقی منطقه مرزی سوریه با لبنان (القلمون) منابع میدانی از خسارات گسترده دو طرف خبر می دهند.
 
دستور دادستان کل کشور برای برخورد با قمه‌زنی/ آخرین خبرها از پرونده پزشکی کیارستمی/ 
 
 
 پلیس ترکیه در اقدامی «قطب الدین گولن» برادر «فتح‌الله گولن» یکی از چهره‌های مخالف «رجب طیب اردوغان» را دستگیر کرد.
 
 
 مرکز نظارت بر آتش بس سوریه روز یکشنبه در بولتن خبری خود اعلام کرد: در شبانه روز اخیر بیشترین حمله تروریست ها به مناطق استان حلب رخ داد و این مناطق 45 بار هدف گلوله باران قرار گرفت.

استان های دمشق، لاذقیه و حما نیز به ترتیب 18، 5 و سه بار هدف گلوله باران تروریست ها قرار گرفته است.
 
 
 پایگاه خبری عراق السومریه نیوز،'عیسی سایر العیساوی' امروز (یکشنبه) اعلام کرد که از زمان آزادسازی شهر فلوجه تاکنون یکهزار و 800 خانواده عراقی به مرکز شهر فلوجه که از بمب ها و مین ها پاکسازی شده، بازگشته اند.
 
 
 بر اساس آنچه روزنامه هسپرس مغرب نوشته است،‌مغرب آخرین بررسی‌ها را بر روی تصمیمات مربوط به ماده آموزش اسلامی با سیم‌های خاردار سه‌گانه انجام می‌دهد به طوری که همچنان کتاب‌ها و شیوه‌ها از کتابخانه‌ها و نقاط توزیع دور است، دست اندرکاران امور آموزشی بر این باورند که این بازنگری در راستای پاسخگویی به نیازهای شرعی دانش‌آموخته دینی بر اساس سن و سال، زمان و رشد عقلی و روانی و شخصیت‌سازی وی صورت می‌گیرد.
 
 بنا بر نتایج یک نظرسنجی جدید، نیمی از حامیان نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا از وقوع تقلب در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

نتایج نظرسنجی اسوشیتدپرس و موسسۀ ان‌او‌آر‌سی نشان می‌دهد 58 درصد از حامیان دونالد ترامپ می‌گویند در شمارش آرا تقلب صورت خواهد گرفت.
 
 
 ورزش
 
 
 دستور دادستان کل کشور برای برخورد با قمه‌زنی/ آخرین خبرها از پرونده پزشکی کیارستمی/
 
 علی قربانی در بازی با ملوان نوین آسیب دید تا در جریان بازی زمین مسابقه را ترک کند. او صبح امروز به کلینیک استقلال رفت تا نزد دکتر نوروزی تست شود و در نهایت مشخص شد که مصدومیتش جدی نیست.
 
 
حسینیه
 
 
 استاد پناهیان گفت: شاید به اعتبار فرمایش امام رضا(ع) است که می‌فرماید از اول دهه محرم حزن و اندوه در چهرۀ پدرم دیده می‌شد و حالت عزادار به خود می‌گرفتند. در روایت آمده است که امام رضا(ع) فرمودند: هنگامی که ماه محرم شروع می‌شد، دیگر کسی پدرم را خندان نمی‌دید و هر روز ناراحتی او بیشتر می‌شد تا روز دهم محرم.
 
 
 دستور دادستان کل کشور برای برخورد با قمه‌زنی/ آخرین خبرها از پرونده پزشکی کیارستمی/
 
 «ذکر عاشوراییان» عنوان ویژه برنامه‌ای است که به پوشش مرثیه خوانی حاج محمود کریمی در ایام سوگواری سالار شهیدان می پردازد.

این ویژه برنامه از شب اول محرم مصادف با یکشنبه 11 مهرماه هر روز در ساعت های 7:45 ، 20:10 و 23:15 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
 
 
 دستور دادستان کل کشور برای برخورد با قمه‌زنی/ آخرین خبرها از پرونده پزشکی کیارستمی/
 
دفاع و امنیت
 
 
 نیروی دریایی سپاه پاسداران موشک کروز جدیدی با برد بلند و با قابلیت شلیک از لانچرهای 3 فروندی در اختیار گرفته است.

در جریان رژه بزرگ نیروهای مسلح که امسال همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برای اولین بار در سطح ملی در بندرعباس و در حاشیه خلیج فارس برگزار شد، سامانه‌ها و تجهیزات مهمی در حوزه‌های هوایی، زمینی، دریایی، پدافند و هوافضا به نمایش درآمد که یکی از این سامانه‌ها که از چشم رسانه‌ها نیز دور ماند، سامانه موشکی جدید ضد اهداف دریایی با نام «قمر بنی هاشم» بود.
 
دستور دادستان کل کشور برای برخورد با قمه‌زنی/ آخرین خبرها از پرونده پزشکی کیارستمی/ 
 
 جامعه
 
 
 برخورد دو قطار در حالت مانور در ایستگاه راه آهن مشهد، باعث خسارت به واگنهای مسافربری شد.
 
 دستور دادستان کل کشور برای برخورد با قمه‌زنی/ آخرین خبرها از پرونده پزشکی کیارستمی/
 
 
 ۵ عضو شورای شهر از ۱۴ سایت خبری و کانال تلگرامی به اتهام نشراکاذیب، توهین و افترا شکایت کردند.
 
 علی ملاشاهی در زاهدان اظهار داشت: میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در پی وقوع طوفان در شبانه‌روز گذشته به 18 برابر حد مجاز و 6 برابر حد بحران رسیده است.
 
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه‌روز گذشته سرعت وزش باد در منطقه سیستان به 86 کیلومتر بر ساعت و غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به 2 هزار و 780 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    برای اقای ظریف متاسفم با این برخوردشون
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    این فضای مجازی برای مملکت داره دردسر میشه
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    باید با مروجین قمه زنی برخورد بشه نه با عاملین
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    سوانح راه اهن در سالهای اخیر به نظرم بیشتر شده باید یه فکری کرد قبلا دلمون خوش بود راه اهن امنیتش بیشتر از جاده و هواست اما انگار قید اونم باید بزنیم!
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    اقتدار محلس در برخورد با قضیه کرسنت و fatf و امثالهم رو دیدیم
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    دم خندوانه گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس